Mijn zoontje is volgende week alweer 6 maanden. Sinds vandaag wilde ik het volgende schema gaan hanteren. Is dit een goed schema voor hem? Ik vraag dit even aan jullie omdat ik pas 17 maart (6,5 maand) weer naar het cb moet en de laatste keer was 17 december (3,5 maand), dus zit best een tijd tussen. En had alleen een vaag briefje meegekregen over de voedingen. Dit is het schema: 8.00 210/7 flesvoeding 10.30/11.00 fruithap (150-200 gram potje 6+ of vers 1 stuk) 12.30 180/6 flesvoeding 15.00/15.30 halve liga + beetje diksap (drinkt +-50cc) 16.30/17.00 groentehap (150-200 gram potje 6+) met een danoontje na 20.00 210/7+3 scheppen nutrix Een dezer dagen, wanneer de Nutrilon 1 op is, wordt het dus opvolgmelk. Mijn zoontje lijkt er erg tevreden mee. Ik zou graag binnenkort de warme hap ook vers maken, maar hoe zit het met het vlees? Kan ik bijv. gewoon kipfilet in de koekenpan bakken en dit in de staafmixer doen? En wanneer kun je met brood beginnen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Is een hartstikke mooi schema zo te zien. Zowiezo is het zo dat een schema dat voor jullie goed werkt, altijd prima is... Vlees mag je nog even mee wachten, dat "moet" nog niet met 6 maanden, wordt zelfs aangeraden om daar iets later mee te beginnen, geloof vanaf een maand of 7 1/2 a 8. Wil je het toch geven, dan kun je de kipfilet koken (of bijvoorbeeld gehakt). Gewoon een pannetje water aan de kook brengen, vleesje erin en dat even goed gaar laten koken op een laag pitje. Als je een klein stukje erin doet, dan is een kwartier tot 20 minuten voldoende..Als je kookt blijft het wat zachter dan dat je het bakt, en het blijft zoutvrij omdat je geen bakvet nodig hebt..Daarna kun je het gewoon bij de aardappeltjes en groente in de blender doen.. Brood kun je mee beginnen vanaf 7 maanden. Eerst gewoon met een beetje margarine als dat goed gaat kun je er wat beleg op doen, bijvoorbeeld appel-of stroop of een beetje fruithap..
Ik vind dat hij best al erg veel eet voor een kindje dat nog geen 6 maanden is. Wij begonnen na 6 maanden pas met de introductie van iets anders dan melk. Na hun verjaardag waren er dagen dat ze soms zo'n portie aten, maar niet eens elke dag. Liga heb ik nooit nodig gevonden, diksap ook niet. Ze kregen water of thee. Vlees kregen ze ook pas ruim na hun verjaardag. I.v.m. gluten kun je brood het beste pas na 7 maanden geven.
Bedankt voor jullie antwoorden! @Dirksmama: Tja, mijn zoontje is idd best een dikke eter ja. Ondanks dat hij 11 dagen te vroeg geboren is was hij bij de geboorte 7,5 pond en heeft de eerste week heel slecht gedronken. (vanwege heftige bevalling met vacuum) Toen is hij een flinke inhaalslag gaan maken en nu nog steeds Ik heb de fles van 16.30 nu ook maar weggelaten want dat werd echt te veel. Tja hij is super tevreden hierop. En ja, het ene kindje is het andere niet. En bij mijn zoontje is het ook nog eens zo dat hij vaak ouder wordt geschat, hij is best groot en qua ontwikkeling loopt hij wat voor. Ook is hij erg druk en ligt geen seconde stil, dus hij verbruikt het ook wel.
Ik zou misschien ipv liga + diksap het volgende doen: soepstengeltje + thee/ water rijstwafeltje + thee/ water Is maar een tip hoor!
Tja, rijstwafeltje lust hij niet haha en water ook niet. En soepstengel lijkt me zo eng om te geven...ben bang dat hij het helemaal achter in zijn mond stopt. Thee heb ik nog niet geprobeerd. Baby's mogen toch rooibosthee? De diksap verdun ik trouwens heel sterk hoor!