Mijn ex heeft mijn dochter meegenomen..

Discussion in 'De lounge' started by Kaala, Jan 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik heb al heel lang niet meer gepost en ik zal het kort houden: mijn ex en ik zijn uit elkaar sinds november en hij nam mijn dochter (nog geen 2) mee. Hij is teruggegaan naar zijn oom (sommige van jullie kennen hem misschien nog wel..Hoe dan ook de oom is een vreselijke man en hij slaapt en doucht met mijn dochter..)

Ik ben naar de bemiddelaar geweest maar zij zei dat de situatie al te erg is voor mediatie en dat ik meteen naar de advocaat moet. Dus dat heb ik gedaan en ze stuurde mijn ex een brief dat ie mijn dochter moet teruggeven VOOR 24 januari of anders ga ik naar de rechter. Hij heeft de brief gehad maar koos ervoor deze te negeren dus als ik mijn dochter terug wilt moet ik naar de rechter, dit kost mij rond de 2000-3000 pond en volgens de advocaat is de kans zelfs GROOT dat de rechter haar bij mijn ex laat wonen, ondanks dat oom pedofiele trekjes heeft (ik had haar alles uitgelegd)

Kinderbescherming was ook al op de hoogte gesteld maar de "situatie is niet kritisch genoeg om in te grijpen", ook de politie kan niks doen want mijn ex heeft een deel van de voogdij en evenveel recht op mijn dochter als ik heb!

Ze is daar niet veilig, ik vind dat ze bij mama moet zijn(vooral omdat ze nog geen twee is) en ik heb haar sinds november nog maar EENMAAL GEZIEN! Omdat hij haar weigert mee te geven...

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Och meid wat een regelrechte hell..
    Ik weet niet wat ik moet zeggen. Krijg er een brok van in m'n keel en voel jouw wanhoop!
    Heel veel sterkte en vooral kracht! Vecht als een teiger!

3. mumija

mumija Niet meer actief

Dus je dochtertje zit bij een vieze oom, en iedereen laat dat toe?? Waarom?

En als je ex evenveel recht heeft op je dochter...waarom heb JIJ haar dan nog maar 1 keer gezien sinds november?

Mag dit dan zomaar; dat hij weigert haar mee te geven?

Wat erg meid, ik herinner me je topics nog wel...:(
    Wens je heel veel sterkte en kracht..

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Waaromheeft hij je kind??

Wat afschuwelijk voor je zeg! Hoe kon dit zo gebeuren dat jij je kind al zolang niet gezien hebt?

Ik zou er echt wel boven op zitten hoor! Hier moet je niet mee akkoord gaan. Ook instanties vinden dat een kind vooral haar moeder nodig hebben

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Waarom zou de rechter je dochtertje bij je ex laten wonen? Waarom heeft hij haar mee genomen?

6. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Och meid wat een hel zeg!

Misschien een domme vraag maar heeft jouw dochter een NL paspoort? Zoja dan zou ik contact opnemen met de ambassade van NL.( of zitten jullie inmiddels in NL? )

Sterkte meid het lijkt me verschrikkelijk!

7. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wat een l*l en wat moet dit verschrikkelijk zijn voor je! Ik hoop voor je dat het lukt het geld te verzamelen misschien lenen van een bekende?
    Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze is volledig Brits :( De rechter zal haar bij mijn ex kunnen laten wonen omdat "kinderen niet van veranderingen houden en het stressvol voor haar zal zijn om weer van huis te veranderen" volgens de advocate.

Elke keer als ik haar wil ophalen om haar te zien is ze "op vakantie" of zijn ze ergens anders! Ik heb haar niet eens op Kerst "mogen" zien en dit heb ik ook al gemeld bij alle instanties waar ik geweest ben maar die doen niets.

Ik wil haar terugstelen zodat hij lekker naar de rechter kan stappen om hetzelfde te doen als ik nu doe. De politie kon niets doen tegen hem dus dan kunnen zij ook niets doen tegen de moeder neem ik aan!

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij zei dat de rede was omdat ik full time werk en hij wilt niet dat ze naar day care gaat.

10. Manoya

Manoya Niet meer actief

Oh wat vreselijk! Heeel veel sterkte!
    En wat achterlijk dat de rechter dit toelaat!

11. Met je eerste berichtje had ik medelijden met je, maar "terugstelen"? :( Ik hoop dat jij je beseft dat dit niet een kwestie is van een spelletje landjepik of "hoe zet ik mijn ex een hak?" maar dat dit wel om een klein, kwetsbaar meisje gaat!!! :$

Echt te kinderachtig voor woorden dit!

12. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Pffff wat n klojo zeg ! Das nog zacht uitgedrukt!
    Ga d'r voor haal je kleine meid terug
    En hak de poten van d'r oom af weet je zeker dat i niet aan haar kan zitten ouwe viezerik! Bah :(

Niet opgeven meis zal aan je denken :)

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat je begrijpt dat ik het niet doe om hem te irriteren maar omdat ik wil dat mijn dochter zo snel mogelijk veilig is en je het verhaal niet kent? Een week van te voren stuurde hij me smsjes (die ik nog heb) dat ie niet voor haar kan zorgen omdat ze zoveel "mekkert" en dat ie zichzelf van kant wilt maken. Hij stuurt me zelfs nu nog berichten dat ze zoveel klaagt.

Toen ik haar zag na Kerst moest ze meteen heel hard huilen en wou ze alleen maar bij me zijn, toen ik haar na t weekend teruggaf rende ze meteen terug naar mij en wou ze met mij mee en bij mij zijn.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik snap je gedachten hoor.. Het is niet verstandig om te doen, maar ik zou hetzelfde hebben.
    Ik heb geen verstand van wetten en regels wat betreft omgang, maar dat jij haar pas 1x gezien hebt sinds november, getuigd niet van een juiste omgang. Als jullie 50/50 hebben is hij erg fout. Wat zegt jouw advocaat hiervan?
    Heb je bewijzen dat de ook pedofiele trekjes heeft? Het is lastig te bewijzen, maar ik zou proberen daar iets mee te doen en dat ook mee te nemen.
    Heel veel stertke :(

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je :( Het is echt vreselijk, ik wil het allemaal braaf via de wet doen, rechtzaak etc maar ik heb het geld niet en op dit moment heeft niemand het en ik kan het niet lenen. Dit moet zo snel mogelijk gebeuren want hoe langer ik het "laat" hoe sneller de rechter zal zeggen dat ze bij mijn ex blijft.

Ik heb geen bewijs maar er is al eerder een melding gemaakt. Toen hij voor mijn ex zorgde (mijn ex was toen ongeveer 8 jaar oud) en mijn ex zijn vader had toen de politie verteld dat ie een pedofiel was. Helaas deed de politie niet veel met de melding :/

16. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    816
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG

Als ik weet dat mijn kind bij een oom verblijft met pedofiel trekjes, dan zou ik er ook alles aan doen mijn kind zsm terug te nemen.
    Desnoods 'steel' ik haar terug ja.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb geen tips voor je maar wil wel zeggen dat ik het echt verschrikkelijk voor je vindt! :(
    Ik word hier echt zo verdrietig van!

18. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik zou voor alle zekerheid toch contact opnemen met de ambassade. Wie weet kunnen hun wat voor je betekenen. Nooit geschoten is altijd mis meid.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Je woont in de UK, en je hebt dus te maken met UK regelgeving hieromtrent. Hier in NL kunnen wij vrij weinig adviseren lijkt mij, anders dan je een hart onder de riem te geven.

Ik heb geen idee hoe dat werkt daar, aan de overkant van de sloot, ik zou kijken of je geen second opinion kan krijgen van misschien een jurist in NL met kennis van het Engelse recht. Dan krijg je wellicht wat meer objectieve informatie.

Verders zou ik wel blijven proberen "normaal" te communiceren. En als zijn reactie is, je werkt fulltime ... nou, misschien is het tijd om niet meer fulltime te werken (je hoeft hem tenslotte niet meer te onderhouden). Probeer iets aan te passen zodat hij je niet meer daarmee om de oren kan slaan.

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    ik heb hier geen woorden voor, vind het echt vreselijk voor je!
    heel veel sterkte

Share This Page