Kattenverjager

Discussie in 'De lounge' gestart door Damali, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Omdat ik echt last van katten in de tuin heb.
    Zit toch na te denken over zo'n apparaat.

Ik lees hier alleen regelmatig dingen, over hoe vervelend dat geluid is.

Maar er zit toch een sensor op, die alleen afgaat als er ook daadwerkelijk een kat in je tuin komt? Als de kat weg is houd het apparaat toch ook weer op?

Dat apparaat is dus ook alleen bedoeld voor bijvoorbeeld snachts of als we echt weg zijn de hele dag.

Was opzoek naar ervaringen van mensen met het pparaat en mensen die het dus ook echt vervelend vinden.

2. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Ik hoode dat soort apparaten weleens in onze oude buurt en onder auto’s bij de supermarkt. Ik word er knettergek van en het doet echt pijn aan mijn oren.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Volgens mij zenden die apparaten constant zo'n irritant geluid uit.
    Ik ben geen kat, maar hoor het wel.

De enige echte oplossing is vrees ik zelf een kat nemen, maar daar moet je ook maar zin in hebben. ;)

Huismuisie vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap dat mensen zo'n apparaat willen. Ik wil ook geen katten in de tuin. Maar ik vind die apparaatjes heel irritant. Hier in de straat zijn er meerdere mensen die zo'n ding hebben. Als je op de stoep langsloopt of zelfs aan de overkant van de straat voorbij fietst, gaan ze af. Als je gevoelig bent voor het geluid, wordt je er gewoon licht misselijk van.
    Bij ons in de straat zijn er 3 tuinen waar ze zo afgesteld staan, dat ze dus niet alleen de eigen tuin meepakken maar ook de openbare weg. Ik hoor er 2 van de 3. De derde hoor ik niet, maar onze kinderen horen hem wel.

Dus als je er één koopt, zorg dan dat hij de openbare weg niet meepakt. En als je hem bijvoorbeeld in de achtertuin zet, check dan ook geregeld bij je buren of ze er last van hebben. Ik vind het met langslopen / langsfietsen als vervelend. Het lijkt me helemaal bloedirritant als je in de tuin zit en je hoort om de haverklap zo'n ding afgaan.

5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier eentje met inderdaad een sensor erop die ook alleen werkt als een kat er langs loopt. Wij kunnen hem goed horen, dus ik weet zeker dat hij alleen werkt als er een kat loopt ;). Deze is met geluid en licht, maar we kunnen hem ook gebruiken met water.
    We gebruiken hem alleen met de water en licht functie aan. Als de kat langs loopt begint er een fel licht te flikkeren en komt er meteen een straal water die enkele tellen sproeit. Kat schrikt zich kapot door de plens water op zijn kop. Werkt beter dan geluid waar ze vrij snel zich niets meer van aantrekken.
    Buren hebben er 1 met alleen geluid. Die is vreselijk irritant want staat te gevoelig afgesteld dus gaat al af bij een zuchtje wind.

6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Bij ons vorig huis hadden buren verder op ook een kattenverjager. De hele buurt had last van behalve de katten (en daar liepen er veel) die hadden er schijt aan. Die zaten letterlijk naast dat ding te schijten. Ik heb regelmatig gezet gooi een emmer water over de katten maar dat vond ze ook weer zielig :rolleyes:

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ohhhh die zijn vreselijk!! Vlak bij een speeltuin hier in de buurt waar we veel komen, hebben mensen er 1. Ik hoor dus alleen maar die piep. God, wat ontzettend irritant. Krijg er op den duur hoofdpijn van. Niet te doen!

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Leuk als je 80 bent en t geluid niet meer hoort zullen we maar zeggen... ik heb nog liever 20 katten die een feestje houden in de tuin dan 1 zo'n.ding.

Sado en Zuul vinden dit leuk.
  9. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Hij is voor de achtertuin, onder de overkapping.
    Ik zet hem ook laag op de grond, zodat hij niet afgaat als er een kat over de schuur/schutting loopt. Dus echt zodat ik niet steeds poep en plas onder de overkapping op de loungeset vind etc.

10. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Haha, nee daar zit ik niet op te wachten.

11. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Bedankt voor de tip! Welke heb je?

12. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Als regelmatig water gegooid maar ze blijven terug komen, overdag zie ik ze nog amper. maar snacht zitten ze er. Ik ruik het als ik naar buiten ga dat er weer een kat onder de overkappimg heeft gezeten.

13. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Degene die ik op het oog had, stond bij op sensor en verschillende volume standen. Die kon je afstellen.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn buren hadden er een, die piepte random; soms lang, soms kort, soms een langere pauze, etc. Ik werd er hélemaal gek van. Onze slaapkamer zit aan de achterkant, dus naast hun tuin, het snerpte gewoon door gesloten ramen naar binnen. Ik kon niet slapen. Ik kon niet meer in de tuin zitten. Mijn dochters reageerden er ook op, oudste was toen een peuter, jongste een baby - zij hoorden het dus ook en vonden het onprettig. Ik kreeg migraine van de piep plus alle ellende eromheen, tot overgeven aan toe. Gelukkig hebben ze hem toen meteen weggehaald, ik weet niet wat ik had moeten doen als ze ‘m hadden laten hangen...

Katten trokken zich er overigens niks van aan. Terwijl ik niet meer in mijn tuin kon zitten met die snerpende piep, liep de kat van andere buren gewoon vrolijk over de schutting...

Dus ik zeg volmondig; begin er alsjeblieft niet aan! Voor sommige mensen is het echt een horror-ding, en of het tegen katten werkt is maar de vraag.

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Mijn moeder heeft er eentje en wij hebben onze buurvrouw er een gegeven omdat ze bang was dat onze twee katten haar tuin als kattenbak gingen gebruiken (net als die van de vorige bewoners).

Allicht zijn er verschillende types maar deze zenden alleen een hoge piep uit wanneer er beweging wordt waargenomen. Dat kan dus ook een vogeltje zijn of als t flink waait allicht een struik. Lullig takje met een blaadje die een beetje heen en weer gaat piept hij niet.

Van die mosquito's die overal op die hangplekken hangen krijg ik bijna een migraine aanval, ookal passeer ik ze enkel.

Een kattenverschrikker, mits je m een beetje fatsoenlijk neerzet (bijv. overzicht op je grasveld) heb ik geen last van.

Mochten ze over t hek komen. Paar schroeven op je palen zetten en een visdraadje. Als je t redelijk strak spant heb je geen verstrikkingsgevaar maar ze krijgen dan moeilijker "grip" en er zit iets tegen t pootje aan, daar hebben ze een bloedhekel aan. Die bolle van ons keek in elk geval erg boos toen hij over de schutting wilde en daar "wat zat" en was intens beledigd.

Hondje lenen, zijn ze ook voorlopig genezen.

Buurvrouw gebruikt m niet meer, onze bolle heeft een plekje op haar loungeset in de zon gevonden op t puntje van zo'n zwarte kunstofrotan set, de rest boeit niet alleen die leuning (die zij veels te heet vindt) en jaagt alle andere katten vakkundig weg. Beschouwd het nu als ZIJN tuin dus komt bij ons binnen om te poepen. Ze heeft geen drol meer gevonden en hij krijgt zelfs snoepjes tegenwoordig.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    En ook dat is soms niet de oplossing
    Hier is het motto “heyyy gezellig wie ben jij en kom er bij” ipv dat ze dus vreemde katten wegjagen o_O

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    :roflmao: Dat is dan wel weer jammer!
    Wil je onze kat een dagje lenen? 14 jaar oud, maar nog steeds de terrorkat van de buurt. Beschermd zelfs de tuin van mijn buurvrouw tegen andere katten (en poept daar dus ook niet).
    Af en toe brengt ze kadootjes in de vorm van fazant kuikens, duiven en met een beetje geluk zelfs een konijntje.

femkes, Vero0504 en Zoe123 vinden dit leuk.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    :roflmao: Respect

Cin85 vindt dit leuk.
  19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Deze hebben we. Geluid kan dus uitgezet worden en alleen de sproeier met licht aan. Werkt super goed en als we hem straks na de vorst weer neerzetten komen die beesten hier niet meer. Omdat er een waterslang aan zit en hij met water werkt wil het met de vorst natuurlijk niet. Maar doordat we hem tot laat in de herfst aan hadden, heeft het lang geduurd voor die krengen zich hier weer waagden. En toen hielp goed opletten en een beker water naar ze gooien ook redelijk. Volgende week na de vorst gaat het ding weer aan.

https://www.kabelshop.nl/BSI-Kattenverjager-BSI-Waterstralen-Flitslicht-Zonne-energie-100m-19342-i9558-t23646.html

Geen idee of dit de goedkoopste aanbieder is, is de eerste link die ik kon vinden

Damali vindt dit leuk.
  20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Onze achterburen hadden er eentje, wij werden er gek van! We moesten buiten echt de muziek aan zetten want anders hoorde je constant dat ding. Inmiddels hebben we de oplossing gevonden dat onze katten zo veel mogelijk in onze tuin blijven. We hebben overal een goede schutting gezet en nu kunnen ze niet meer onder de struiken door naar de (achter)buren toe. Ze blijven echt een beetje rond ons huis. Het kan ook met de leeftijd te maken hebben (16 jaar)

Onze tuin is volgens mij wel de ontmoetingsplek van alle buurtkatten, ze kunnen er heerlijk kakken. Onze katten laten ook alles toe :p dus een eigen kat nemen hoeft niet altijd te helpen.

Deel Deze Pagina