Kattenpis in bekleding stoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Juud74, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Hi, weet iemand hoe je kattenpis geur uit de stoffen bekleding van een stoel kunt krijgen?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Koffie er op strooien en een aantal uren laten liggen? Zo kreeg iemand die ik ken overgeef lucht uit een stoffen bank

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Soda erop en een tijdje laten intrekken, dit trekt het vocht eruit. En volgens mij heeft hg er ook een goed product voor!

4. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Dank voor de tips zo ver, maaaaar.... het is al een paar maanden geleden gebeurd, aargh! Heb destijds sopjes gemaakt met verschillende schoonmaakmiddelen, en ook tapijtreiniger gebruikt. Van de week geprobeerd met biotex, maar ik blijf het ruiken. We gebruiken die stoel niet echt om op te zitten, maar meer om jassen en tassen op te gooien, maar toch... wil die geur er echt uit krijgen! Zo vies, blegh.

5. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    als je hem toch niet veel gebruikt, weg ermee!
    als je na van alles al geprobeerd te hebben de lucht nog ruikt, zou ik hem weg doen! bah!
    stinkkatten..

6. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Na zoveel maanden lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat je die lucht ern nog uit krijgt. Dus ik denk dat je die stoel beter kunt weg doen

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Soppen met groene Biotex, azijn haalt de lucht er ook uit (maar dan ruikt het naar azijn...nou is alles beter dan kattepis dat dan weer wel) en dan heb je Ecodor, werkt goed, ook als het ingedroogd is, maar is alleen via hun webshop te krijgen. Van HG heb je ook nog 'alle nare geurtjes weg' dat werkt ook wel.
    Eigenlijk werkt alles met enzymen die de geurmoleculen ook echt afbreken. Spul waarmee je de geur verdoezeld met je niet aan beginnen want kattepis ruik je daar doorheen en da's nog goorder, trust me.

De enzymen moeten wel de tijd krijgen om te werken trouwens, dus goed natmaken en geduld.

We hebben 11 katten hier.....valt het op??? ;)

8. alicianoell

1 sep 2009
    76
    0
    6
    limburg
    Azijn erop gooien, en dan weer goed schoonmaken, heeft hier goed gewerkt en je ruikt helemaal geen kattenpis meer

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
  11. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Onze kater was incontinent doordat hij ziek was, vlak voordat we hem in lieten slapen had hij op onze paar maanden oude bank geplast. De geur heb ik er uit gekregen door een sopje met Dettol. Echt, je ruikt het niet meer!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weggooien ;)

Onze oude kat had epilepsie en onze eetstoelen ondergepiest. Alle middeltjes geprobeerd maar zodra het vochtig/warm werd ging het weer stinken. Zijn dus op de stort beland

13. wonderfull

26 mei 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb dit ook gehad met de kat,azijn helpt en anders kun je spul bij de dierenwinkel hier om een spuitfles vragen wat de geur ook goed neutraliseert.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Enige wat echt goed werkt is Ecodor, te koop via internet, werkt echt goed, al kan het zijn dat je, wanneer het er lang in zit je de stoel meerdere keren moet sprayen. Ecodor maskeert geen luchtjes nl, maar breekt de urine af, je kunt er ook een lamp bij bestellen zodat je precies kunt zien waar de plek zit.

15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik vind die geur zo ontzettend smerig....ieuiwk!!

Ik zou hem weggooien!

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ecodor hebben wij ook gebruikt, maar daarvoor hebben we wel de bank chemisch laten reinigen. Daarna rook ik het nog steeds (ik ruik heel goed, anderen roken niks) dus daarna nog een keer met Ecodor behandeld. Het werkte wel beter dan HG of welk creatief sopje dan ook, maar tóch bleef ik het ruiken als ik er met m'n neus bovenop ging. Eerlijk? Als je 'm niet echt gebruikt en er verder geen waarde aan hecht dan zou ik echt een andere leuke stoel halen... ik vind kattenpis echt de meest indringende, scherpe geur van allemaal!

17. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Dank voor jullie reacties, ik zal dan toch maar die ecodor bestellen... Ben nl toch wel echt gehecht aan het stoeltje, tof jaren 70 kuipstoeltje die ik van een oude tante en oom heb gekregen. Het is inderdaad zo'n indringende gore geur en het lijkt of ik de enige ben die het nog ruikt, maar alles wat op die stoel heeft gelegen stinkt er naar, bah bah bah!

18. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ook meegemaakt en in een lederen zetel....die is naar het stort :)
    en tegen de kat gezegd dat ze volgt als ze het nog ooit probeert ;) nee hoor,ik hou heel erg veel van mijn dieren

Deel Deze Pagina