Mensen met honden, laten jullie die aub gewoon schijten op de plekken waar ze horen te schijten en niet voor mijn oprit en op het straatje langs onze school !!! Koffie prut helpt trouwens bij onze katten wel, maar denk dat dat bij iedere kat wel anders is ...
Helaas voor mij ben ik gigantisch allergisch voor katten en mijn oude sok (golden retriever) vind katten helemaal niet erg. Gelukkig hebben we er geen extreme last van want ook koffie drinken we niet.
Gelukkig dat je er weinig last van hebt, maar anders kan ik je deze 'prachtige' anti-allergie naaktkat nog aanraden.
Ik las dat iemand het hier had over katten belasting....wat denk je dat dat oplost? Dat de katten niet meer in de tuin gaan poepen? Wij hebben zelf een raskat die altijd binnen is, dit is ze gewend. En als ze alleen naar buiten zou gaan dan is er de kans dat ze gestolen gaat worden. Mijn moeder heeft een gewone kat, en die moet gewoon naar buiten, anders draait die helemaal door. Me moeder heeft overigens wel een kattenbak, waar hij ook gewoon zijn behoefte op doet. Alleen hij zal ook wel een keer iets buiten doen.
tja..dit word waarschijnlijk een onwijs lange discussie met zoals eerder gezegt "het ene kamp tegen het andere"..maar ben eens met de vraag..ook hier word onze tuin gebruikt als kattenbak terwijl ik geen kat bezit..maar daarin tegen word mijn stoep ook onder gescheten door honden en ik onderhand de polka moet springen om mijn huis binnen tekunnen.. ..ben er goed ziek van!!!! die stank..gaver!!!!!!!! ..vooral in de zomer op sommige plekken in mijn tuin..vieze penetrante katten pislucht!!.....dat mensen een beest willen..helemaal geweldig...maar of ik daar dan ook maar ongevraagd van mee wil genieten..DACHT HET NIET !!!!!...binnen houden die handel of opruimen !!! en nee..ben echt geen katten of honden hater..hebben een paar jaar geleden onze hond moeten laten inslapen (die het overigens gewoon netjes op het aangewezen hondenveldje haar behoefte deed )na 12 jaar vriendschap en liefde ..en mis haar nog elke dag....en mijn ouders hebben katten die overigens gewoon lekker binnen blijven..
Katten horen van nature juist niet binnen. Honden denk ik dan ook niet, geen enkel dier volgens mij, ook geen vogeltje!.... En katten met kinderen vergelijken, gaat mij wat te ver... sorry... Ik begrijp best dat bijv. belletje trekken ook overlast is, maar ik vind stront in je tuin toch viezer dan belletje trekken. Het is maar net wat je ze aanleert, ben ik van mening. Ik heb 2 binnenkatten die er absoluut geen moeite mee hebben dat ze binnen zitten! Ze zijn gewoon niks anders gewend. De ene kat heb ik al 10 jaar en de ander 6 jaar. Ik wil niet dat een ander last heeft van MIJN huisdieren waar IK voor gekozen heb. Bovendien wil ik mijn katten niet buiten hebben lopen, omdat ik veel te bang ben dat ze onder een auto komen. Toen wij hier net woonden, hadden we ook overlast van buurkatten die talloze malen op onze voordeurmat gingen schijten. Kon ik telkens een nieuw voordeurmatje kopen :x. Maar goed, zo heeft ieder zijn mening over wel of geen katten buiten laten lopen.
Denk dat er hier in de straat wel 20 katten wonen, die allemaal buiten komen, en niemand klaagt hier. Heb ook nog nooit poep in mn voor of achtertuin gevonden. Overigens zijn mijn katten zo zindelijk dat ze naar binnen komen om hun behoeften te doen Gaat een beetje te ver om te zeggen dat mensen hun dieren binnen moeten houden, je vent moet toch ook niet binnen blijven omdat ie bij hoge nood ff snel tegen een boom aan zeikt?
Nou tegen een boom aanzeiken vind ik ook aso. Mijn vent gaat maar lekker thuos of op een plee zeiken maar niet tegen een boom of paal! Even Ontopic: Ik heb zelf 2 katten die dus niet buiten komen. wil niet dat mijn katten in andermans tuiin kakken. En tuurlijk vinden die beesten het heerlijk buiten te zijn maar dan hoeven anderen daar toch geen last van te hebben? Ze blijven gewoon binnen punt. Heb zelf ook 2 honden, laat ik die dan ook maar overal schijten? Nou dan gaan mensen flippen...Er word veel geklaagd over honden poep want dat is aso en dat kan niet bla bla la maar waarom is het dan acceptabel dat katten overal schijten? Sorry zie het verschil niet hoor.
Hier gelukkig binnenkatten. 1 omdat het raskatten zijn, en 2 omdat er teveel kattenhaters rondlopen die het leuk vinden om op een kat te schieten. Dus die belasting kan op een plek worden gestopt waar de zon nooit schijnt. Hier af en toe kattenpoep in de tuin, stoor me er niet zo aan. Wat schijnt te werken is koffieprut. Succes ermee.
Een tuin kan ook makkelijk worden afgezet hoor zodat ze lekker in de tuin blijven. Katten horen ook niet op straat al zijn er genoeg die dit beweren. Dat ze zich hebben aangepast aan het verkeer en huizen is een ander verhaal. Ik heb ervoor gekozen, mijn buren niet Ik ziet mijn katten graag levend en niet aangereden of vergiftigd. Ik wil weten waar mijn katten zijn ik wil niet dat mijn katten zomaar overal in kunnen 1 van onze katten is trouwens 6 jaar een buitenkat geweest en een andere komt uit wilde voorouders. Beide zijn volmaakt gelukkig met hun huis en afgesloten tuin waar ze ten aller tijde in kunnen. Eten en drinken binnen bereik zo ook warme mandjes en liefde maar ook buiten kunnen spelen en klimmer in alle weersomstandigheden mochten ze ervoor kiezen.
dus dan ook maar geen topics meer openen over schoonmoeders en bemoeierige ouders, voorween,hoeveelheid flesvoeding en meer van dezelfde topics...? Bijna alle topics zullen de revue wel gepasseerd zijn.
Nou ik ben toch echt geen kattenhater hoor! Het enige wat ik vraag is wat je er tegen kunt doen. Moet je niet gelijk dat soort dingen erbij gaan halen want dat slaat nergens op. Ik heb zelf ook een kat gehad. Die had ik alleen altijd binnen, want ik woonde aan een weg waar hard gereden werd en waar het druk was. En @ Zara 75: waarom haal ik oude koeien uit de sloot? Waarom mag ik niet zo'n topic openen?
Wat zara75 er mee bedoeld is dat dit soort topics ( katten en honden topics ) altijd enorm uit de hand lopen .. Het heeft niets te maken met het feit dat er veel van de zelfde topics worden geopend .. Dit topic is nog verrassend rustig maar ik weet zeker dat dat niet lang meer zal duren ...
Helemaal mee eens. Overigens komen 2 van mijn 3 katten niet uit de tuin. Eentje af en toe,die kan ik met stroomdraad en kippengaas echt niet tegenhouden. Gelukkig hebben we heel veel katten in de buurt en geen kattenhaters. Ik vind het niet leuk dat 1 van mijn katten misschien in iemand anders tuin zit maar kan er verder niet veel aan doen.