kattenkenners hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bizar dat je dierenarts je zo wegstuurt met een kat die normaal was en ineens heel mager wordt (of heb ik dat verkeerd begrepen?). Natuurlijk wordt ze van kittens zogen nog veel magerder.

Dat stinken klopt ook niet. Als de wiedeweerga weer naar de dierenarts, want er klopt overduidelijk iets niet. Zou ook denken aan suiker, schildklier ofzo.

En rauw voedsel kunnen katten gewoon verdragen, geen probleem. Zou dan eendagskuikens gaan geven. Kun je vaak uit de diepvries halen bij de dierenwinkel. Ook heb je daar meerdere soorten compleet rauwvlees-voer. Heel goed voor haar en de kittens.

2. ZKim

ZKim Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    Zou er misschien iets met het gebit kunnen zijn? Hierdoor kan eten pijn doen en kan ze dus afvallen, maar op een gegeven moment zetten sommige katten zich over deze pijn heen en gaan toch weer eten. Kan wel de stank verklaren. Verder moet een zogende poes zoveel mogelijk energie binnenkrijgen en niet alleen kipfilet! Er zijn speciale dieetvoedingen voor verkrijgbaar bij de da/ dierenwinkel. Voor dit moment zou ik haar iig niet beperken wat eten betreft, ze moet aankomen! Gebeurd dit ondanks het goede eten niet, dan is dit zeker een reden om bloedonderzoek of ontlastingsonderzoek te laten uitvoeren. Ontwormen moet trouwens 4/ jaar, maar gezien het verhaal is het onwaarschijnlijk dat wormen de klachten veroorzaken (ervan uitgaande dat je wel echt 2/ jaar ontwormd). Succes!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Geloof me, de brokken gooien ze eruit en vers vlees willen ze niet, heb hier zat vers vlees in huis voor de hond, zelfs hele zalm, maar ook dat weigeren ze.
    Normaal geef ik mijn katten gewoon brokken en daar ging het altijd goed mee totdat ze elke dag begonnen over te geven, antibiotica gehad en speciaal voer, heeft een half jaartje geholpen, toen weer antibiotica erin, ging het weer wat beter, nu weer mis, bij een kat zijn we al uitgedokterd omdat ze een hersentumor heeft en blind wordt :( (zolang het nog gaat zouden we er niks meer aan doen) en die ander......tja, ze zijn de medicatie voor de aandoening aan het zoeken en waarom er elke keer een ontsteking ontstaat in de lever (ook hier denken ze aan kanker :().
    Voor nu geef ik ze dan maar bio blik voer.
    Kan ze moeilijk laten verhongeren.

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Geef hoogwaardig voer, liefst kittenvoer nu ze nog zoogt, daar zitten meer voedingsstoffen in. Kipfilet is op zich niks mis mee maar alleen alleen als het extra is, het is geen volledige voeding, katten hebben meer nodig dan alleen vlees (in het wild eten ze hun prooi met huid en haar op incl. de ingewanden, da's niet voor niks).
    Mijn ervaring is dat ze van whiskas echt verschrikkelijk gaan stinken trouwens.

Heeft de dierenarts al eens bloedgeprikt op nier/lever/schildklier etc? want je hebt idd magere poezen maar een die opeens vermagert is toch vreemd.

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.094
    2.591
    113
    Limburg
    Dit zou ik ook eens laten nakijken ja. Onze kat was ook opeens sterk vermagerd en bleek een probleem met lever en galblaas te hebben. Alleen had die van ons ook geen eetlust meer.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Ik denk aan nierproblemen of misschien haar schildklier. Ik zou iig even bloed laten prikken.
    Succes ermee.

7. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb niet alles gelezen.
    maar heb je al een algehele bloedonderzoek(dus niet alleen de nieren laten controleren maar zoveel mogelijk organen) laten doen.en ze is aan de diarree ontasting kan je ook laten onderzoeken op evt giardia.of andere parasieten.kies voor een goede brok als ze vers niet wil.eet ze vers goed niet alleen kip geven daar zit niet genoeg voeding stoffen in ze heeft dan meerdere soorten vlees nodig zoals barf menu of tinlo daar zit alles in wat ze nodig hebben.en blijft de dierenarts je weg sturen zouik naar een ander gaan want schijnbaar neemt hij je niet serieus.

wij hebben hier een kat met nierfalen gehad die vermagerde ook erg had wel goed dronk best veel.
    en we hadden een andere kat die ook ineens erg ging afvallen maar wel gewoon at en dronk daat bleek zijn tandvlees ontstoken te zijn alleen de ab hielp niet dus zijn al zijn kiezen weer getrokken en binnen een maand zat hij weer op gewicht en zijn vacht was weer super.

heb je de kittens ook al onwormt

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Veel reacties gelezen over de brokjes, nogmaals ze heeft hoogwaardig voer NAAST de kipfilet dat ze gewoon de hele dag door krijgt en opeet. Ze is nooit gestopt met eten ze was alleen kieskeurig en nu niet meer ze is echt uitgehongerd maar van wat ze eet kan ik bijna een olifant verzorgen zo onderhand.

Lees ook heel veel mensen die adviseren om bloed te laten prikken. Dit ga ik dan ook direct aangeven bij de dierenarts volgende week. Dat zouden ze maar moeten onderzoeken dan.

Ik wist niet dat de dierenwinkels rauw voer verkochten voor katten! ga morgen direct even langs om wat eendagskuikens e.d. te halen voor haar.

@Mykelti; onze kat was altijd al slank nooit echt dik of "vol" geweest maar ze werd ineens wel heel mager. Van gewoon een slanke kat kreeg ze een hele inham. en dat ze van de kittens magerder werd wist ik toen ik besloot de kittens te laten komen. Kon ze gewoon niet weg laten halen, zullen de hormonen wel zijn maar kan dat dus echt niet. Ik had haar gewoon eerder moeten steriliseren dus het is mijn eigen domme fout. Al is het wel een leuke fout met al die bolletjes wol rennend door de zolder hahaha.

Bedankt voor de reacties!

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

Dit is echt de grootst mogelijk onzin, vers vlees is voor alle katten het beste voer, mits goed samengesteld. Vlees koken??? Ik heb nog nooit een kat een gevangen kip/muis/vogel zien koken op het fornuisje dat hij in het rugzakje op z'n rug had, ook weer zo'n idioot advies...

Goed de ontlasting laten onderzoeken op giardia en Tritrichomonas foetus. Vooral dat laatste is niet erg bekend bij dierenartsen dus vraag er speciaal om!! Hier kan je er wat over lezen!

kat diarree tritrichomonas: Tritrichomonas foetus infectie als oorzaak voor chronische diarree bij de kat

Ook niet teveel wisselen van voedsel, dat kan ook diaree veroorzaken! Bij aanhoudende diaree kan je rijstwater geven, rijst koken, afgieten en het water opvangen. Dit laten afkoelen en laten drinken. Niet!!! de rijst geven! Als ze het niet wil drinken even een spruitje halen bij de dierenarts en in haar bek spuiten zodat ze er wat van binnenkrijgt!

Je mag me altijd pb-en, ik heb 13 katten en heb al veel meegemaakt met ze ;)

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Dank je wel! Ik ga het zeker aankaarten. En dat van dat rauwe vlees is onzin dat weet ik. Maar er zijn genoeg mensen die ZWEREN bij gekookt eten of speciaal kattenvoer en er zijn mensen die hun katten PERSE opvoeden met rauw voer dus tsja, hou me er een beetje buiten en doe wat ik denk dat het beste is. Hoorde wel van de dierenarts dat kipfilet niet zo calorie-rijk is dus dat het wel vult maar het niet erg calorierijk is dus dat als er bekend is wat er aan de hand is, ze daarop aangepast voedsel krijgt wat wel goed werkt.

Wat ze nu denken is dat ze een te snel werkende schildklier heeft. Ik ga aanstaande week met de hele poezenbende naar de dierenarts voor entingen en dan wordt er bij de moederpoes bloed geprikt. Het ene word in hun eigen lab onderzocht en er word een deel voor de schildklier naar de universiteit gestuurd. Zo kunnen ze even volledig kijken wat er met haar aan de hand is. Verder wordt er direct een afspraak gemaakt voor een sterilisatie. We zijn aan het einde van de dag wel een hele smak geld kwijt (totaalplaatje kost ruim €350,- dus moest even slikken...) maar als hier iets uitkomt waarmee we haar kunnen helpen dan is het elke cent waard en hoop ik echt dat ze snel de oude wordt!!

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jij mag dat de grootst mogelijke onzin vinden, moet je zelf weten.
    Ik heb genoeg ervaring met katten om te weten dat rauwe kipfilet averechts KAN werken....
    Ik heb zelf 1 kat die er echt heel ziek van word, en dezelfde symptomen had als de kat van ts. En dat is ook zo´n mager scharminkel.Sommige katten met een lage weerstand kunnen er niet tegen.
    Daarom dacht ik eraan om dat hier neer te zetten.
    Dus om me nou voor een idioot uit te maken....kijk naar jezelf!

De rest van de katten die ik hier in huis heb krijgen overigens wel regelmatig rauw vlees.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nou het kwam over alsof je totaal geen fan was van rauw vlees en dat katten in het algemeen dit niet konden hebben. Daarom was die reactie (en die van mij erna) zo. Denk dat als je je reactie zo geformuleerd had als deze, we nooit zo gereageerd hadden want ik vind het fijn om ervaringen te delen.

Ik haal niet uit je eerdere reacties dat je 1 kat had met dezelfde symptomen die dus niet tegen rauw vlees bleek te kunnen terwijl de rest dat wel kon.

alsnog is dat bij ons niet het geval aangezien ik pas na het vermageren ben begonnen met rauw vlees geven, daarvoor toen ze het nog niet kreeg, had ze dezelfde symptomen al.

Deel Deze Pagina