Kattenoverlast in de tuin. Tips om loungeset kussens beschermen

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 9 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Wij willen een grote loungebank met grote zware kussens kopen voor onder de afkapping.

Ik wil die niet elke keer als ik naar bed ga of even van huis ga naar binnen sjouwen, mijn man overigens wel, zegt hij nu.

We zien nu op onze kussens van de tuinstoelen, die wel wel laten liggen, kattenharen dus ze zijn er wel. En zijn wij ervan bewust dat ze zich dus ook straks zullen gaan nestelen op onze nieuwe loungeset.

Veel mensen hebben katten in onze buurt, geen idee om welke kat het gaat. Wat kan ik hiertegen doen? Is er een spray die helpt, maar niet stinkt voor mensen en ook niet mijn kussens verpest? Of helpt een geluidapparaat ? Ik hoor het graag!

Sann84 vindt dit leuk.
  2. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Wij doen er een hoes omheen, maar zelfs dan vind ik soms nog een behaarde plek dus ze kruipen er gewoon onder als die ergens niet goed afgesloten zit :roflmao:
    Wij hebben wel eens koffieprut in de tuin gegooid en dat hielp wel tegen het poepen van katten in onze tuin. Maar de oplossing voor de tuinset heb ik helaas ook nog niet gevonden...

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Doe maar niet zo een geluidsapparaat, want daar ga je zelf gek van worden.

Mijn buurvrouw van 80 heeft zo een ding en zelf hoort ze het niet vanwege haar leeftijd. Maar wij worden er helemaal gek van!!

Zelf hebben wij 3 katten die niet buiten komen. Helaas hebben onze buren bij elkaar wel 45 katten die wél buiten komen.
    Er zijn wel receptjes te vinden online om zelf een spray te maken met bijvoorbeeld lavendel, citroen etc.. lijkt mij dan nog wel lekker ruiken. Of het werkt, geen idee. Nog niet geprobeerd. En of het vlekt kun je misschien aan de achterzijde van zo een kussen uittesten?

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Er bestaat een spray (‘get off’ of ‘get out’ heet het), verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken. Voor katten ruikt het vreselijk, voor ons ruikt het een beetje naar citronella.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zilverpapier over de kussens heen doen snachts? Vrienden van ons leggen dat snachts in de box van hun baby. Echt niet dat de katten er in gaan.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Die van ons plaste er gewoon op uit protest hahaha, eigenzinnige beesten.

Ts, neem een boze hond :p

Wij halen de kussen ook gewoon naar binnen, beste oplossing.

Imona vindt dit leuk.
  7. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Ik stapel de kussens op en zet er bovenop paar rechtop. Sindsdien geen kat meer die erop slaapt.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Mies97

Mies97 Actief lid

11 dec 2016
    122
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit gelezen dat koffiegruis goed werkt, heb je misschien een plantenbak in de buurt van de lounge set waar je dat in kan doen?

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij doen ze gewoon naar binnen. Ben niet zo bang dat er kattenharen op komen. Maar wel dat er een kater op plast, die geur krijg je er nooit meer uit.

Lolalili vindt dit leuk.
  10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Bij mijn ouders heeft een kat uit de buurt 2x kittens gekregen op de kussens van de stoelen onder het afdak. Sinsdien zetten ze de kussens rechtop als ze niet in gebruik zijn.
    Niet het antwoord wat je wilde horen denk ik, maar tips heb ik verder ook niet

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Je zou er (als je de ruimte hebt) een kist naast kunnen zetten waar je gemakkelijk de kussens in weg ruimt. Zouden ze trouwens geen banken hebben waar je gelijk de kussens ook in zou kunnen opbergen?

12. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik zou dan toch voor een kist of hoes gaan.

13. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik zet mijn tuinkussens inderdaad rechtop als we er niet op zitten. Ik heb zelf een kat en die is van het principe ‘opgestaan is plaats vergaan’. Hij heeft groot gelijk, maar irritant is het wel :roflmao:. ‘s Avonds doe ik alles naar binnen, ook vanwege het weer. Als de kussens hier te groot of zwaar voor zijn, dan zou ik er inderdaad een hoes omdoen en dan wat stenen op de zittingen leggen, anders gaan katten onder de hoes slapen. Of kijken voor zo’n opbergkist, al vind ik die meestal aan de kleine kant. Misschien kunnen jullie hier zelf iets voor timmeren?

14. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Heb nu de kussens omhoog gezet. Zou het helpen.
    Het zijn een hoop kussens.
    We gaan morgen op pad om een hoes te kopen en kussenopbergtassen.
    De opstelling hebben we zelf verzonnen, het zijn namelijk 2 sets.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina