Anderhalf jaar geleden zijn we verhuist naar een ander woonplaats (waar mijn familie woont). Een heel mooi huisje, met tuin en een supermooie omgeving, maar we willen zo graag weer terug naar onze oude woonplaats (Harderwijk). Dit lijkt echter onmogelijk, omdat we geen punten meer hebben om daar te kunnen huren. Het duurt daar ongeveer 8 jaar totdat je voldoende punten heb gespaard om een huurwoning toegewezen te kunnen krijgen. Maar ik wil zo graag binnen een jaar terug omdat mijn oudste dan met school gaat beginnen. Ik wil hem niet later van school veranderen. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om binnen een jaar een woning te krijgen in Harderwijk. De enige mogelijkheid lijkt kopen, maar daarvoor is nodig dat ik een baan moet krijgen. Salaris van mijn man is niet genoeg om een fatsoenlijke woning te kunnen kopen. Hoe moet ik werken als ik geen oppas heb. Ik heb een grote moeite met kinderopvang. Een gastouder inschakelen kan ik niet omdat ik een opvang zonder toezicht niet aandurf, vooral niet mijn dochter van 6 maanden omdat zij niet kan aangeven wat ze ervan vind. KDV vind ik ook weer moeilijk voor mijn zoon. Hij gaat dus bijna naar school en ik vind hem daar te laat voor. Het zal voor hem een te grote verandering zijn en hij kan al heel moeilijk omgaan met kleine veranderingen. Dus tja zonder oppas geen werk voor mij. Hebben jullie tips voor me om toch binnen een jaar te verhuizen naar Harderwijk? Ik heb tig keer advertentie geplaatst op woningruil.nl, maar nog geen enkele reactie gehad. HELPPPPPP
Via makelaar huren? Wij hebben ooit via meeus gehuurd zijn van Etten leur (huis via meeus) naar hier verhuisd, hier konden we ook huis via makelaar krijgen maar kregen toen ook een huis van de woningbouw dus uiteindelijk dat gedaan (daar stond ik al wel canaf 18 de ingeschreven ) Overigens betaalde we via meeus niet gigantisch meer dan bij de woningbouw.. Wij hadden voor 550 een huis met grote woonkamer, 3 slaapkamers en een grote zolder waar je nog een kamer van kon maken... Nu betalen we 450 en hebben dan ook grote kamer, grote tuin en 3 slaapkamers en opbergzolder... Maar ja weet niet hoe de prijzen in harderwijk liggen?
En ik wil terug naar Ermelo!!! Ook dat gaat niet (verkopen huis in deze tijden met 32000 verlies die tegenwoordig niet meer mee te nemen is naar nieuwe hypotheek, beide geen werk in die omgeving) Ik weet niet hoe jullie budget is, maar is het geen optie om dan particulier te huren? Het is wel duurder dan via Uwoon denk ik. Waarom laat je je zoon niet naar peuterspeelzaal gaan dan in Harderwijk. Dat kan ook. Ik weet dat ergens in Harderwijk bij een school een peuterspeelzaal heeft met ook middagopvang. Maar tussen de middag zijn de kids wel vrij en zou je dus oppas moeten hebben. Plus vanaf geloof 15:30 uur gaan ze al naar huis. Ik heb daar destijds stage gelopen. Als je dat ook niet ziet zitten om hem naar een peuterspeelzaal te laten gaan is er naar mijn weten geen andere mogelijkheid dan te zitten waar je zit. In ieder geval tot hij naar school gaat. Denk eraan, ik weet niet hoe dat in Harderwijk zit. Maar als je gaat verhuizen als hij op de basisschool al zit, weet ik niet of hij gelijk terecht kan op school. Waar ik nu woon moet je je kind met 2.5 jaar al hebben opgegeven anders is er geen plek meer. Verhuis je voordat je kind 5-6 jaar is? Dan heb je pech! Laat je dus goed informeren bij scholen in Harderwijk op wachtlijsten, mocht je terug willen gaan als hij al op de basisschool zit.
Ik zou ook zeggen dat particulier huren je enige optie is. Maar dan moet je budget er wel naar zijn. Ik heb even snel gekeken (op huizenzoeker.nl staan zo ongeveer alle huurwoningen die er te vinden zijn) maar eensgezinswoningen beginnen vanaf 800/850 exclusief. Wij zitten met hetzelfde probleem, willen/moeten ook verhuizen naar een andere plaats maar staan niet lang genoeg ingeschreven en kunnen geen 800 euro neerleggen voor particuliere huur. Kopen is te duur....en we wonen nu in een soort eenkamerappartement waar de oudste in een hokje slaapt waar net een ledikant in past en de jongste ligt bij ons op de kamer. Ik begin er de laatste maanden echt depressief van te worden want we moeten hier gewoon weg maar we zitten vast.
Oeps...overheen gekeken... Is er geen andere mogelijkheid, bijvoorbeeld regelmatig boodschappen doen in Harderwijk en te blijven waar je bent? Of twee jaar heel hard sparen voor aankoop eigen huis en je kind na kleuterklassen in Harderwijk naar school doen (huizenprijzen dalen nog)?
Wij willen ook (perse) verhuizen, maar ja.. de huizenmarkt Huis staat al 1.5jr te koop en we zullen dik verlies maken.. (en we hebben ook zo onze max daarin). Dochter wordt in februari 4. Maar ja, niets aan te doen. We hopen nu dat t gaat lukken voor ze naar groep 3 gaat. Misschien dat we eerder gaan huren en heel misschien dan ook ons huis verhuren... K*tcrisis!!