Ben vanmiddag naar CB geweest en Dani z'n hoofdje heeft nu een omvang van 42.6cm, nu zegt ze dat we moeten opletten volgende keer dat hij niet te groot wordt. Maar nu vraag ik me af wat een beetje een normale grote dan is voor een kindje van 16 weken. Hoe groot is het hoofdje van jullie kindjes dan? liefs
Tja alsof je de groei van een hoofdje kunt stoppen Ik weet niet hoe de gemiddelden zijn bij jongetjes. Fiene heeft nu een hoofdomtrek van 41.5 cm en dat lag precies op de lijn.
mijn meisje is nu bijna 9 maanden. haar hoofdomtrek is nu ongeveer 43.4. Ons dochtertje had ook een te groot hoofd toen ze de leeftijd van jou kindje had. Wij moesten daarom naar de fysio. Nu is alles goed en hoefen wij ook niet meer naar de fysio toe. Mijn ervaring bij onze meid is dat het vanzelf wel bij trekt, En het CB zou het wel goed in de gaten houden denk ik.
met 8 weken: 41,2 cm met 12 weken: 42,3 cm met 16 weken: 43,5 cm nooit wat over gehoord dat het te groot was
Bij Sam zaten ze er ook over te miepen. De volgende keer moet hij misschien naar een kinderarts in het z.h. Ik wil dat niet. Mijn vriend had vroeger ook een groot hoofd dus zit het in de fam. Wat willen ze eraan doen dan?!?!
Julia is nu 16 weken en bed vanochtend naar het CB geweest. Zij heeft nu een hoofdomtrek van 42,3 cm. Hier moeten we nu op gaan letten dat ze niet te zwaar gaat worden !
Jeetje wat een grote hoofden allemaal . Toen Jaime 3,5 maand was, was haar hoofdomtrek 39.8 Bij 4,5 mnd 40.8 6,5mnd 42 en nu of tenminste laatste keer cb met bijna 14 maanden was het 46 cm. Maar goed Jaime lag in stuit en ze zeggen dat die kindjes vaker een kleiner hoofdje hebben, om een natuurlijke bevalling niet in de weg te staan. Heb overigens over de omtrek van haar hoofd nooit wat gehoord op het cb.
Wat kan de kinderarts eraan doen dan? Trouwens dani heeft het kiss syndroom (spieren zitten vast in het nekje) daarom lopen we al bij een manueel therapeut. Zij zegt dat hij ook nog een erg slappe nek heeft voor zijn leeftijd misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Maar ook me schoonvader heeft een groot hoofd (hihi)dus daar kan hij het ook van hebben groetjes
met 3 maanden was Rick 7195 gram en zijn hoofdomtrek was 42,5. Met 4 maanden was dat 8200 gram en hoofdje 43,4 cm Ook groot dus, maar er is hier niks van gezegd. Ze zeggen alleen dat hij netjes zijn curve volgt. Hij was dan ook 4460 gram bij de geboorte.
hmm hier vandaag 39.9 maarja.. anne is zelf ook een ukje ze woog 4885 vandaag denk dat het lastig vergelijken is enkel op cms groter kind heeft tenslotte ook een groter hoofd zou ik denken toch?
even het boekje erbij gepakt met 3 maanden had april 38.5 cm en ze heeft een flinke groeispurt gehad en op de laatste controle met 5 1/2 maand had ze 41.6 cm ze zat eerst onder de grens en nu netjes erop
4 weken: 36,5 8 weken: 40 3 maanden: 40,5 5 maanden: 42 10 maanden: 44,9 En hier bij het CB zeggen ze dat hij een klein hoofdje heeft.