Na mijn 2 zwangerschappen ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat mijn huidige beroep (financieel medewerkster) toch niet is wat ik de rest van mijn leven wil blijven doen. Ik ben erachter gekomen dat het me geweldig lijkt om iets met zwangere vrouwen te doen. Alleen is het natuurlijk niet makkelijk om nu nog een nieuwe opleiding te gaan doen met 2 kleine kindjes maar ik wil me zeker eens verdiepen in wat mogelijk is. Kunnen jullie me eens helpen aan beroepen die te maken hebben met zwangere vrouwen? Zelf heb ik al verloskundige en verpleegster op de kraamafdeling gevonden. Veel liefs, Selin
Wat je zelf al opnoemd zijn inderdaad mogelijkheden. Maar wil je echt speciaal met zwangere vrouwen of vind je het ook leuk om met net bevallen vrouwen te werken dan zou kraamverzorgster misschien iets zijn? Liefs, misspuma
Fertiliteitsarts lactatiedeskundige verloskundige kraamverzorgster kraamverpleegkundige cursus leidster zwangerschapsgym/yoga/zwemmen/samen bevallen enz. gynaecoloog baliemedewerkster afdeling gynaecologie echoscopiste haptonome en andere alternatieve geneeswijzen maar dan gericht op zwangere vrouwen. Werken in een babywinkel/ winkel met positiemode iets specifieks verkopen aan zwangere vrouwen echoscopiste Je richten op een bepaald gebied wat met zwangerschap te maken heeft zoals dietiste, voorlichtster. werken bij tijdschrift over baby's werken bij een vruchtbaarheidskliniek.
De Thuiszorg in mijn woonplaats had laatst een vacature waarin ze mensen zochten die middels een verkort leertraject de kraamzorg in wilden. De opleiding duurde in dat geval slechts een jaartje en je kreeg de zekerheid van een baan voor minimaal 20 uur... Een beroep als verloskundige is natuurlijk helemaal gaaf (zou ik zelf willen doen als ik opnieuw mocht beginnen...), maar minimaal 4 jaar naar school om een HBO-studie te volgen (misschien nog wel meer als je niet de vereiste vooropleiding hebt) is wel behoorlijk heftig... Succes met je move!