vlekken op relatief nieuwe bank; waterkringen etc.

Discussion in 'De lounge' started by bunchy, Jun 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    op onze relatief nieuwe bank, jonger dan 1 jaar oud, blauw/grijzige stof zitten al veel vlekken.
    kringen van vocht (water, thee). met een doekje met een klein beetje afwasmiddel geprobeerd schoon te maken maar dan wordt het erger. echt lelijk die kringen.
    hij zou geimpregneerd zijn zodat vlekken er niet in trekken maar echt. alles blifjt er opliggen.. en super lelijk
    hoe behandel ik de bank het beste?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Eeeuh, terug gaan naar het bedrijf en klacht indienen?
    Als hij geimpregneerd is dan mag dit niet zo snel gebeuren.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Het melden bij de winkel waar de bank vandaan kwam.
    Hier hadden we 3 jaar vlekgarantie na impregneren, ze hebben de bank toen professioneel gereinigd.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Inderdaad, wat hier boven ook al is geschreven. Als jullie hebben gekozen voor impregneren, dan mag dit echt niet gebeuren binnen een jaar. Ik zou dus teruggaan naar de winkel waar je de bank hebt gekocht.

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Klopt. Ik heb Al een keer professioneel laten reinigen. Toen dachten ze wel dat ie geïmpregneerd was... echter nu weer onder vlekken.. dat is toch onmogelijk? Ik ga het bedrijf gewoon weer bellen..

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Hier een ervaringsdeskundige!
    Wij hebben ook een geimpregneerde bank en ik heb ook al 2x een bedrijf over de vloer gehad om vlekken weg te laten halen die ik zelf niet wegkreeg (olievlek bijv)
    Maar waterkringen krijg je er zelf prima uit. Doe het volgende;
    Pak een handdoek en emmer lauwwarm water. Maak de handdoek kleddernat en wrijf met de handdoek de HELE zitting kleddernat (dus niet alleen bij de vlek). Pak daarna een droge handdoek en dep de zitting zodat het meeste water in de handdoek trekt (zitting blijft alsnog nat hoor). Wacht een nacht. Word wakker. En schoon is je bank.

Werkt hier als een tierelier.

Share This Page