Help ik zie door bomen het bos niet meer... Ik zoek iets wat mooi staat op het aanrecht (of zo klein dat het makkelijk opgeborgen kan worden ) - groen/beige/grijs tint, geen felrood of roze oid- Maar bovenal een machine die kan -fijn en grof raspen (wortels, kaas, knolselderij..) -mixen/fijn en grof hakken (pesto, humus maar ook noten in kleine stukjes zonder dat het een pasta wordt) Bonus op volgorde van belangrijkheid: -heel dun schaven (komkommers, venkel, kool) -spirali kan snijden (courgette spaghetti e.d.) -smoothies kan maken -cakedeeg mixen Liefst een duurzaam/degelijk merk, mag dan ook wat meer kosten. Ik heb ooit een kenwood 1000 in 1 gehad maar vond dat toch wat plastic en ook niet zo mooi. Alvast bedankt
Noten malen zonder pasta maken is meer een kwestie van techniek toch? Pulsen en niet te lang door gaan. Dat iets wat meer mag kosten is niet heel concreet. Misschien helpt een prijsklasse.
Kenwood Major, heb ik al jaren en blijf ik super vinden en kun je zoveel als je wil uitbreiden en losse onderdelen vervangen.
Ja geen idee, tot 1000,-? Mijn huidige keukenmachientje maalt de helft van de noten heel fijn terwijl de rest dan nog grote stukken zijn haha
Als ik op keukenmachine zoek, kom ik de eerste 5 pagina's niet specifiek deze vraag tegen, gaat over andere functies (welke mixer is fijn enzo)..
Ah ja die had ik ook idd, vond de kwaliteit niet super en ook niet mooi staan op aanrecht (te groot om op te bergen).
Zou je graag helpen. Maar nu al ruim 8 jaar heel tevreden over mijn kenwood major titanium. Of je hem mooi vind is natuurlijk smaak gevoelig. Maar hij is wel heel degelijk en kan eigenlijk alle functies wel aan. Moet er wel bij zeggen dat ik bijna alle mogelijke accessoires er toen bij heb gekocht. Daarvan gebruikt ik de praktijk slechts de helft.
De topics die hierover geweest zijn, gingen over keukenmachines a la kitchenaid. Maar jij wil een machine voor voornamelijk snijden en malen. Dan zou ik niet in de kitchenaid hoek gaan zoeken, die zijn meer voor deeg en beslag. Daar bestaan ook wel accessoires voor voor snijden en malen (die heb ik), maar de mogelijkheden zijn beperkt en je merkt dat de machine daar niet voor gemaakt is. Volgens mij moet je dan op zoek gaan naar een keukenmachine met draaischijven. Ik heb daar geen ervaring mee. Voor cake zou je dan een losse handmixer kunnen gebruiken. Daar kun je boter en eieren ook redelijk mee loskloppen.
Ik geef misschien niet de juiste input, maar geen enkele machine heeft alles wat je wil, hoe je het wil. De een is beter in bv schaven, raspen en de ander heeft een beter hakfunctie e.d. Maardaarom heb ik dus twee hele goede en helaas ook behoorlijk prijzige keukenmachines: De Kenwood cooking chef, en die is in geen enkel geval goedkooplastic, maar enorm duurzaam. Ik heb hem al bijna 10 jaar. Zitten veel functies al standaard bij en wat er niet bij zit kan je vaak wel als extra accessoire kopen, zoals een spiraalsnijder. En dan heb ik de Magimix Cook Expert. Deze kan ook verwarmen, net als mijn Kenwood, maar veel nauwkeuriger. En die had een iets prettigere foodprocessor erbij. Dus die gebruik ik voor het maken va roomijsmengsels, snelle soepjes, foodprocessor, etc.
Ik heb al een aantal jaren een Magimix 3200 XL. Ik heb er een aantal schijven bij, messen, klopper. En ook nog een opzetstuk voor citruspers. Heel fijn apparaat vind ik.
Ja cakebeslag maak ik zo weinig dat ik die functie idd wel kan missen. Raspen doe ik erg vaak, hakken ook en heel dun snijden/schaven.. was al bang dat dat niet echt in 1 machine kan..
De kenwood is vnl voor bakken en door die 2 extra dingen erop kun je ook hakken en blenden? Ik had deze, alleen zonder inductie erbij, ik denk ook niet dat ik daar iets mee zou doen behalve een keer vis stomen. De magimix ziet er wel bruikbaarder uit voor mij met die schijven maar is dat eigenlijk een soort slowcooker ook?