Mijn man heeft woensdag een afspraak staan voor een gastroscopie staan. Wat kan hij verwachten? En weet iemand wat de kosten daar van zijn? Zal gelijk heel zijn eigen risico gebruikt worden?
Hij zal hoogstwaarschijnlijk een bitje in zijn mond krijgen, op zijn zij moeten gaan liggen en dan schuiven ze de slang naar binnen en gaan kijken. De camera zit in de slang, dus als de slang eenmaal zit, hoeft die bijna niet meer te bewegen, alleen als ze stukjes verder willen kijken. Kosten geen idee.
Heb ik een keer gehad, stonden, volgens mij, drie verpleegkundigen. Als iets in je keel geschoven wordt ga je automatisch met je armen zwaaien enzo. Je kan volgens mij een roesje krijgen maar heb ik iig niet gehad
Wat gitta zegt! Ik heb dat een keer gehad, maar zal het nooit meer laten doen. Ik kreeg een drankje om mijn keel te verdoven ofzo, ik kreeg iig geen roesje. Als ik je man was, zou ik sowieso om een roesje verzoeken. Voor de rest hoop ik dat het meevalt voor je man! Qua kosten geen idee.
Ik heb het gehad. Je krijgt inderdaad eerst een spuit met iets verdovends erin. Dat vond ik het engste, want het voelt dan heel even alsof je niet meer kan ademen en slikken. Maar daarna viel het eigenlijk reuze mee, vond ik... Was best fascinerend om de binnenkant van je lichaam te zien. Qua kosten denk ik wel dat je kan rekenen op een geheel verbruik van het eigen risico. Manlief heeft in het ziekenhuis gelegen en alleen al voor bloedondderzoek durfden ze 100 af te rekenen
Ik sluit me aan bij de dames die zeggen dat hij om een roesje moet vragen. Ik heb dit onderzoek vier gehad, maar kreeg zelf nooit een roesje. Verschrikkelijk vond ik het..
Ik heb het onderzoek ook gehad en aangezien ik opgenomen was vroegen ze gelijk of ik een roesje wilde. Met roesje mag je namelijk niet rijden.
Ik heb hem 2 weken geleden gehad, zie verhaal van dames boven mij. Ik heb geen roesje gehad en ook geen verdovende keel spray. Ik vond het een verschrikkelijk onderzoek.
Ik vond het heel erg meevallen. Je krijgt een drankje om schuimvorming in je maag tegen te gaan en lidocaine gel om je keel te verdoven om het allemaal wat gemakkelijker te maken. Je komt op je linkerzij te liggen. (rechterzij is een bronchoscopie, geloof me groot verschil.) Je krijgt wat kokhals nijgingen, maar dat is zo weer voorbij. Het onderzoek duurt misschien maar tien minuten. Als je een roesje krijgt dan moet je ook nog op de uitslaapkamer en mag je niet direct weg, maar moet je minstens 1 a 2 uur blijven. Ik zou het zo weer doen zonder roesje.
Wat mij betreft NOOIT MEER tenzij onder totale verdoving. Ik kreeg ook een roesje, alleen reageerde ik er kennelijk zo heftig op dat ze extra hebben moeten geven ... en mij nadien niet meer wakker kregen . Op totale verdoving reageer ik goed en ben ik vrij snel wakker, maar op zo'n roes dus absoluut niet. Ik vond het op voorhand overigens al een vréselijk gedacht dat ze in mijn slokdarm en mijn keel gingen zitten.
Ik heb het gehad toen ik 24 weken zwanger was. Zonder roesje of verdoving. Verschrikkelijk onderzoek vond ik het, en dat terwijl ik qua operaties echt veel heb meegemaakt maar dit onderzoek staat in mijn top 2
Verschrikkelijk, hier doen ze niet aan roesjes. Ik zal het echt nooit meer doen en ik vond het echt vreselijk... Als ze het ooit nog eens willen doen dan onder narcose en anders maar niet...
Ik heb het 4x gehad en de spray vond k het vieste.. verder vond k t wel mee vallen.. heb t 4x zonder roesje gehad.. het inbrengen is een paar seconden vervelend maar daarna is t gewoon goed te doen.. wat betreft kosten ligt her er ook nog aan of er hapjes genomen worden of niet. . Maar duur zal t wel zijn.. per hechting bv betaal je al 55 euro dus k denk dat het zo rond de 250 euro minimaal gaat zijn.
Vreselijk onderzoek, geen roesje gehad, verdoving met een spray gehad en toen slang erin vanaf dat moment alleen maar liggen kokhalzen op een gegeven moment raakte ik ook in paniek en moesten ze me vasthouden en snel het onderzoek afronden, tranen stonden in mijn ogen. Dan liever een punctie (IVF) of een gaatje laten vullen zonder verdoving.
Twee keer gehad, beide keren zonder roesje. Het doorslikken van de scoop is het vervelends, zodra die erin zit valt het echt mee. Persoonlijk vond ik het niet vervelender dan een behandeling bij de tandarts! Als je je goed voorbereid en je realiseert dat je rustig door kunt ademen dan is het wel te doen. Ben daarnaast tijdens mijn werk (toen nog als verpleegkundige) bij veel scopieen geweest. De een verdraagt het beter dan de ander.... Een roesje heeft echter ook de nodige nadelen. Je moet je er gewoon op instellen dat het een kwartiertje vervelend is.
Ik heb het jaren terug het zonder roesje gehad. Ook kreeg ik geen verdovende spray. Nooit maar dan ook nooit meer dat ik zo'n klote onderzoek laat uitvoeren, tenzij ze mij volledig plat spuiten. Daarbij: ik heb toen een 'vals negatieve' uitslag gehad: volgens die arts geen Coeliakie terwijl dit jaren later wel bevestigd werd. Zinloze ellende was dat dus. Als je man nog niet z'n eigen risico gebruikt heeft is het wellicht een idee om het uit te stellen tot januari? (Tenzij het echt met spoed gedaan moet worden?) ik vermoed dat aan zo'n onderzoek je volledige eigen risico op gaat.