Hello ladies, In principe laat ik vandeweek weer een mirena spiraaltje plaatsen. Dit had ik voor mijn zwangerschap ook. Qua anticonceptie is het dit of condooms... Maar mijn moedergevoel twijfelt... Ik heb net een zoontje en tot en met de persweeen wist ik zeker dat ik nooit meer zwanger wilde worden... Maar sinds mn zoontje er echt is, en ik zoveel liefde voel wil ik eigenlijk uiteindelijk wel een tweede kindje... Het is nu zo zwaar (oa slaaptekort, ontregelde diabetes, zoontje heeft wat opstartprobleempjes) dat ik wel gestoord lijk het ook nog een keer te willen. Maar goed, ik ben inmiddels al 34, ik heb PCOS, type 1 diabetes en een trage schildklier... Mijn lijf wordt ook niet beter als ik ouder wordt! Als ik nu een spiraaltje laat plaatsen... Dan gaat hij er over een half jaar (?) Of later weer uit omdat we het weer willen proberen, dan moet ik ws eerst een jaar zelf thuis oefenen voordat ik weer clomid ga gebruiken, en dan moet ik maar mazzel hebben daarmee weer snel zwanger te raken, ik word er ook niet jonger van... Aan de andere kant heeft mijn lijf echt een zware klap gehad van de zwangerschap, 7 maanden ziek thuis op de bank gelegen, en mn bekkenbodem is ook nog lang niet helemaal ok.... Of het fysiek verstandig is om nu zwanger te worden weet ik niet. Bovrndien weet ik niet of ik als ik weer zo ziek ben ik wel genoeg van mijn lieve kleine ventje kan genieten en hem alles kan geven wat hij nodig heeft.... Ik weet niet of ik wel een spiraaltje wil (of andere anticonceptie for that matter) of dat ik mijn lijf zo klaar-voor-de-start-is-af mogelijk wil houden... Ik heb het niet bij anticonceptie geplaatst omdat dit meer gaat over of ik mn lichaam nu op pauze moet zetten en moet genieten van mijn zoontje, of dat ik zo klaar als kan ben voor een eventuele volgende baby.... Ik word ook niet jonger
Hoe oud is je zoontje? Ik zou als je zo twijfelt nog geen spiraaltje laten plaatsen maar eerst genieten van je zoontje en de tijd nemen om je lichaam te laten herstellen. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af. Tot die tijd zou ik dan condooms gebruiken. Wellicht wordt je kriebel (hormonen ) minder en laat je over een tijdje toch weer een spiraaltje plaatsen of juist andersom en gooi je de condooms de prullenbak in (toch een stukje makkelijker).
Dit. Grappig trouwens. Wij raken er alleen maar meer van overtuigd om het bij 1 te houden, haha. Hoeveel we ook van haar houden.
Ik zou ook zeggen condooms.. scheelt weer hormonen. Ik zou er ook nog wel 3 zoals de eerste willen. Maar eerst maar eens ontzwangeren en kijkennof ik het dan nog wil
Ik zou ook zeker voor condooms gaan. Maar als je zo 'ziek' bent geweest zou ik zeker nog even wachten. Straks 'mis' je alles van je eerste kindje omdat je op bed/bank moet liggen. Ik zou er voor kiezen om minimaal 9 mnd te wachten. Ik ben zelf na precies 1 jaar weer zwanger geraakt en de eerste zingend door gekomen en nu merk ik toch dat me bekken zwakker zijn.. Helaas.. Maar dit geld natuurlijk zeker niet voor iedereen! Succes met je beslissing!
Inderdaad condooms, ik heb ook niks gebruikt tussen mn dochter en deze zwangerschap. Net als JongetjeM, kwam ik ook fluitend de zw van mn dochter door echter vind ik het nu veel zwaarder. Lijf wat gammeler, rondrennende peuter. (+ verbouwingsgehannes, frustratie dat ik niet alles kan wat ik wil) Dus als je zo'n zware zwangerschap hebt gehad lijkt het me niet bevorderlijk voor je lijf om met een half jaar al voor een 2e te gaan