aaaah sorry. ik dacht je sphinx. Het lijkt me erg vervelend. volgens mij heb je al veel onderzoek gedaan om te kijken waar het vandaan komt. als een medische oorzaak uitgesloten is zou ik het ook niet weten. aan de verbowuing kan het moeilijk liggen lijkt me want hij had het al voor jullie aan het verbouwen waren niet? Extra kattenbak kan nooit kwaad, hygiënischer vind ik zelf ook. Ja dagelijks scheppen zul je al doen. Komen ze buiten? Regelmatig ontwormd?
(hee ik zie dat je oo op KP zit, daar zat ik ook altijd! grappig. de vorige kat van je die overleden is aan FIP heb je hopelijk wel verhaald op de fokker. Meestal kun je daar je aankoopbedrag voor terugkrijgen. compenseert het verdriet natuurlijk niet ,maar stel dat ze doorfokken met een kat die FIP heeft.) maar dit heeft niks met je probleem te maken sorry
Ik moet wel bekennen dat ze niet extra ontwormd worden... Bij het laatste onderzoek dacht de dokter niet aan wormen, hij zei dat we moesten opletten in de ontlasting, maar we hebben geen wormen gevonden. Misschien toch nog maar eens wormpilletjes geven, ik denk niet dat dat kwaad kan en het is het proberen waard. Ze komen nooit buiten, ik heb ook een contract getekend bij de cattery waarin verboden word om je kat buiten te laten. Ik denk dat ze meteen gestolen worden of doodgereden als ik ze buiten laat, dus dat doe ik maar niet. Ze mogen bijna overal in huis komen, behalve in de slaapkamers. 1 zetel is bijna volledig gereserveerd voor de katten, daar liggen ze dan ook vaak de hele dag te snurken.
Geeft niks hoor, toen zijn we erg dom geweest. Het was een half persje. Het was een kat zonder stamboom, en we hebben ze gekocht voor 100 euro omdat we medelijden hadden. Het poesje was erg schuw en de katjes daar zaten in hun eigen vuil. Na enkele weken bloeide het beestje zeker open en bleek het een bijzonder lief aanhankelijk ding te zijn. Jammer genoeg hebben we ze al moeten afgeven toen ze 5 maand was Ik heb geprobeerd die 'fokker' aan te geven, maar daar is nooit gevolg aan gegeven. Toen we die dame belden beloofde ze ons een ander kitten, maar dat wilden we niet uiteraard! Dus ik veronderstel dat ze ongestraft is verdergegaan met fokken...
Ja hier komen ze ook niet buiten, om zelfde reden. onze buurtjes hebben een maine coon en die laten ze dus gewoon dag en nacht buiten, denk dat de fokker kromme tenen zou hebben nu als hij het wist. Ik ontworm ze toch 1x per jaar, je weet niet wat mensen onder hun schoenen meebrengen je huis in. Ik zou het echt niet weten in jullie geval, echt ontzettend balen!
Als we enkel vlees en charcuterie geven heeft hij het niet, dat is nog het gekste van alles... Maar dan heeft hij nooit genoeg en kunnen we wel 50 euro per week uitgeven aan vlees voor de kat. Ik ga die voeding eens proberen die ik op dat forum kon lezen. Jammergenoeg staat er niet duidelijk bij om welke voeding het gaat en waar je het kan kopen.
Wat vervelend voor je dat je kat zulke ontlasting heeft Sinds die van mij veel vers krijgt ziet haar ontlasting er veel beter uit, en is ook harder. Heb je al wel eens geprobeerd om je kat vers voer te geven? dus geen commerciele voeding maar gewoon carnivoren voer? Tonijn mogen ze niet te vaak hebben ivm kwik Je kan altijd even kijken op www.barfplaats.nl daar staat een hoop, dus ik ga er verder geen discussie van maken hier. Maris
Misschien wissel je te vaak van voeding? Als een kat overgaat op andere voeding kan hij hiervan aan de diarree raken. Ook zijn brokjes beter dan natvoer. Bij mij krijgen de katten alleen s'morgens en sávonds natvoer, de rest van de tijd hebben ze brokjes. Ik vind royal canin een goed merk, dit is niet te koop bij de supermarkt maar bij de dierenwinkel of dierenarts. Het is niet goedkoop, maar je doet er wel heel lang mee als je een grote zak koopt. Ik denk dat je op hetzelfde bedrag uitkomt dan dat je brokjes koopt in de supermarkt (tenzij je goedkoop voer koopt) Royal canin heeft verschillende voedingsstoffen in de brokjes zitten wat goed is voor de kat. Ook hebben ze verschillende varianten (binnendier, buitendier, kittens etc. IAMS schijnt ook goed voer te zijn. As je kat gevoelig is voor eten en je wisselt vaak omdat je verschillende produkten probeerd blijft hij aan de diarree. Veel succes en ik hoop dat je een oplossing vind
Het is zowieso wel handig om voor elke kat een aparte bak te hebben. Vaak adviseren ze voor elke kat 1 + 1 extra. Ik hoop voor je dat je snel de oplossing vindt ...
he leuk nog iemand die n sphynx heeft! ik heb er drie! wel rot dat je die problemen hebt...dat van die diaree hadden wij ook, en ik ben via het kattenpraatforum bij carnibest gekomen. Dat is versvoeding en het heeft bij ons super geholpen. onze Bo had ook van die verschrikkelijke diaree en het bleek dat hij gewoon niet tegen fabrieksvoer kan! kijk anders eens op www.carnibest.nl daar staat precies wat het is. ook het kattenpraat forum kun je veel aan hebben, daar zitten veel mensen die er verstand van hebben. succes! groetjes Lonneke
ooh dat is wel erg van je half persje zeg! Lief dat je die hebt meegenomen, dat beestje was daar anders misschien wel doodgegaan aan de verwaarlozing! Ja alleen duur vlees geven is ook geen optie. je hebt wel speciaal diepvriesvlees voor katten, die barfsite is een goede om eens te kijken.
Hier krijgen de poezen Bento Kronen. Hier heb je ook verschillende varianten van. Ook Royal Canin is idd goed voer. De poezen hier krijgen maar 2x per dag eten en dan alleen maar brokken en geen zachtvoer! Ieder half jaar ontwormen is ook niet overbodig. Misschien helpot het bij je kater om hem een een dag te laten vasten en alleen afgekoeld rijstwater te geven? En daarna heel langzaam de brokjes weer opvoeren. En idd niet te vak wisselen van voer.
Ja sphynxen zijn superbeestjes! Ze zijn zo lief en speciaal he, ik moet die van ons vaak wegduwen anders zit hij heel de dag op schoot en krijg ik niks gedaan! Onze sphynx Murphy is echter niet ziek, het is zijn vriendje Phoenix die altijd diarree heeft. Niet continu maar wel vaak en zo al 2 jaar lang. Wij vinden gewoon geen geschikte voeding vrees ik. Ik ga sowieso eens kijken voor carnibest. Groetjes
Let er met vasten op dat het absoluut niet langer mag als 48 uur, dit ivm vervetting van de lever! Ik vind RC geen goede brok maar dat is mijn mening. In sommige voeding zitten de toevoegingen BHA, BHT en etoxyquine, dit zijn chemische middelen om bederf van vetten tegen te gaan en zijn schadelijk voor dieren vaak worden deze aangeduid met E320 (BHA) en E321 (BHT) E324 (etoxyquine). Deze stoffen zijn kankerverwekkend en BHA werd in de filmindustie gebruikt om kleurenfilms langer houdbaar te maken, en etoxyquine rubberstabilisator en landbouwbestrijdingsmiddel (dat gebruikt wordt voor de bestrijding van ongedierte en onkruid). Je kan beter kijken naar brok die dit niet heeft, Prins, Cavom of Farmfoor zijn voorbeelden die geen chemische toevoegingen heeft, en zijn gezonder, of ga vers voeren.
Dat vers diepvriesvoer lijkt me geweldig (ben naar de site geweest) , zal ook wel erg duur zijn vrees ik? maar ik ga er in elk geval naar op zoek in belgie
Ik zou inderdaad zoals al een paar keer aangegeven is overstappen op vers voer. Blijkbaar is de kat nogal gevoelig en ik zou dan geen brokken gaan geven die toch voor een groot deel gevuld zijn met stoffen waar een kat niks mee kan. Het voordeel van vers voer is ook dat ze op deze manier ook vocht binnenkrijgen en niet zo gauw zullen uitdrogen. Daarbij verteert het voor minstens 90% waardoor de ontlasting minimaal is. Onze honden en katten krijgen alleen maar vers voer sinds een aantal jaar naar volle tevredenheid. Een van onze katten begon op een gegeven moment bloed te plassen, nadat ze over zijn gegaan op vers voer is er niks meer aan de hand. Op verschillende forums zijn heel veel informatie te krijgen, zoals Barfplaats.nl en Voernatuurlijk.nl Groetjes Wendy
Oh ja, vergeten te vertellen. De adviesprijs voor Carnibest Kat Natuur is 4,- de kilo. Groetjes Wendy
Dit is echt niet meer leefbaar VOLLEDIG mijn keuken onder de diarree. Overal staan poten op de vloer op het aanrecht, hij begraaft ook nooit zijn hoopje, dat heeft hij vanaf het begin nooit willen doen. Ik denk er weer aan om hem weg te doen... Met pijn in het hart want hij is verder heel braaf, maar ik denk dat hij gewoon niet tevreden is hier. Dan zit ik weer met een vraag: mag een sphynx wel alleen zitten? Hier is de eerste 3 jaar wel continu iemand thuis (ik) want ik doe avondschool. Goh ik weet gewoon niet meer wat te doen, en waar moet ik met hem naartoe? Als het iets medisch is valt het op te lossen, maar we VINDEN gewoon niks... Dat voer kan ik nog eens proberen ja, en nog maar es de dierenarts naar hem laten kijken. Dit is volgens mij gewoon ofwel het voer, ofwel psychisch. Als het het voer is heeft hij een enorm gevoelige maag, en ik weet niet hoe lang ik dit nog aankan met de zwangerschap en ik ben niet immuun voor toxoplasmose!
Ik hoop dat je hem kan houden arm ding. Je kan ook kijken naar Smuldier, de pens complees kost per 400 gram 59 cent, en de vlees 89 cent. Verder kanje ook gaan kijken om het zelf samen te stellen. Ik hoop echt voor je dat je er uit kan komen! Zowel mijn hond als mijn kat zijn zo verscrikkelijk opgeknapt sinds ze vers eten! En zoals Maitestar al zegt, er zit over het algemeen niet veel in brok waar een kat iets aan heeft Heel veel succes!