Kattenvoer, advies gezocht

Discussion in 'De lounge' started by Nonamenononsense, Nov 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,299
    10,268
    113
    Wij geven onze 2 katten ook Royal Canin. Inmiddels op de 10nkil9 zakken want dan is de prijs net iets minder erg.

Als we nat voer geven gaan ze ook aan de diarree. Ander voer vaak ook. Durf niet eens wat anders te testen.

Betreft kattenbakvulling gebruiken we de extra hygiëne van de ah. die is wel heel fijn.

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ook wij gebruiken al 3 jaar lang Royal canin ragdoll voor onze ragdolls. Ze hebben nooit wat anders gehad. Maar ik vind de prijzen echt bizar geworden. Ik betaal nu 30 euro meer, voor een 10 kilo zak, dan anderhalf jaar geleden.

Ik weet dat ragdolls erg gevoelig zijn met hun darmen...dus vind het ook lastig om over te stappen.

3. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,812
    2,501
    113
    Female
    Hier ook gevoelige darmen bij 1 kat en ze krijgen hier ook RC bengaal. Ja het is duur maar omdat ze het er goed op doen, ga ik niet wisselen.

4. anexis

anexis Actief lid

Oct 1, 2021
    372
    157
    43
    Female
    Onze kat heeft ook hele gevoelige darmen en doet het nu goed op carocroc

5. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

Mar 16, 2018
    839
    242
    43
    Female
    Bedankt weer voor de reacties. Ik geef ze eigenlijk verschillende soorten rc, als ik onderling wissel is er nooit diarree en ze vinden de wisseling wel smakelijk. Op dit moment sterilized brok, omdat 2 van de mix katten gewoon enorm dik werden. Er staat nu een zak longhair indoor voor hierna. De kitten krijgt kitten pers brokjes, die zijn wat vetter en ze was aan de magere kant. Voor de grote katten kijk ik wel naar het aantal vezels, hoe meer hoe minder last vd darmen.

Misschien dat ik dan toch maar rc blijf geven, carocroc ken ik nog wel van vroeger. Dat gaf ik aan mijn htktje, ik heb het geprobeerd maar ik kan me niet meer heugen hoe ze reageerde. Ik onthou dat even, want het is wel makkelijk te koop voor mij en goed geprijsd.

Is het kwalitatief een beetje oke, beetje vergelijkbaar met rc? Rare vraag misschien, er is zoveel te zeggen over voer. De ene zweert dat rc kwalitatief geweldig is en de ander zegt dat het troep is

6. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,750
    113
    Female
    Onze krijgen hetzelfde voor als vanuit het asiel:

Screenshot_20231109_174221_bol.jpg

Onze ouwtjes kregen royal canin maar die hadden nierproblemen dus voor de 1 de urinary en voor de ander early renal.

Onze katers hebben we vanaf dat ze 10 maanden waren, ze zijn nu 1.5 naast de brokken krijgen ze soms gekookt kipfilet en elke avond wat lekkers in de vorm van katten snoepje.

Het is altijd een zoektocht denk ik, met name wanneer een groot leeftijds verschil hebt want elke leeftijd fase heeft andere behoeften.

Wat ontzettend lief dat jullie deze beestjes een warm huis bieden ❤️

Nonamenononsense likes this.

Share This Page