Kattenvraag!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door marsab, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Kattenvraagje!!

    Mijn man heeft op de bouw een (straat)kitten gevonden die er zeer slecht aan toe is.
    Hij is verlamd van achter, aan de rechterkant.
    Waarschijnlijk is het diertje aangereden of zo.
    Nu zijn ze er mee naar de dierenarts geweest en hebben ze het poesje onderzocht.
    Hij heeft een inenting gehad en verder iets voor zijn oogjes.

    Nu moest hij tijdelijk een onderkomen hebben en heeft manlief het beestje mee naar huis genomen.
    Vrijdag moet ik er weer mee naar de dierenarts en kijken ze hoe het beestje er aan toe is.
    Gaat het heel slecht krijgt hij een spuitje .

    Maar nu mijn vraag:
    Mag ik het beestje wel aaien en zo.
    Ik bedoel hij is zo lief, maar wel een straatkatje.
    Ik weet ook niet welke ziektes hij misschien heeft!
    Dit kan toch zeer gevaarlijk zijn voor de beeb of heb ik dat mis?
     
  2. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Je mag in ieder geval de kattenbak niet verschonen. Als je geen wondjes aan je hand hebt lijkt het mij niet schadelijk als je het diertje aait. Was anders meteen erna voor de zekerheid even je hand met bacteriedodende zeep.
     
  3. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    nee hoor het kan geen kwaad om hem te aaien.
    denk er alleen om dat hij je niet krabt en net zoals boven buuf zegt niet de kattebak verschonen.
    wijzelf hebben hier vier katten rond lopen.
    toen ik zwanger was van onze eerste hadden wij een nestje van 6 kittens hier rond lopen en ook dat heeft geen problemen op geleverd.

    groetjes sandra
     
  4. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ten eerste :heel veel succes met het kitten hoop dat alles goedkomt!

    Ik heb afgelopen 2 maanden een kitten uit een gedumpt nestje opgevangen en met de fles grootgebracht ( meegenomen uit het asiel was 2,5 week oud)

    Ik had bacteriëndodende zeep gekocht en ook van die bacteriëndodende handgel. En uiteraard geen kattenbak verschonen ( 1x wel gedaan maar dan met handschoenen)

    nogmaals succes
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    hee marsab: je kunt het katje gewoon aaien hoor, we hebben zelf ook kittens gehad, wat je idd niet moet doen is de kattenbak verschonen. Verder heb ik, net als wannebe, bacteriedodende zeep gekocht en daarmee mijn handen gewassen nadat ik de kleintjes heb aangeraakt. Ze zeggen dat het niet nodig is, maar voor de zekerheid heb ik dat maar wel gedaan.
     
  6. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Hoi Hoi, wat goed van jullie om zo'n katje op te vangen. Als je gewoon elke keer goed je handen wast is er niks aan de hand.
    Ik zelf heb net een jong katje erbij gekregen en die zijn over het algemeen altijd besmet met toxoplasmose. Omdat ik niet zo zeunuwachtig wilde doen heb ik mijn verlk gevraagd of ze mijn bloed wilde onderzoeken.
    Nu blijkt dus dat ik jaren geleden al eens besmet ben. (heb al heel m'n leven katten dus die kans was dan ook erg groot) Ze kunnen in je bloed zien of het een recente of oude besmetting is. Ik ben dus al besmet en mag dus zonder problemen de kattenbak enzo doen. Dus dat is misschien een tip, ik ben er in ieder geval erg door gerust gesteld. Maar ik blijf wel goed m'n handen wassen steeds. Maar dat doe ik meer voor mezelf.

    Succes met het katje. Laat je ons weten hoe het afloopt?
    Gr Boney
     
  7. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat zielig!

    ik zou hem juist heel veel aaien en vertroetelen, kattenmens, zo te horen kan hij of zij wel wat liefde gebruiken!

    maar kijk idd gewoon een beetje uit met de ontlasting, en verder gewoon wat vaker ff je handen wassen.
    niet te moeilijk over doen, maar lekker dat beestje verwennen!

    succes!
     
  8. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    thanks meiden!

    Het katje heeft de bekken gebroken en een nierziekte (dit was niet schadelijk voor mij).
    Verder heeft het al 2 keer geplast (wel met bloed erin) en nu net 1 drolletje gelegd...Dus dat werkt ook nog.
    Hopelijk kunnen ze er morgen wat meer mee, dat het er allemaal beter uitziet..
    :(
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    heeft ie nou een nierziekte of niesziekte?

    dacht dat je het in het andere topic over nieSziekte had namelijk

    maar inderdaad.. beiden is zowieso niet schadelijk voor jou
    en wel erg verveledn voorr poeslief
    maar niesziekte komen meeste kittens uiteindelijk wel overheen als je het behandelt.. dat scheelt
     
  10. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ik dacht een nierziekte, hihi. :oops:
    Maar nu weet ik het ook niet meer, mannetje is ermee naar dierenarts geweest.
    Hihi, zal het hem ff vragen, hij krijgt er druppels voor in ieder geval! ;)
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm met een beetje mazzel is het dan gewoon niesziekte

    daar zijn jonge (en vooral enigzins verwaarloosde) katten nogal vatbaar voor

    gelukkig kan dat ook gewoon weer genezen :)
     
  12. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ja was nieSziekte, heb het net gevraagd haha!
    foutje, bedankt! :oops:
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe maakt niet uit joh :)

    jullie gaan hem houden?

    (alsin.. dat meen ik tussen de regels door te lezen?)
     
  14. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    nee, ik had het wel gedaan als ik niet zwanger was geweest.
    Maar het is me nu te druk.
    Onze hond boy moet straks al veel inleveren qua aandacht en met het katje erbij helemaal.

    Dus we zijn al druk bezig om een leuk gezinnetje voor het beestje te vinden.
    Ik vind het ook zielig om hem in te laten slapen, puur omdat hij niet helemaal goed loopt! :confused: :(
    Dit moet toch goedkomen.....

    Iemand misschien nog een tip waar ik het beestje anders naar toe kan doen?
    Ik dacht aan asiel, dierenbescherming.
    Maar ik vind het ook zielig als het beestje om zijn handicap niet gekozen/ genomen zou worden. :cry:
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja vriendin van mij heeft net katje onder dr hoede genomen na een aanrijding.

    alsin.. die doet aan "katjes knuffelen" in het asiel
    en via dat asiel en de d ierenarts zijn ze toen aan een katje gekomen dat ook aangereden was geweest zonder dat het iemand had die er voor kon zorgen.

    dus er is best wat mogelijk hoor :)

    en het is inderdaad wel wat veel straks ook met een baby EN een hulpbehoevend poesje

    is er niet een of andere kattenopvangstichting bij jou in de buurt?
    die kun je ook nog vragen of ze willen rondkijken
    evt. kun je voor zolang er geen eigenaar is het beestje zelf nog in huis houden.. of via die stichting in een pleeggezin.

    en de dierenarts zelf weet misschien ook nog wel wat
    (voordeel van via de dierenarts is dat je ook weet dat het beestje nog een beetje ergens terecht komt)
     
  16. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    kitten wordt vandaag opgehaald.
    Door een vrouw helemaal uit Utrecht!

    Ze vangt dieren op (heeft zelf al 3 kittens thuis)
    En werkt in een asiel.
    Ze houdt me op de hoogte als ze een nieuw gezinnetje heeft gevonden, dat wilde ik graag.
    Nou als iemand helemaal uit Utrecht komt voor een poesje, moet je toch wel hart voor dieren hebben dacht ik zo...

    Ik vind het wel heel moeilijk, maar is het beste zo.
    Het kleintje krijgt nu een welverdiend gezinnetje.
    Jammer genoeg wilde niemand in onze naaste omgeving het diertje hebben.
    Maar nu is het toch opgelost.
    Bah, vind het heel naar......
    :cry:
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ah fijn marsab :)

    hij komt vast goed terecht daar :)
     
  18. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Lees net je topic, wilde je alleen even laten weten dat ik het echt super lief van jou & je vriend vind dat jullie dat beestje opgevangen hebben, komt toch voor hoge kosten te staan, ik zou precies hetzelfde gedaan hebben hoor.
    Maar iig : =D> voor jullie!

    Kus Es
     
  19. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    dank je! :oops:
     
  20. Samama

    Samama Niet meer actief

    Je mag de kattenbak wel verschonen, mits je handschoenen aanhebt een daarna je handen wast. Het gaat erom dat het vuil niet onder je nagels gaat zitten en je dat er onderuit gaat halen met je tanden zeg maar. Zolang je dat niet doet mag in principe alles qua katten.
     

Deel Deze Pagina