Hoi allemaal, Van het weekend heeft mijn vriend de katten vlooiendruppels gegeven (pipetje in de nek). Vanmorgen vond ik tot mijn grote schrik 2 dode vlooien. Ik ben op dit moment 16 weken zwanger en vroeg me af of vlooien(beten) schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind??? Groetjes Nala
Nee hoor geen zorgen maken. Vlooien is niet erg. Alleen oppassen met de ontlasting van katten en niet aan hun bips zitten. Plus pas op met die rommel in de nek, dat is voor iedereen. Als je de kat daar aanraakt dan goed je handen wassen.
Vlooien zijn er altijd in ieder huishouden, we nemen ze namelijk mee naar binnen vanuit buiten, ook als je geen dieren heb. Ze zijn niet altujd actief😊 Zeker deze maanden zal je ze vaker kunnen zien ivm vakantie en warme dagen. Misschien weet je het wel al, maar de kattenbak mag een zwangere officieel niet doen, zeker nu je vlooien gespot heb zou ik de risico niet nemen. Wat wel kwaad kan is eentekenbeet en je heb wat overgenomen door de teek maar die zal je niet overnemen van je beesje. Wat misschien ook handig is om te weten, heb je pipetjes bij een dierspeciaalzaak of dierenarts of een supermarkt gekocht (denk aan kruitvat ect) Als je de pippetten gekocht heb bij een kruitvat of iets deze werken maar een week volledig dus zijn niet goed beschermd dan, bij een dierspeciaalzaak of dierenarts heb je die niet
Nee hoor, geen probleem voor het ongeboren kindje. Wel gruwelijk irritant. Wij hebben vorig jaar een vlooienplaag gehad en daar was ik echt zo klaar mee op een gegeven moment...
We zijn gelukkig geen vlooien meer tegengekomen... wel alles voor de zekerheid goed schoongemaakt! In elk geval fijn om te weten dat het verder niet schadelijk kan zijn voor de baby. Bedankt voor de reacties
Onze kat heeft 't ook gehad toen ik 20+ weken was en zover ik heb begrepen kan dat geen kwaad hoor. Alleen ff uitkijken als je gaat spuiten met anti vlooienspul/pipetjes etc.