Woelwater heeft geen geduld voor knuffelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mijn lieve meisje van 11 weken is sinds het begin een woelwatertje. Ze heeft niet het geduld om lang in één houding te zijn. Dat geldt dus ook voor knuffelen en buidelen, enz. Ik heb haar lekker vast als ze haar flesje drinkt, speel daarna even met haar op schoot (voeten op tafel en dan leg ik haar op mijn bovenbenen). Boeren op mijn schouder lukt maximaal 2 minuten. Daarna 5 á 10 minuutjes met haar dansen, maar dat was het wel zo'n beetje. Masseren lukt maximaal 1x per week, meestal wil ze dat niet. Draagzak wil ze alleen zolang ik blijf lopen.

Ik maak me daar -grote- zorgen over, ben bang dat ze te weinig lichaamscontact krijgt en daardoor niet goed kan hechten. Of maak ik me ten onrechte zorgen en is ze gewoon een woelwatertje, constant op zoek naar nieuwe avonturen?

Vooral nu de wakkere tijd overdag langer wordt, weet ik soms echt niet meer wat ik met haar kan doen. Ze vindt de babygym erg leuk, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ze te veel onder de babygym ligt.

Zijn er mensen die dit herkennen?

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier nog zo'n stukje ongeduld. ;) In het begin ging het wel, ik heb 7,5 maand borstvoeding gegeven dus dan heb je je kindje natuurlijk heel veel tegen je aan en bij je. Maar als ik daarna eens uitgebreid met 'm wilde spelen, knuffelen of inderdaad masseren had ie daar helemaal geen zin in, hij ging liever alleen op 'ontdekkingstocht'. Dennis is nu 13 maanden en nog is hij erg beweeglijk en heeft volgens mij een enorme vrijheidsdrang ;) maar toch, hij is nu op een leeftijd dat ie zelf wel eens z'n armpjes uitstrekt naar me voor een kus of knuffel. Na het eten hebben we nu altijd een speel-knuffel momentje en dat vind ie wel weer erg leuk, net als onze momentjes 's avonds voor het slapen gaan, even stoeien, gekdoen, knuffelen voor het tandjes poetsen en boekje voorlezen. Hij weet dan dat de dag erop zit en dat ie naar bed gaat, het is net of geniet hij dan ook meer van die momenten dan wanneer wij 'm 'dwingen' om te knuffelen.

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken als ik jou was, ze zit misschien weer in een ontwikkelingssprongetje waarin ze zelf dingen om haar heen wil ontdekken, ze ziet en hoort nu zoveel nieuwe dingen!

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hier presies zo , nu ze eenmaal minder last van haar reflux heeft is ze een meiske dat graag alleen speelt on de box altijd bewegen en woelen. Ik geef borstvoeding dus aan lichamelijk contact geen gebrek, mijn oudste was ook zo en kreeg de fles en ze is nog steeds zelfstandig en kan goed alleen spelen t is nog steeds geen knuffel kont. Was ik vroeger ook niet en t is ook goed gekomen:p

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.786
    18.952
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het zou niet eens in mij opkomen om aan problemen met de hechting te denken, weet je dat. Die problemen ontstaan volgens mij vooral bij kinderen die structureel genegeerd en verwaarloosd worden op het moment dat ze aangeven juist wel contact willen hebben en willen knuffelen. Als zij zelf aangeeft dat het niet altijd hoeft, is het toch prima? Je hebt elke dag een aantal momenten van lichamelijk contact, lees ik. Ik krijg de indruk dat je ook zult reageren op het moment dat ze hier wel om zou vragen. Verder hoeft contact niet altijd fysiek te zijn. Je kunt ook liedjes voor haar zingen als ze onder de babygym ligt. Of ekke bekken trekken en rare geluiden maken als jullie samen op een speelkleed liggen. Dan hoeft het dus niet persé knuffelen te zijn, maar je hebt wel contact / interactie. En dan komt die meid van jullie niks te kort hoor!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook zo eentje.. Echt knuffelen hebben we het eerste jaar weinig gedaan, behalve als ze ziek was..

Nu komt ze af en toe wel bij me zitten en knuffelen..

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Herkenbaar!! Ooh ik ben zo jaloers op die mama's die lekker met hun ukje in bed kunnen liggen, die van mijn krijst het van begin af aan meteen uit. Altijd heel onrustig, wil alles zien en ontdekken en is best snel. Sinds hij kruipt heeft hij wat meer rust, trekt zich nu op en de onrust is terug want hij wil lopen:)

Ik zou er gewoon aan toegeven, dan maar lekker onder de speelboog, vaak speelgoed omwisselen, je hebt ook van die activitydingen voor op de buik(lamaze heeft een gave) die kan je voor de afwisseling bijvoobeeld ook aanschaffen. Er is ook zo'n voetenbord, kunnen ze tegenaan trappen. Dit is ook leuk voor actieve kindjes.

Vaak op een ander plekje te spelen leggen, vooral veel op de grond hier, vond hij ook erg leuk.

En niet te veel zorgen maken, als ze geborgenheid zoekt dan geeft ze er wel aan toe en anders lekker laten ontdekken, niks mis mee!

Maar echt! Sinds hij wat groter is gaat het wel beter. Hij is af en toe heel erg verlegen en kruipt dan zowat in mijn schoot, heerlijk vind ik dat. En na een hele drukke speelsessie wil hij soms wel een paar minuten knuffelen, ook heerlijk.

7. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Fijn om te horen dat mijn meisje niet de enige woelwater is!

@Kwabbernoot: ja, ook ik ben stinkend jaloers op mama's met knuffel-ukkies

Deel Deze Pagina