kattenprobleem !! help

Discussie in 'De lounge' gestart door tricie83, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Wij hebben hier 4 prachtige mooie en lieve meiden lopen allemaal geholpen.
    Wij hebben voor hun een kattenluik zodat ze zelf naar binnen en naar buiten kunnen.
    ze hebben namelijk 1 probleem ze gaan wel gewoon naar de kattenbak maar als ze niet naar buiten kunnen zeiken ze de boel onder.
    nu zijn we hier 1.5 jaar geleden komen wonen en buren van 2 huizen verderop hebben 2 ongecastreerde mannekes lopen.
    deze mannetjes komen dus continu hier naar toe en is het vechten geblazen.
    Mijn meiden zitten dan in de tuin of binnen en dan proberen de kerels binnen te komen.
    dan is schreeuwen , blazen en meppen tegen het kattenluik van beiden kanten.
    Ik heb het maar laten begaan want mijn buren zullen hier ook weinig aan kunnen doen.
    Nu vanmiddag is het weer zover geweest, ik zat boven met de kids en hoorde ze wel tekeer gaan.
    Ik kom net beneden en overal bloed, nu wil ik er eigenlijk toch wat van gaan zeggen maar ja wat kunnen ze er aan doen?
    Wat moet ik nu toch naar ze toe gaan? en het bespreekbaar maken en dat 1 van mijn katten nu gezien de hoeveelheid bloed gewond is.
    De kat zelf ontwijkt me nu en ik mag niet in haar buurt komen ze ze is helemaal van slag.
    als mijn katten dat bij anderen doen zou ik het ook willen weten.

Iemand advies wat ik kan doen ? het zijn geen vervelende mensen dat ik niet naar ze toe durf hoor.

2. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ow, kan daar daar echt niet tegen. Arm katje.

Ja, ik zou toch even praten met de buren. Zeggen dat de spanning zo hoog oploopt dat je kat nu gewond is. De volgende keer is het hun kat misschien. Dan weten ze in ieder geval waar het vandaan komt. Begin ook eens over castreren. Als hun beesten straks gewond raken zouden ze toch ook een oplossing willen?

Katten wegjagen zou je kunnen doen, maar je kan er moeilijk de hele tijd bovenop zitten.

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    gewoon heen gaan, wat voor kattenluik heb je? gewoon zon simpele??

ik heb dankzij de kat van over buren een nieuw luik kunnen kopen, 1 die met magneet werkt, ik had overal zwart haar liggen zelfs op het aanrecht en op knuffels van mijn dochter. en het eten was altijd op.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja probleem is dat de katten van de buren nu jouw probleem zijn :)

Overigens.. Als ze wel gecastreerd zijn zegt dat niet automatisch dat ze niet meer binnen komen.
    Als ze er nog niet heel lang wonen is het misschien gewoon uitvechten van het territorium..
    Maar als ze ook bij jullie binnen komen is dat wel heel vervelend.

En je hebt hele mooie kattenluikjes met een bandje zodat enkel katten met een bandje (de jouwe dus) naar binnen kunnen.
    Maar ik heb geen idee wat ze kosten en heel goedkoop is het vast niet.

5. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.941
    2.812
    113
    Vrouw
    Ja, ik zou het er wel even met ze over hebben dan!
    Ben bang dat zij er niet veel aan kunnen veranderen, inderdaad.. Maar een gesprek hierover kan nooit kwaad! Misschien dat zij ook een oogje in het zeil kunnen houden.

Ik weet toevallig dat sommige kattenluikjes een voorziening hebben die je zo kan instellen dat de katten alleen van binnen naar buiten kunnen gaan. Het enige nadeel is dan dat ze er van buiten niet meer in kunnen. Dus dan zal je de deur zelf voor ze open moeten doen. Maar dan kunnen die katten van de buren in ieder geval niet bij jou naar binnen komen.. Wie weet helpt het enigszins?

6. MamaBenjamin

Mijn ouders hebben een kattenluikje die reageert op de chip van de kat.

Die werkt dus niet meer, want de chip is na zoveel jaar verschoven en zit te ver naar achter, zodat het luikje het niet meer kan vinden.

Die zou ik dus niet doen.

7. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Manlief is net thuis gekomen en heeft de dame in kwestie kunnen pakken , nageltje is er dus uit en erom heen is het helemaal kapot.
    Hij gaat zo nog even met haar naar de Dierenarts :(

Als hij terug is gaan we even naar de buren om met ze te babbelen kijken of er een oplossing is.
    had ook mijn schoonmoeder even aan de lijn en die zei een eventuele optie van een schrikdraadje om hun tuin heen dat hij hun tuin niet meer uit kan.
    Ik weet dat katten vrij rond moeten lopen maar dit loopt wel een beetje de spuigaten uit. zo zielig hoe mijn meiske echt huilt gewoon.

8. MamaBenjamin

Punt is dus dat katten recht van overgang hebben. Ze mogen dus jouw schutting gebruiken om naar hun schutting te lopen.

Edit; las te snel. Hij moet dus in zijn eigen tuin blijven? Denk niet dat de buren dat gaan doen. Hij heeft net zoveel recht om naar buiten te gaan als jouw kat. En ja, heb ook een kat, wel een binnenkat. En ben geen voorstander van buitenkatten, maar je kan er gewoon niet zoveel mee.

9. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    In feite ben je niet verantwoordelijk voor de schade die hun katten oplopen als deze op jouw terrein zijn. Je buren zijn juist aansprakelijk voor de schade die hun katten veroorzaken aan jouw katten en jouw andere eigendommen. Dat jij een kattenluikje hebt, doet er niet toe. Het is jouw tuin en jouw huis.

Als ik jou was, zou ik eerst met de buren in gesprek gaan. Wat gaan zij doen om ervoor te zorgen dat hun katten niet meer in jouw tuin komen en jouw katten verwonden?

Het beste is dat ze hun katten gewoon castreren. Wijs ze erop dat het niet zo duur is, en dat er dierenartsen bestaan die open staan voor betaling in termijnen. Ik heb echter het idee dat ze je niet zo warm zullen ontvangen, om het maar zacht uit te drukken, aangezien die katers al een tijd ongecastreerd rondlopen.

Als dat dus niets oplevert, dan zou je kunnen overwegen om een ander kattenluikje te plaatsen dat alleen opengaat via de chipnummers van je katten of via een speciale halsband.

Zoiets bijvoorbeeld, die kan 32 chipnummers aan, oftewel 32 huisdieren :p: Kattenluiken goedkoop bij zooplus: SureFlap Microchip Kattenluik

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Da's jammer, hier werkt hij geweldig!

@ts; ik vind het sowieso heel naar dat die katers ongecastreerd buiten lopen, ze kunnen dus loslopende poezen dekken en er zijn al zoveel weeskatjes.
    Nu is het ook aan eigenaren van poezen om te steriliseren maar er lopen natuurlijk ook nog straatkatten.

Los daarvan, ik zou een balletje opgooien over castreren, het kan de strijd sussen en de katers rustiger maken.

11. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Als de buren niet willen mee werken aan een oplossing kan je misschien zelf andere maatregelen nemen. Bijv als jou katten binnen zijn en de kat van de buren bij jullie achterdeur staat een emmer water erover heen gooien. Of de tuinslang erop zetten. Klinkt misschien zielig maar is het niet weet de kat meteen dat hij niet in jou tuin moet komen.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Zo'n kattenluikje op chip werkt goed hoor :) alleen mijn vorige kat wou naar buiten terwijl ik heb uit had gezet en meneer was het er niet mee eens en had gesloopt :p
    Igg, ik zal het met je buren erover hebben, en misschien schrik methode toepassen? Kat komt de tuin in emmer water erover heen? Klinkt zielig maar heb ik ook gedaan bij een sproeikater uit de buurd, komt mijn tuin niet meer in hoor :)
    En ja mijn katten lopen ook buiten en ik krijg ook soms bezoek van een andere buurtkat maar die is vriendjes met onze kat vandaar dat ie soms bij ons komt :p

Laten we hopen dat je poes opknapt ;) en dat schade toch mee valt, en probeer idd met je buren te praten

Succes

13. Verox

Verox Niet meer actief

Draai het eens om? Wat zou jij kunnen doen als het jullie kat was?
    Castreren kan ik me nog voorstellen, maar in eigen tuin of binnenhouden lijkt me iets teveel gevraagd.
    Blijft toch een beetje eigen risico als je jouw katten buiten laat komen dat ze ruzie kunnen krijgen met andere katten.
    Onze mooie kat heeft nu ook een stukje uit zijn oor :( Maar hij moet het toch echt zelf uitvechten.
    Daarnaast moet ik wel zeggen dat wanneer vreemde katten te dicht bij ons huis komen ze van mij ook de volle laag krijgen. Dan laat ik ze flink schrikken.

14. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Nou man belde net , en de dierenarts heeft alles schoongemaakt en even verdoofd.
    Ze mag even daar blijven omdat andere katten ook mijn eigen katten een gewond dier nog wel eens kunnen aanvallen.
    het bloedde nog wat en als morgen het bloeden weer helemaal gestopt is dan mag ze weer mee, wel met zo'n kapje rond d'r hoofd.

het water gooien en weg jagen doe ik al continu als ik er bij ben.
    maar ja ik ben er dus niet altijd.
    Ik ben er zelf ook tegen om katten niet te laten helpen, zodra het mocht zijn mijn meiden onder het mes gegaan. ik wil niet bijdragen aan het overschot katten wat in het asiel wordt aangeboden.
    buiten het feit dat castratie dus de spanningen kan tegen gaan zou Het zou ook fijn zijn dat hij niet meer loopt te sproeien in de tuin, de andere kater van hun is overigens minder eehm gespannen zeg maar.
    Ik denk dat ze wel voor een gesprekje open staan het zijn aardige mensen en we kletsen wel eens vaker met ze.
    ik hoop dat ik het ook een beetje rustig kan brengen want nu ben ik best verdrietig en boos dat mijn kat nu dus gewond is geraakt.

Het kattenluikje vervangen is misschien wel een optie al is deze vrij prijzig met die chip sensor . maar het probleem is meer dat de kater aan de buitenkant blijft zitten en mijn meiden aan de binnenkant.
    van beiden kanten wordt er dan op het luikje geramd , het tunneltje aan de binnenkant ligt er al uit.
    Maar als mijn meiden in de tuin zijn kan hij dus alsnog de meiden aanvallen dus ik wil hem eigenlijk niet meer in de tuin hebben.

Ik snap ook dat een kat vrij moet rondlopen, en dat ze er niet de hele dag achteraan kunnen gaan.
    mijn dames gaan naar buiten maar lopen of in de tuin rondom (hoekhuis) of bij de sloot . heb het weleens aan onze directe buren gevraagd maar die zien ze nooit in hun tuin komen.
    Oooo echt balen dit zeg, ik wil ook niet de zeikerd zijn in de buurt maar wil ook mijn dames beschermen.

15. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    @ Verox, ik denk niet dat ik zou willen dat een ander mij oplegt wat ik precies moet doen hiermee.
    Maar een aantal opties krijgen en daar over nadenken kan altijd.
    castratie is bij mij dan het eerste wat in mij op zou komen.
    Tuurlijk kost dat wat , maar ik heb nu kosten aan de dierenarts omdat hun kater die van mij verwondt heeft.

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Doe maar niet als het vriest he.. ;)

17. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol

hahaha goeie tip ! :)

18. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik had het ook gedaan als het vriest als de buurkat mijn kat verwond. De kat van de buren is hier eens door de vijver gezakt toen vroor het ook...En voorlopig vriest het overdags niet..

19. MamaBenjamin

Nou, leg het precies zo uit zoals je nu doet en ze zullen jou heus niet als zeikerd zien ;)

20. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Nu we zijn even langs geweest, en ze waren erg geschrokken.
    Ze weten dat het een vechtersbaas is maar wisten eigenlijk niet zeker of dat kwam door wel of niet castreren.
    Ik heb ze ook gezegd dat ze niet meteen een kant en klare oplossing moeten hebben en dat we allemaal eens rustig moeten kijken naar welke opties er zijn. Ze zouden het oon eens bij hun DA na gaan vragen.
    Voor nu houden ze hem in ieder geval na 1900 uur binnen zodat er in ieder geval s'avonds meer rust is. je schrikt je namelijk ook rot als er ineens zoveel lawaai is en ik heb 2 kleine kids.
    Ik ben blij dat er in ieder geval over gesproken is, nu maar hopen dat er binnenkort een serieuze oplossing is.

Deel Deze Pagina