Als we ergens op visite zijn (bijv. bij opa en oma) wil Jonathan niet slapen. We nemen meestal de reiswieg mee (sliep hij thuis eerder ook overdag altijd in). Maar hij wil gewoon niet slapen, net of hij bang is dat hij iets gaat missen. Hierdoor blijven we nooit zo lang omdat hij moe en zeurderig wordt na een tijdje. Herkent iemand dit en hebben jullie misschien tips? P.S. we hebben hetzelfde als er iemand bij ons op visite is. Verder slaapt hij perfect.
Onze dochter heeft dit ook soms. Meestal leg ik haar in bed en laat haar huilen. Iedere keer na 10 minuten a 15 minuten even kijken, aai over de bol, enz. Dit doe ik tot maximaal een uur daarna haal ik haar eruit. Vaak is het dan al weer bijna tijd voor eten. Als ze dat gehad heeft valt ze vaak wel in slaap. Ik heb haar ook wel eens in de kinderwagen bij ons gezet zodat ze het gevoel had dat ze er bij was. En dan viel ze wel in slaap.
Mijn dochter wil ook ergens anders niet slapen, ook niet in de wagen als we naar de stad gaan... ik zou ook niet weten wat je er aan kan doen. Ik blijf daarom zoveel mogelijk thuis, als het niet nodig is ga ik niet weg. Het gaat heus ooit wel over ik vind het anders zo zielig voor haar dat ze dan van slag is omdat ik zo nodig weg moet.
Zeer herkenbaar, onze kleine valt ook heel moeilijk in slaap als we bij iemand op bezoek zijn. Meestal wieg ik hem een beetje in slaap en dan gaat hij in de reiswieg of in de maxi cosi maar het gaat moeizaam.
Mijn zoon heeft dat bij bepaalde mensen waar we op visite zijn. Zijn we bij me vriendin, die tevens ook de oppas is op vrijdag is er niks aan de hand. Hij is gewend om daar ook te slapen en kent dus de slaapomgeving en zijn campingbedje. Maar bij mijn ouders bijvoorbeeld gaat hij echt niet slapen, wat we ook proberen. Is gewoon ook een kwestie van doorzetten en wennen denk ik. Vanaf maandag gaat hij naar mijn moeder toe op die dag, zij paste eerst altijd hier op. Maar omdat we willen dat hij ook daar slaapt, gaat hij vanaf maandag dus daarheen. Zal de eerste paar keren wel amper slapen, dan gaat zij gewoon wandelen. En op ten duur zal hij die slaapomgeving ook herkennen. Bij alle andere bezoeken slaapt hij dan maar niet en houden we het bezoekje dus gewoon kort. Niks aan te doen en als de visite het niet snapt, hun probleem! Niet elk kindje is even makkelijk met slapen.
MissyZuilen, daar heb je helemaal gelijk in, niet ieder kindje is hetzelfde. Niet alle kinderen overal en nergens in slaap helaas, alhoewel dat ook niet echt goed is, voorals op de bank en zeker als het kindje zich al kan draaien etc. Wat doe jij om hem te laten wennen? Heb je het campingbedje eerst thuis uitgeprobeerd of hij erin wilde slapen?
Nee ik gebruik thuis geen campingbed omdat ik vind dat thuis is ledikant = slapen. En ga hem dus niet "wennen" aan een campingbed ofzo.. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Ik heb gewoon steeds geprobeerd. En ook wel eens zonder dat wij erbij waren, dus als hij gewoon bij de oppas was. Dan wist hij van ja mama is er niet, dus ik ga wel slapen. Soms was t drama en moest de oppas 30 x heen en weer lopen om speentje te geven. Maar na een tijdje was t over. En bij mijn ouders thuis probeer ik t elke x en slaapt hij na een uur nog niet haal ik hem eruit en probeer ik t de volgende x weer. Zo leert hij dat hij toch elke x weer dat bedje ingaat als hij moet slapen. En misschien helpt een Deryan Travel-Cot baby wel? Dat is een tent die je zo op een ander bed of zachte bodem neerzet en is helemaal overdekt. Sommige kindjes vinden het fijner/veiliger om daarin te slapen met gewoon eigen dekens en knuffel en slaapzak. Wij hebben er sinds vandaag 1 gekocht, dus kan nog geen ervaringen delen. Maar mijn vriendin zweert erbij!
Wow, als ik dit zo lees mag ik echt in mijn handen knijpen met Joey! Hij slaapt echt overal. Maar misschien komt dat omdat hij altijd en overal mee gaat met ons. Wij hebben hem vanaf babyzijnde overal laten slapen tijdens visite. Wij hebben de Deryan zoals MissyZuilen al aangaf, erg knus voor die kleintjes. Lekker Joey's eigen knuf erbij, een dekentje met lakentje en hij slaapt als een roosje! Wij hebben nu de baby-versie, maar zodra die echt te klein word gaan we ook de peuterversie kopen!