Ik wil een taart gaan maken en deze gaan versieren met giraffenvlekjes... Hoe moet ik dat aan gaan pakken? Heb wel eens gehoord van rolfondant, maar hoe werkt dat? Heb geen tijd/geld om nog even een workshop te volgen....
www.deleukstetaarten.nl daar staat van alles op hoe je het moet doen! Erg leuk, heb zelf ook heel wat taarten gemaakt
Krijgt Justin een mooie eigengemaakte taart voor zijn verjaardag? Voor de vlekjes kan je inderdaad rolfandant gebruiken maar eerst een klein vraagje hoe ga je de rest van de taart maken? Wat voor soort taart wordt het? Een "cake" bodem of iets anders? Je kan zowel rolfandant gebruiken als marsepein, marsepein is alleen stuk duurder (of je moet het zelf gaan maken). Voor rolfandant ben je max 3 euro kwijt voor 250 gram. En het gebruik is eigenlijk heel makelijk je pakt een stukje eraf kneed er een bolletje van vervolgens met de deeg roller (of als je die niet bij de hand hebt iets anders groots/ronds) plat rollen en met een scherp mesje vlekjes snijden.
Een taart is het lekkerste (vind ik) van biscuitdeeg. Verder heb je een vulling nodig: bijv. jam en een lekkere citroenkwark Rolfondant vond ik niet zo handig, ik gebruikte liever marsepein. Verder heb je nog iets nodig om mee af te smeren zodat je rolfondant of marsepein ook blijft plakken Ik zou echt even lezen op de site (wordt je gelijk helemaal hebberig van ) en dan spulletjes aanschaffen. Het wordt vast een supermooie taart! Veel plezier met maken!
Haha Uk80 je hebt helemaal gelijk wat betreft het hebbbberig worden Mijn meisje wordt over 2 weekjes 1 en begin nu toch te twijfelen of ik er niet zelf 1 moet gaan maken ipv te kopen Dilemmmma, maar heb er eigenlijk geen tijd voor. Hoe lang blijft zo een taart goed eigenlijk?
Vergeet bij fondant en marsepein niet om er eerst een laag botercreme op te smeren, anders trekt het vocht van je taart in de fondant en gaat het zweten.
Ik heb besloten donderdag een proef taartje te gaan maken kijken of het een beetje lukt en of we het lekker vinden. Ga alleen we de marsepein zelf maken anders vind ik het een dure grap worden. Heeft iemand hier toevallig nog een tip mbt kopen van kleurstof? Zijn er winkels die dit verkopen (heb het al eens bij de bakker gevraagd maar die had het niet) of moet ik dat toch via i-net gaan bestellen? Alvast bedankt
Ik zou eerder speciale kleurstoffen kopen, dat is op de juiste manier geconcentreerd. En dan nog, als je bijv rood wilt maken heb je zoveel kleurstof nodig dat je marsepein behoorlijk gaat plakken, dan blijf je poedersuikeren.... Ik heb altijd de wilton kleurstof, zweer erbij!
ik heb ook altijd wilton kleurstof. Maar sommigen gebruiken juist van de toko het liefst, hangt helemaal van jezelf af!