Kattenkwaad

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 26 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.201
    113
    nee een wandelingetje zal het niet doen. Katten zijn de hele dag actief en niet actief.

vervelend dat ze niet naar buiten kunnen, maar zeker logisch!

Ik heb ooit eens gelezen over omgeving voorkeuren van katten. Sommige katten zijn struiners , en sommige katten zijn klimmers. Je kunt de voorkeuren herkennen aan waar ze slapen en hoe ze hun nagels scherpen. (Verticaal of horizontaal / in de hoogte of gelijkvloers)

Wij hebben 2 katten (ook een broertje en een zusje) De dikke rooie heeft voorkeur voor klimmen, hij ligt vaak bovenop kasten, bovenin de krabpaal, of juist op de grond onder iets (onder gordijnen, onder een kruk of stoel, onder een kast). Krabben doet hij liever in de krabpaal.
    Onze poes heeft voorkeur aan horizontaal. Ze struint veel , ook buiten, legt lange afstanden af (de rooie heeft niet veel behoefte aan buiten). Thuis ligt ze graag op een stoel, op de bank of op bed. Ze slaapt zelden (nooit eigenlijk) hoog ergens op, en ook zelden op de grond ergens onder.

Misschien kun je achterhalen waar zijn voorkeur ligt en aan de hand daarvan toegepaste mentale uitdagingen proberen. Meer klimmogelijkheden, of toegang tot bovenop kasten bijv. Een hele hoge klimpaal naast het raam.
    Of juist meer gelijkvloerse uitdagingen ; Veertje aan een lang touw/elastiek is onze poes helemaal weg van bijv. Ze houdt ervan om vliegende dingen te vangen, dus ik zwaai hem heen en weer op borsthoogte, en zij gaat hem dan vangen (ze springt echt mega hoog!)

Jouw katten hebben wel de leeftijd om flink actief te zijn nu, ze worden rustiger na hun 7e levensjaar geloof ik. Maar ik denk gezien zijn streken dat hij zich verveelt en zoekt naar stimulans.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ritalin? :p

Ysabella vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Hahaha en dat zijn de leukste katten.:D

Wij hebben ook nog een Maine Coon (of terwijl een hond) die steelt het eten van ons bord als hij de kans krijgt. :roflmao:

Lill vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Deel Deze Pagina