Kattenmoeders!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 5 nov 2024.

1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    OK @Fantykoekie. Ik dacht dat een clubje beter op z'n plaats zou zijn dan een topic, dus bij deze... :D

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Oeh mag ik er ook bij? Moeder van drie kattenkindjes hier.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Welkom :D

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Leuk! 4 katers hier :D

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Owhhh leuk! Hier 1 kater kitten ❤️

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Leuk, leuk :D
    Ik heb twee kattenkindjes, een ragdoll kater van 6 jaar en een europese korthaar poes van 9 jaar.

Mijn lieve kater zit sinds afgelopen weekend op speciaal voer. Was behoorlijk aan het sukkelen de laatste weken en uit urineonderzoek blijkt hij behoorlijk last van blaasgruis te hebben, arm ding :(

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Leuk!
    2 jeweetwel katers hier.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Ah dat is naar. Blaasgruis is enorm pijnlijk. Dat heeft een van onze vroegere katten gehad.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ja echt zielig! Hij heeft pijnstillers nu en dat scheelt al een boel. Hoop dat het nieuwe voer gauw z’n werk doet.
    Duur grapje wel:o: Maar alles voor de lieverd, zeker als hij anders pijn heeft.

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Ik vond er ook plaatjes bij horen hier :)

20240909_092937.jpg

Asil, dreumesje, Bloem2310 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Ik zal eens een voorstelrondje doen van de harige bende hier :D

IMG_20241102_195225.jpg

De grootste en de kleinste samen, het lijken dikke maatjes zo, maar schijn bedriegt haha.
    Links is Bonzai, een cheetoh, maar eigenlijk noemen we hem altijd ponpon (op z'n Frans uitbesproken:roflmao:) volgens mij weet hij niet eens dat hij bonzai heet. Bonzai heeft een energielevel waar je u tegen zegt en weet altijd wel weer wat anders te verzinnen qua kattenkwaad.
    Rechts is Tygo (Maine coon) ofwel de grote vriendelijke reus. Een echte schootkat, maakt niet uit welk schootje, ze liggen allemaal lekker als je het hem vraagt.

IMG_20241105_084948.jpg
    Dit is Papaya, beter bekend als Papsie. Schijterd eerste klas (letterlijk en figuurlijk) maar zooo lief en aanhankelijk als hij je eenmaal kent. Hij kan heerlijke kopjes geven, tot bijna je neus breken aan toe, en kwijlt je lekker vol als hij aan het genieten is.

IMG_20241105_084918.jpg

Last but not least: Oliver, aka Ollybolly (en nog veel meer namen). Oliver kan de beste massages geven en kan daar uren mee doorgaan als het aan hem ligt.
    Hij heeft diabetes waardoor zijn vacht er wat minder mooi uitziet, maar dat compenseert ie wel met zijn mooie innerlijk.

Papaya en Oliver zijn dikke vrienden, we noemen ze dan ook 'plek en lek' (plak en lik). Ze liggen regelmatig tegen elkaar aan en elkaar te wassen.

Tygo en Bonzai daarentegen rennen 't liefst achter elkaar of Papaya aan en om de een of andere reden wordt Oliver altijd met rust gelaten :roflmao:

EllenLola, NiVa0230, Nummer4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Wat een leukers allemaal ❤️

Peetje83 vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Superleuk :D Ik ga zometeen als ik tijd heb ook wat foto's zoeken.

Peetje83 vindt dit leuk.
  14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.742
    113
    Vrouw
    #14 Asil, 6 nov 2024
    Laatst bewerkt: 6 nov 2024
    Dit zijn onze moppies, heb leukere foto's maar deze moet ik even uitleggen.

Panda aka Pendypoop, de zwart witte is echt mega groot. Ik ben 1.80 en mijn arm is van middelvinger tot oksel zo een 70 centimeter. Hij ligt hier nog opgekruld. Wij hebben een main coon krabpaal, de bovenste ligplek is een bak van 60 cm. Daar past hij niet in.

De andere is Raaf aka Ravi aka Ravitoo, dit is gister, en daarbij de allereerste keer dat hij zo bij mij is gaan liggen. Ook hij is een grote jongen maar valt in het niet bij zijn broer.

Ze zijn broers uit hetzelfde nest, als kitten van straat gehaald met moederpoes. Ontzettend ziek geweest, Gardia enz. Pas na 10 maanden in het asiel konden ze geplaatst worden. Mijn vriend werd verliefd op de onderste foto. Wij hebben ze sinds Januari 2023.

De 3de foto, weet niet of hij die pakt is hoe ze in het asiel lagen toen we aankwamen.

10 dagen voor hun komst zijn wij onze toen laatste moppie verloren, 17.5 is ze geworden ik was nog niet toe aan iets nieuws, hij wel. En toen kwamen zij voorbij.

Hiervoor hadden wij 4 katten, ik had er 2 en hij had er 2. Toen gingen we samen wonen en hadden we er 4. Leeftijden, 13, 13, 17.5 en 18.

Deze 2 doen elke dag opnieuw onze harten smelten. Ze zijn zo ontzettend lief. Nog nooit geblazen of geklauwd.

Bijgevoegde bestanden:

Nummer4, Peetje83, dreumesje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    downloaden (7).jpg

Wij hebben 1 kater van 2, we weten zijn geboortedatum niet want hij komt van straat, de dierenarts schatte hem dat hij ong van Mei/Juni '22 is. Wij hebben hem sinds aug'22. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan om hem te laten checken. Zijn moeder liep met hem en nog een kitten op straat.

Hij ligt graag bij mij op schoot, zodra ik op de bank ga zitten/liggen en een dekentje pak komt hij aanrennen en komt bij mij liggen. Bij de rest van het gezin komt dat heel sporadisch voor.

Nummer4, Asil, Peetje83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.358
    30.650
    113
    Vrouw
    Leuk alle foto's :)

Nog een leuk ding van Rocket. Toen we besloten hadden een kitten te nemen had ik via stichting huisdier in nood contact met iemand die een straat-nestje in de opvang had. 2 katers en 2 poezen. Ze gingen alleen per 2 naar een nieuw baasje. Dus gelijk besloten dar we dan 2 kittens zouden krijgen.

Anyway. Het was in coronatijd, dus ik ging in mijn eentje daarheen. Wordt naar de ruimte gebracht waar 4 kittens zaten. Ik ga op mijn knieën zitten om ze te bekijken. Komt er 1 gelijk naar me toe. Nieuwsgierig. Tikt me aan. Ik mocht hem oppakken. Kerk me echt aan met zo'n blik van "neem mij maar mee".

Obv de foto's had ik 2 andere gekozen. Maar nu was de keus meteen deze (Rocket).

Ik zet 'm weer neer. Hij loopt meteen naar 1 van de andere en gaat spelen. Ok makker, is dat jouw maatje die met je mee naar je nieuwe huisje moet? Dat was dus Groot.

NiVa0230, cowgirl80, Asil en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.144
    9.742
    113
    Vrouw
    Dit is het dan toch gewoon. Wat een heerlijk verhaal.
    Bij ons ook alleen per paar, 2x kater of 2x poes. We hadden onze zinnen al op de katers gezet. We hebben de 2 poezen nog in de gaten gehouden op de website en besloten als ze er na een week of 3 a 4 nog zaten we ze op zouden halen. Maar gelukkig waren ze geadopteerd.

Wij hebben daarnaast ook besloten dat we hierna de senioortjes uit het asiel willen halen. De poezen die het langst zitten oid. Om ze een warm en veilig thuis te geven.

dreumesje en Mamafiets vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Eindelijk eens tijd om er even voor te zitten.
    Dit is onze lieve rode kater, Basbous: (oh en hij heeft zo'n 20 andere namen :rolleyes:)

IMG_20241001_095040.jpg

Inclusief rode neus omdat hij wat eten op het aanrecht had gevonden :roflmao::roflmao: Het is een straatkat die nu zo'n drie jaar bij ons is. Geen idee hoe oud hij precies is maar toen hij hier kwam was hij nog een stuk kleiner, dus ik ga uit van niet ouder dan 3.5 jaar. Je merkt wel dat hij van de straat komt, zo slaapt hij nog steeds buiten 's nachts, in de tuin. Hoewel hij laatst eens binnen sliep, maar dat is uitzonderlijk. Ook is het nogal een vechtersbaas en kan hij z'n eten schrokken uit angst voor andere katten, ook als hij de enige in huis is. Gelukkig is hij wel superlief en aanhankelijk. En nogal een slaapkop :D

IMG_20241028_124542.jpg

Verder is het nogal een komen en gaan van andere straatkatten, we hebben een tijdje een zwarte kater gehad, en twee poezen met hun nest, maar die zijn allemaal verdwenen.
    Alleen 1 kat van 1 van de nestjes is hier wel blijven hangen, Donut:

IMG_20240924_083519.jpg

In december wordt hij 1. Sorry, geen goede foto, hij is namelijk nogal schuchter.

Sinds kort is er ook nog een lapjeskat bij, die is echt weer totaal niet schuchter en heel spontaan en aanhankelijk. Weet alleen niet of het wel een "blijver" is, het gaat namelijk niet zo tussen hem en de rode meneer (met de streepjeskat gaat het daarentegen wel weer prima) :(. Hij heet Boudhil, omdat hij zo'n mooie staart heeft (dhil = staart in het Arabisch).

IMG_20241025_074138.jpg

NiVa0230, Nummer4, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    419
    409
    63
    Vrouw
    Jaaa! Catladies unite!

Ik heb twee katers.

Henry Beauregard "Little Dipper" Fluffercat I
    Oftewel Dipper is een Britse Korthaar van net 7 jaar

En George Nicholas "Orions Belt" Fluffercat I oftewel Orion is een rode kater van net 1 jaar.

En ja, wij houden er van onze katten overdreven adelijke en lange namen te geven haha. :roflmao:
    Maar meestal komt het gewoon neer op Dipper, Dips, Dipsaus of Ori, Orstarion of spook.

20. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Hier thuis heb ik er 3. Mijn kindjes. Mijn man heeft hen gevonden in een autowrak zonder hun mama. Ze waren oorspronkelijk met 4 maar 1tje heeft het jammer genoeg niet gered. Ze zijn echt een godsgeschenk. Ze zijn namelijk gevonden in een periode waar het zeer slecht thuis ging en waarbij ik heel donkere gedachten had. Eerlijk ze hebben toen mijn leven gered. De verplichting om voor hen te zorgen, hen 's nachts hun papfles ed te geven gaf mij tijdelijk een doel.
    Ze zijn van boven naar beneden Guess(ligt de kant van de muur) naast hem Tommy en dan Prada. 2katers en 1 kattin. Hebben hun naam te danken aan de onderste the Devil wears Prada. Want is echt geen katje om zonder handschoenen vast te pakken. Zelf nu blijft zij een beetje wilde kat en na 5jaar kan mijn dochter of bezoek haar nog steeds niet aaien.
    Met Tommy kunnen we hele conversaties voeren,vanaf het ogenblik dat je tegen hem praat krijg je gegarandeerd een miauw als antwoord.
    En Guess die leeft zijn leven af en toe met een kortsluiting in de hersenen (schrik van stofzuiger) en dan springt hij van de overloop van het eerste naar beneden.
    2van de 3hebben blaasgruis gehad dus hier ook speciaal voer.

Babywishbloem, NiVa0230, Nummer4 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina