Hoi Allemaal, Ik had een vraagje. Voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik het Paleo-dieet door de week gevolgd. Hier voelde ik mij zeer goed bij. Nu ik zwanger ben, lees ik dat s'ochtends 2 boterhammen (i.v.m.) jodium er goed is. Maar hoe zit het met koemelk? Ik kan mijn calcium toch ook uit groente halen? Of moet ik hier dan heel veel van eten? Wie kan dit voor mij verhelderen?
ik eet ook bijna altijd paleo, maar toen ik zwanger werd toen heb ik ook brood en zuivel gegeten. Ik had zo'n zin in yoghurt. Je calcium kun je inderdaad ook uit groente halen, sommige groente hebben zelfs meer calcium dan melk. Verder kun je ook eieren en zaden eten, die bevatten ook zuivel. Als ik opnieuw zwanger raak dan kies ik ook weer eerder voor die producten dan yoghurt. ik kreeg namelijk een miskraam en natuurlijk heeft het niet met die yoghurt te maken, maar voor mijn gevoel was het niet goed dat ik dat at. ik eet namelijk nooit iets van zuivel.
Je kan prima zonder zuivel of een boterham tijdens de zwangerschap Jodium zit bij mij in de zwangerschapsvitaminen (ik heb Gravitamon). Calcium kun je ook uit je groenten halen. Ik weet niet hoe het met andere lactose vrije dranken zit, maar de cocosmelk van Alpro die ik drink, zit ook calcium in.
Dankjewel voor jullie reacties. Heb besloten om toch 2 (spelt) boterhammen te eten sochtends. Kwa zuivel hou ik het op kaas en zal eens naar die cocoamelk van Alpeo.
laatste zwangerschap heb ik bijna helemaal zuivelloos gedaan omdat ik lactose intolerant was (echt puur hormonen, 2 dagen na de bevalling nergens meer last van). En de lactosevrije varianten waren niet altijd even lekker. Ik at wel gewoon brood, navraag gedaan bij onze bakker en hij bakt het brood wat wij altijd hebben sowieso melkvrij
Ik hoor steeds meer dat veel dames hier zuivel- of lactosevrij eten. Kennelijk niet een heel groot probleem.
Mijn probleem was vooral dat ik wel heel graag melk drink bij t brood en veel dingen waar melk in verwerkt zit erg lekker vind Zie maar eens melkvrije pizza te vinden... nee icm zwangerschapshormonen was het echt niet te doen