Wie heeft ervaring met het bestellen via eBay? Hoe lang levertijd vanuit Amerika?

Discussie in 'De lounge' gestart door hardlopertje, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hoi,

Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij iemand in Amerika via eBay?
    Gisteren kreeg ik al meteen bericht dat ze het hebben verzonden.
    Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor ik het heb?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan wel een week of 2 duren. Heb je geen track & trace code gekregen? Weet niet wat de kosten van je pakketje zijn, maar als het over de 21 euro is, moet je wel ook rekening houden met eventuele inklaringskosten.

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nou, toen ik mijn schoenen had besteld was er iets misgegaan in het warehouse en waren ze er na een maand nog niet.. Ligt aan of het met de boot of het vliegtuig vervoerd wordt.. Boot kan wel een weekje of 3 duren...

4. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    In totaal was het 150 dollar dus we zullen zien.

Ik heb ooit eens iets uit Engeland gehaald was ook over de 100 euro heb ik ook nooit iets voor hoeveel te betalen.

Ik heb wel een code maar die werkt nog niet.
    Dus was even nieuwsgierig.

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Tussen de 2&6 weken gemiddeld, beetje afhankelijk van hoe het verzonden is, en via welke usps locatie het naar nld gaat.
    Chicago duurt bijvoorbeeld eeuwen, en daar ligt het soms wel 2 weken stil op het vliegveld.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Oh, als het 150 dollar was duurt het waarschijlijk wel wat langer, dan ligt het ook nog wel een tijdje bij de douane in nederland (waardebepaling, opmaken van de invoerkosten), en krijg je er nog een rekening bij die je moet betalen bij het in ontvangst nemen.

Engeland is eu he, dus dan komen er geen kosten bij, us kan je er donder op zeggen dat je er een flinke rekening bij krijgt ;)

7. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Het ligt in pawtucket weet ik ondertussen.

Beter gezegd daar is het verzend label aangemaakt.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Met 150 dollar zit je onder de 150 euro grens, dan moet je alleen btw betalen (21% waarschijnlijk) en de kosten van het vervoersbedrijf (meestal rond de 13 euro). Boven de 150 euro betaal je ook douane kosten (tot 6% van de kosten).

Je kunt overigens geluk hebben en dan komt het er zo doorheen en hoef je niets te betalen.

9. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
  10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier laatst in kentucky besteld, verwachte levertijd was 3-4 weken, had t met precies een week al binnen, stond er echt versteld van. Wel brievenbus-pakketje, dus misschien dat het daar aan lag. Of de wind stond de goede kant op ;)

11. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Er zal voor mij dan 43 euro bij komen. Hopelijk glip ik er tussen door. En anders dan is het zo. Ik heb allemaal shellac van cnd besteld en met de btw en alles erbij is het nu nog een heel stuk goedkoper.
    Ik hoop het ook snel binnen te hebben.

12. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Vanuit Amerika en UK vaak binnen een week, max 2.
    China en co soms wel 4 weken ;)

13. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    pakketje is zojuist binnen gekomen. De verkoopster had er op gezet dat de waarde van het pakket 32 dollar was. Dus ik hoefde uit eindelijk maar 20 euro bij te betalen. Echt top dus.

Deel Deze Pagina