Brief ontvangen van AMK

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyDaisy, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

We hebben net een brief binnengekregen van het AMK, dat er 'zorgen waren gemeld'.
    We zijn ons kapot geschrokken, en compleet verbijsterd!
    Wie, wat, waar, waarom?
    We kunnen ons geen voorstelling maken dat iemand zich zoveel zorgen zou maken om, zonder eerst met ons te praten, een melding te doen.

Als we onze kleine meid nou zouden verwaarlozen, negeren, slaan, of iets dergelijks...
    Maar dat doen we niet.

We hebben ons suf zitten prakkiseren wat de melding zou kunnen inhouden, maar hebben echt geen idee!

Nu komt er donderdag middag iemand langs voor een gesprek.
    Kunnen we 2 dagen gaan zitten twijfelen, ongerust maken, boos zijn...

2. Aura

Aura Niet meer actief

Jeetje wat schrikken, kan je ze niet bellen?
    Lijkt me echt verschrikkelijk om zon brief op de mat te krijgen...goed dat ze er zijn...maar dan wel in de gevallen waar het nodig is....
    Sterkte deze dagen meid!

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    niet teveel zorgen maken meis! n vriendin van me heeft ook ooit een brief gekregen en toen zijn er ook mensen langs gekomen bleek dat het van een buurvrouw kwam waar zij nogal wat strubbelingen mee had! maar alles zag er prima uit en na het bezoekje nooit niets meer gehoord... zolang er niets aan de hand is kunnen ze je ook niets maken en heb je ook absoluut geen reden om je zorgen te maken

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, das schrikken! :$
    Maar net wat female24 zegt; niet te veel zorgen maken, hoor! Ze zien donderdag heus wel dat alles in orde is en dan ben je er weer vanaf...

Sterkte!

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wat hier boven al is gezegd herken ik ook.Een goede vriendin van mij kreeg ook een brief van het amk.
    Ze was helemaal in de stress en later bleek dat haar buurvrouw het geflikt had.
    Wat ik gewoon weg niet snap is waarom sommige mensen zover kunnen gaan zeg!
    Ook zij was in de stress en maakte zich enorme zorgen dit is iets wat niet normaal is en ik snap het amk ook niet echt waarom ze meteen over de vloer moeten komen na 1 melding die niet eens nodig is geweest.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    hoi, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, het zou me onzeker maken, vooral als je je geen kwaad bewust bent! en dan duurt donderdag nog heel lang, want wie heeft die melding gemaakt?

Niet te veel zorgen maken hoor (makkelijker gezegd als gedaan)en sterkte donderdag, laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou dat ze meteen komen vind ik goed maar dat ze het aankondigen;) bij mijn vriendin ging die melding over dat het kind niet verzorgd zou zijn dat het een janboel was bij haar thuis en dus geen omgeving voor een kind om in op te groeien en dat zij altijd tegen m zou schelden.. nou weet ik dat dat niet helemaal waar is omdat ik haar persoonlijk ken maar ze kondigen aan dat ze komen dus dan kan iedereen er toch voor zorgen dat je huis helemaal in orde is en je kind goed verzorgd en n toneelspelletje neerzetten dat er niets waar is van die melding?? en daarna hoor je er nooit meer iets van!

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Op zich begrijp ik dat dan wel weer... Het duurt vaak namelijk ontzettend lang voordat mensen een melding doen, dus áls iemand dan een melding doet, moeten ze die ook wel meteen serieus nemen. Maar ik denk dat ze vaker voor niks op meldingen afgaan dan dat er echt iets aan de hand blijkt, hoor. Ze zullen dus ook heus wel rekening houden met eventuele ruzies ed waardoor iemand een valse melding kan doen. Ben alleen wel benieuwd of daar dan nog iets aan gedaan wordt...? Weet iemand dat toevallig? Dus als ik ten onrechte het AMK op mijn buurvrouw of schoonzus afstuur, krijg ik daar dan problemen mee? (niet dat ik zoiets van plan ben, maar zou het wel terecht vinden als je daarvoor bestraft zou kunnen worden - moet het natuurlijk wel overduidelijk om een valse melding gaan.)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik woon tegenover mijn broer en zijn buurvrouw hoorde ik in de supermarkt tegen een andere buurvrouw zeggen dat haar buurjongentje mishandeld werd hij gilt altijd heel hard en huilt aan 1 stuk door.
    dit is inderdaad het geval als zijn teennagels geknipt moesten worden.
    mijn dochtertje krijst ook 2 keer per dag bij tandjes poetsen.
    mensen trekken iets te snel hun conclusie.
    relax blijven en zeker tegen die mensen vandeweek.
    die doen echt alleen maar hun werk

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zouden die mensen daar niet doorheen kijken?
    Dat toneelstukje dan?

Als je zelf weet dat er niks geks aan de hand is bij jullie thuis, zou ik ook proberen je niet te veel zorgen te maken hoor.
    Al moet ik zeggen dat ik ook nerveus zou worden van zo'n brief, vanuit het niets.

Succes donderdag!

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik vind het juist wel goed, als het nu eens wel nodig is, en ze komen niet kijken, dan is het ook weer niet goed, dan hadden ze meteen na de melding moeten komen kijken. Ze komen gewoon kijken of de melding klopt, en als het niet klopt is er toch niets aan de hand? al kan ik me voorstellen dat degene die bezoek ontvangt en waar het niet nodig is, het erg schokkend kan zijn.

12. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    jeetje dat is schrikken :$
    succes donderdag

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ben bang van niet! vooral niet als het om een jong kind gaat die nog niet kan praten...

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik zou hier wel van schrikken.

want het houdt in elk geval in dat iemand vindt (terecht of niet) dat er iets niet aan de haak is bij jullie en dat zou me erg pijn doen.

zeker als ik weet dat het niet terecht is, dan word je dus echt gefukt door iemand :(

veel sterkte en ik denk dat als je laat zien dat je open staat voor dit alles het goed komt!

knuf

15. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jeetje meis , dat is echt schrikken , je voelt je ook vreselijk erg als ouder zijnde als je zoiets te horen krijgt .... denk dat er ook vreselijk vaak zoiets ten onrechte gemeld word maar goed ik begrijp wel dat ze toch een kijkje komen nemen ..

16. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik begrijp ook wel dat ze na een melding langskomen.
    Het is voor ons gewoon niet te begrijpen dat iemand een melding zou doen, vooral zonder eerst even rustig met ons te praten over wat hen zorgen zou maken.

We proberen rustig te blijven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, helaas.

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou dat is idd ff schrikken, vooral als je je van geen kwaad bewust bent. Echt geen idee van wie dit zou kunnen komen? Zoals eerder gezegd mischien een buurvrouw? Als jij beter weet, zou ik me idd geen zorgen maken hoor! succes donderdag.

18. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ohh...Staat er geen telefoonnummer op dan meid?
    Ik zou de hele wereld rond bellen...

Wat een shock...

Succes donderdag

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ooow wat verschrikkelijk !

ik zou kwaad en verdrietig zijn, kwaad op die gene die je daar heeft aangemeld zonder wat te zeggen en verdrietig dat er mensen zijn die vinden dat jij het slecht doet en hier niets van zeggen tegen jou ..

Ook ik zou iedereen gaan bellen om te kijken wie die gene is geweest .. Maar kan je het AMK niet bellen met de vraag wie het heeft aan gegeven ?

Ik zou trouwens die gene vervloeken die je heeft aangegeven ...

Succes Donderdag

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Chantal1984: Dat zullen ze, denk ik, niet zeggen. Dan is het hele effect van anoniem aangifte/bellen weg. ;)

@TS: Ik vind het echt heel vervelend voor je, en ik snap heel goed dat je je echt helemaal rotschrikt! Succes donderdag, en net wat iedereen al zegt, het zal wel meevallen!

Maar wat ik nog wel even wil zeggen/schrijven. Ik schrik juist een beetje van de reacties die gegeven worden. Er zijn tig topics waarin door diverse mensen het advies gegeven word om in bepaalde situaties te overleggen of bellen met het AMK en dan doet het amk er iets mee door langs te komen en nu is het ineens vreemd dat ze dat zomaar doen?

Daar bedoel ik overigens niet specifiek de meiden in dit topic of de TS mee. Maar snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Ik wil TS ook niet kwetsen hiermee, dat is echt mijn bedoeling niet.

Deel Deze Pagina