Ik snap het ! Maar dat zijn dus echt dingen die jullie (papa en mama) af moeten wegen. En als ie niet uit de fles, tuitbeker, beker wil drinken maar wel gaat krijsen dan lijkt me een papje een prima oplossing! En ik vind het dus ook beter iets dan niets dan ! En idd van piekeren en stressen gaat ie niet beter drinken! Al hoop ik voor jullie dat ie het toch eens gaat doen! Of dat de papjes goed gaan als je dat wil proberen, dat kan natuurlijk ook! En is ook prima lijkt mij !
hey Miepje76, Leef helemaal met je mee, hier precies hetzelfde verhaal, ook een tijd lang goed gedronken uit diferax (met dental speen) en later tommie tippie fles, maar nu , weer helemaal niks. Schade haalt hij hier ook in, vooral snachts. Wat betreft tuitbeker, hema heeft een tuitbekertje zonder antilek voor maar 1,50 dus dat is het proberen wel waart. Hier geen gouden tip, daar wacht ik zelf ook nog op haha, het zal vast wel weer goed komen. o ja, ik was best bezorgd met die warme dagen en kreeg als tip om hem op een nat washandje te laten sabbelen, dat vond hij wel interresant. succes ermee!!
Helaas... Laatst voor de hele dag naar oma gebracht, zodat ik thuis even mijn eigen ding kon doen. Om 12.15 uur belde ze op dat hij echt niet wilde. Nou ja, hij wil wel, strekt z'n handjes uit, pakt de fles vast en opent heel enthousiast zijn mond, maar zodra de speen in z'n mond komt, gaat hij kauwen. Het lijkt er echt op dat hij niet meer weet wat hij met die speen aanmoet.
Gaatje een beetje groter maken? Misschien helpt het als hij proeft wat er in zit en dat hij niet echt grote zuig bewegingen hoeft te maken. Voor het idee en jou geruststelling misschien even de oplossing. Hij is wel lekker eigenwijs he hahahaha.
Hoi Miepje, Sorry dat ik nu pas je berichtje zie maar hier hebben we exact hetzelfde probleem. Een week of 5 geleden wilde mevrouw ineens de fles niet meer, terwijl het voor die tijd geen probleem was. Ze dronk toen net 30/40 cc per keer en daarna met geen mogelijkheid meer iets in te krijgen en ook de rest van de dag krijsen bij mijn moeder of mijn man op zijn papadag. Ik heb toen overlegd met een lactatiekundige want s'avonds dronk ze mij echt helemaal leeg. Nu is dat niet zo erg maar overdag krijste ze echt van de honger. De lactatiekundige adviseerde toen een papje van biobim te proberen. Dit is rijstebloem speciaal voor borstvoeding want het andere bindt niet. Dat papje hebben we een paar dagen geprobeert en wilde ze wel maar was niet echt een succes. Toen hebben we 3 weken vakantie gehad en nu moet ik morgen weer aan het werk. Afgelopen week op het consultatiebureau geweest en weer overlegd. Wij zijn nu met een fruithap en/of groentehap begonnen zodat ze dat iniedergeval binnenkrijgt op de 3 dagen dat ik werk. Ik wil graag volledige borstvoeding geven maar als ze anders honger heeft op die dagen dat ik werk heb ik liever dat ze een papje of groente of fruit eet en een beetje melk. s'avonds kan ze bij mij dan weer gewoon drinken en krijgt ze toch al die borstvoeding nog binnen. Dus dit is onze oplossing en hoop dat mevrouwtje morgen toch wat drinkt uit de fles. Jij ook succes.
@Dinkie Morgen is de grote dag, ik mag weer aan het werk. Mijn vriend heeft het zaterdag vanuit de fles in zijn mond gedruppeld (van Ruben ) en dat werkte een beetje. Maar ja, ik ga over een paar weken aan afbouwen beginnen, dus dan zal hij toch aan de fles moeten. Ik heb er echt zenuwen van, kan bijna wel janken elke keer als ik er aan denk. Mijn vriend werkt morgen thuis, want zijn moeder heeft er ook al schrik van om de hele dag op Ruben te moeten passen, dus dan kan mijn vriend eventueel met 'm gaan friemelen mocht het mijn schoonmoeder allemaal teveel worden, zodat ik op mijn eerste werkdag niet gestoord hoef te worden. Waar haal je dat Biobim? Jij ook succes morgen!
@Miepje: hier ook een flesweigeraar... Thirza pakte de fles prima, tot een week voordat ik weer aan het werk ging Bij de gastouder ging (en gaat) het prima en drinkt ze vaak zelfs zelfstandig de fles (!), maar bij mijn man is het drama. Net alsof ze denkt: jaja, jij tovert mama straks tevoorschijn en dan heb ik mijn buik al vol: DAT gaan we niet doen! Hier ook van alles geprobeerd en de tandenperiode is gewoon dramatisch geweest hier... Ze wilde bij papa de fles ook helemaal niet, en ik ben een aantal malen vanuit m'n werk naar huis gekomen. De bijvoeding ging beter en pap met een lepeltje wilde ook af en toe wel even helpen om de eerste honger te stillen en iig geen brul-drama's te hebben. Biobim mengt goed met de BV en is te krijgen bij natuurwinkels/reformzaken. Inmiddels zijn hier de ergste tandendrama's voorbij en gaat het allemaal weer wat beter: afgelopen woensdag heeft ze bij papa eerst een fles van 100 cc leeggedronken en toen heeft hij nog een fles opgewarmd waarvan ze 50 cc nog dronk! Zelfs het wachten tussen het opwarmen was dus geen probleem! Later op de avond wilde ze toch weer niet, helaas... maar dat is al de tijd al een bekend probleem hier: hoe vermoeider, hoe slechter die fles gaat. Hier hebben we trouwens ook een oefenbekertje van difrax en dat wil af en toe ook nog wel eens helpen. Is zo'n bekertje met een 'hap' eruit, zodat ie achterover gekieperd kan worden, zonder dat je kleine z'n koppie achterover moet kiepen, (dat snappen ze in het begin nog niet). Is wel wat meer geknoei, maar zorgt er af en toe wel voor dat het even wat rustiger wordt qua huilen en honger. We gooien daar dan vaak wat biobim doorheen, zodat het direct wat voedzamer is. De biobim bindt trouwens wel alleen met warme moedermelk: als het te koud is, blijft het vloeibaar, (maar goed, wel lekker drinkbaar dus). Hier hebben we het een beetje opgegeven om Thirza nog echt aan de fles te krijgen, en zijn we meer gaan gooien op de bijvoeding (gestart met 5,5 maand omdat ze op de BV niet meer langer dan 3 kwartier ging slapen overdag en dus 's nachts weer heel vaak begon te komen). Dat was vanaf dag 1 wel een succes, maar toen de tanden opspeelden ook weer minder... ze heeft dat wel steeds erg lekker gevonden, maar kreeg er met de tandenpijn ook gewoon minder in. Elke keer een beetje werkte dan wel redelijk. Ik ga binnenkort denk ik een rietjesbeker kopen, eens zien of ze daar wel echt lekker uit wil gaan drinken,
Ik had de 240cc die hij normaal zou drinken in 3 delen meegegeven. Hij heeft zomaar 80 cc op (gedronken uit het flesjes, zoals het hoort), en het daarop volgehouden totdat ik weer bij 'm was ! Uit een heel gewoon flesje met een heel gewone speen. Ben dus een beetje blij (wil nog niet te hard juichen ). Morgen gaat hij naar mijn schoonzus, ben benieuwd...
Schoonzus heeft de hele voeding erin gekregen! Helemaal uit het flesje gedronken, dus niet met druppelen, (tuit)bekers of papjes. Zo zie je maar, het komt allemaal weer goed! Op de dagen dat hij niet naar oppas hoeft, ga ik nu toch maar oefenen met flesjes. Geen hele voeding, maar 1 borst of zo.
@ miepje, volgens mij houden die ukkies ons echt voor de gek hoor. Ook hier 3 superdagen achter de rug, bij mijn moeder, het kdv en mijn man op zijn papadag heeft ze heel goed gedronken UIT DE FLES... vandaag op het kdv zelfs 150 cc in 1 keer uit de fles. Ongelofelijk. Mocht je toch nog in de knel komen, biobim kan je bij reformwinkels halen of bestellen op www.biobim.com . Wij zijn nu begonnen met fruithapjes en dat is ook helemaal super. Wilde daar wel mee wachten tot 6 maanden maar verder krijgt ze toch nog alle borstvoeding van mij dus ben blij dat we het hebben gedaan.
Inderdaad, ze kunnen je voor de gek houden:x. 3 dagen super gedronken, nu 2 dagen weer niet:x. We houden vol...
Hoi miepje, met belangstelling heb ik dit onderwerp geopend, ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem! Moet over twee weken weer aan het werk en meneer wil de fles niet meer...begint al bijna te krijsen als de fles in zicht komt.... en mama is onderhand in tranen... we hadden hem afgelopen week een middag naar de gastouder gebracht om te wennen en ook benieuwd hoe hij het daar zou doen met de fles, maar om 15:00 belde ze me dat het niet ging (hoorde hem op de achtergrond hartverscheurend huilen...) Hoe is het bij jou uiteindelijk toch gelukt? (of je schoonzus)
De aanhouder wint, zeg maar. Niet uren hoor. Maar we zijn weer terug bij af, hij weigert weer volop:x. Heb je al andere flessen geprobeerd? Zoals de Tommee Tippee? Die hielp bij ons de eerste keer dat hij weigerde, voordat ik de eerste keer moest gaan werken.