Hallo, Mijn baby is morgen 5 weken oud. Een bij kauwt ontzettend op zijn flessenspeen. Tussendoor zuigt hij 1 of 2 keer en gaat dan weer verder met kauwen. Zo duurt het heel erg lang voordat hij zijn fles leeg heeft. Soms is die zelfs al weer helemaal koud. We gebruiken een drie standen speen van bibi, omdat hij op de gewone speen heel nijdig werd een met zijn hoofd ging schudden ipv zuigen. Heeft iemand een idee of tips hoe weer hem beter kunnen laten drinken?
Hij krijgt wel genoeg uit de speen? Of gaat het misschien juist te snel voor hem? Als je dit hebt uitgesloten is het waarschijnlijk een fase. Alle baby's hebben fases waarin ze op alles willen kauwen (ivm tandjes). 5 weken is wel vrij vroeg, maar het zou kunnen. Anders even tijdelijk stoppen met laten drinken en zien wanneer hij weer wil. Als hij echt honger heeft, drinkt hij wel.
Als ik stop en dus de fles uit zijn mond trek, dan gaat hij huilen. Doe ik de fles terug dan hapt bij heel gulzig, maar begint dan gewoon weer te kauwen. Dit doet hij nu steeds vaker een steeds meer. Als het een fase zou zijn, hoe lang duurt zo'n fase dan?