kattenvoer

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij gebruiken al een aantal jaar deze : http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/smilla
    Wij hebben 3 grote katers, en eten dus best veel.
    Nou gaat het mij steeds vaker tegen staan dat dit enkel online te verkrijgen is, en ik vergeet dus regelmatig op tijd te bestellen. Het voer is verder wel redelijk te betalen, 29,99 voor 12 kg.
    Welk kattenvoer gebruiken jullie? Welkoop is hier vlakbij en zie ik regelmatig aanbiedingen, maar ook van de Jumper dierenwinkel. Supermarkt voer willen we niet.

PreciousGirl vindt dit leuk.
  2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wij gebruiken Hills, de prijs staat me tegen maare de kwaliteit is goed. Al wordt onze kater steeds dikker... Ben bang dat we over moeten op dieetvoer, hij is zo lui!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zo wat een prijs inderdaad, heb 3 buitenkatten. Ik merk dat ze in de winter 'luier' zijn maar ze krijgen dus wel beweging.

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heb ooit een cursus gehad over dierenvoeding en ben daar gehersenspoeld haha.
    We gaan binnenkort verhuizen en als we daar een tijdje wonen kan de kat ook naar buiten dus hoop dat hij dan wat afvalt. Anders wordt het echt een dieet en hij gilt nu al om voer haha.
    Ik ga wel op zoek naar goedkoper voer als t me lukt ;)

5. Msee

Msee Niet meer actief

Nou aan mij heb je niks. Zojuist weer kattenvoer voor onze 2 katten besteld €118,90:eek:. Een zak kost 68,95 euro en doe daar 2 maanden mee en natvoer kost 49,95 en doe daar 1 maand mee. Lang leve een blaaskat!:)

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb Urinary voer. (Blaas) en betaal z'n 40 euro voor 10 kg.
    :D
    Ze krijgt dan wel alleen harde brokjes.

7. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Goedkoopste wat er is, veel merken geprobeerd maar dat is elke keer spugen. Nat voer lusten ze niet

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Tja hier gewoon supermarkt voer.
    Vaak felix, soms purina en soms ah eigen merk.
    Kat doet het er al ruim 10 jaar prima op.
    Natvoer krijgt ze bijna nooit, denk 1x per maand ofzo.
    Verder heb ik een kat die niet al het voer in 1x opeet. Ik geef haar s ochtends wat brokjes en s avonds zit er nog genoeg in haar bakje.

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier eigen merk Lidl goedkoopste wat er is. Op advies van de dierenarts omdat hij van elk ander voer gaat spugen.

Verder overigens een supergezond beestje, een fitte binnenpoes van 14 jaar oud en kern gezond gelukkig ondanks het niet zo gezonde voer.

10. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hier ook Felix Senior, is al 18 jaar en doet het daar goed op.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Purina one, al jaren. Ze is ruim 19 jaar en ziet er nog fantastisch uit. Haar zusje heb ik vorig jaar helaas in moeten laten slapen en had blaasgruis problemen. Buiten het speciale dieetvoer can de DA, verdroeg ze Purina One uitstekend,elk ander merk wat we geprobeert hebben ging niet goed..

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik geef mijn beide katten Weight reduction van Sanimed. kost volgens mij zo'n 40 euro voor 4,5 kg maar ik krijg het tegen inkoopsprijs dus dat scheelt!

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze poezen eten prins resistent. Speciaal met kruiden voor de "gevoelige" kat. Hierdoor spuugt hij niet meer, daarvoor wel 15 keer per dag.

Is wel duur, 59 euro voor 10 kilo. Al doe ik dr wel drie maand mee.

Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Gebruikte wij ook altijd. Deed de kat met darmproblemen het erg goed op. Op zich zie je toch wanneer het op is en bestel je het zo. Vaak volgende dag in huis. Zou het lekker laten als je er tevreden mee bent. Met ander voer was het toch weer bal.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ook purina one voor onze 17 jarige. Wel ander voer geprobeerd, maar purina one is het enige wat hij goed eet.
    O ja, en s avonds 1/3e blikje gourmet mousse met een scheutje water (daar krijgt hij lactulose door)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze vorige kat ook hoor, die ging ook nog wel eens spugen van ander voer. Kreeg ook die van de Lidl, Coshida ofzo heet het.

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Hier Royal Canin kitten altijd via aanbiedingen internet. Twee weken geleden op het “dure” kattenvoer van de Aldi overgegaan maar ineens begon hun poep toch te stinken :confused:
    Nu weer Royal Canin.....

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.283
    113
    Royal canin sterilised, we halen dat bij de intratuin maar ik denk dat we de volgende zak bij zooplus gaan bestellen. Ze hebben niet veel nodig en beide doen ze het goed op, mooi op gewicht.

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Royal canin indoor longhair voor onze 2 Noorse boskatten.
    50 euro voor 10 kg geloof ik.

20. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Hier altijd royal canin urinary gegeven. Dit was voor onze oude kater. Omdat het niet lukte om ze allemaal gescheiden te laten eten, aten de andere twee het ook. Helaas onlangs onze oude vriend in moeten laten slapen en daarna hebben we de brokken aangepast van de andere 2.

Ze hebben nu voer van pet specials. Veel minder van nodig en ze zitten veel mooier in hun vacht. Blij met deze keuze!

Deel Deze Pagina