Maandag krijgt Batuhan als alles goed verloopt de hepatites A prik. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. We vertrekken als alles goed gaat met de auto, 2 juli op vakantie naar Turkije. Zou hij er zaterdag nog last van kunnen hebben? En hij is vandaag wat verkouden geworden niest heeft een loopneus en wat verhoging 37,7. Zal ik hem niet laten prikken als hij maandag nog verkouden is? En wat vinden jullie wegen de risicos van de ziekte op tegen de bijwerkingen en het risico van het vaccin? Even ter aanvulling: batuhan heeft een medisch verleden met een hersenbloeding tijdens de bevalling (geen hersenbeschadiging) en apneus en saturatiedalingen (ademstops en zuurstoftekort) gelukkig gaat het nu beter met hem. En heeft hij "alleen" een ontwikkelingsachterstand waarvan we hopen dat het bijtrekt. Dus als hij wat ziekjes is verloopt het iets zwaarder als andere kindjes.
Overleg even met de kinderarts, die kan je denk ik het beste informeren. Zelf heb ik hem afgelopen maandag gehaald en heb ik nergens last van gehad. De DTP daarentegen
Ik zou ook even overleggen met de kinderarts. Ik heb hem ook (drie jaar geleden)gehaald, maar van die prik geen last gehad. Welicht alleen wat spierspijn. Echter heb ik nooit de herhaling gehaald en vorig jaar ben ik met Hepatitis A terug gekomen van vakantie... Dus als het enigzins kan, zou ik toch laten inenten. Een fijne vakantie alvast! GR MHA
ik heb hem zelf enkele jaren geleden gehad en heb er nooit bijwerkingen van gehad. alleen even een zere bil
Volgens mij mag er sowieso niet gevaccineerd worden als ie verhoging of koorts heeft. Maar ik zou het toch voor de zekerheid navragen. Fijne vakantie alvast!!
Mijn zoontje is vorige week gevaccineerd tegen hep. A en gele koorts. Hij heeft nergens last van gehad, ook geen verhoging. Alleen een beetje spierpijn in zijn arm. Zelf ben ik een paar jaar geleden gevaccineerd. Zelf toen ook nergens last van gehad. Gezien het medische verleden van je zoon zou ik idd even met de arts overleggen, denk dat die dat beter kan beoordelen.
Mijn zoontje heeft hem vorig jaar gekregen toen was ie 1,5 jaar en nergens last van gehad over 2 weken nog 1 tje en dan is hij voor 25 jaar goed ! Dus vergeet hem ook niet te herhalen na 6-12 mnd na de eerste prik!
Mijn zoontje (nu 6 jaar) heeft 3 jaar geleden de eerste prik gehad en 2 jaar geleden de herhaling en hij heeft beide keren nergens last van gehad. Mijn man en ik trouwens ook niet, alleen een beetje spierpijn.
Mijn dochter heeft de prik vorige week gehad, geen bijwerkingen verder. Mijn dochter heeft tijdens de zwangerschap een infarct gehad en is daardoor nu halfzijdig spastisch, maar dat was verder geen probleem voor de injectie.....ze hebben het we leerst even nagevraagd bij de dienstdoende arts..