Weer Beginnen Met Borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by SyrianBeauty, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hallo,

Ik heb opnieuw een vraagje. Vorige keer had ik een vraag over dat mijn baby elke keer in slaap viel en later vertelde ik u dat het zo goed ging. Nou nadat ik dat verteld had is het weer in een keer omgeslagen en ging het dus weer niet :( Ik ben gestopt met borstvoeding en geef nu volledig flesvoeding (Nutrilon Standaard voeding) dit vooral omdat mijn eetlust weg was en mijn kraamhulp vertelde dat mijn borstvoeding dan niet zou voeden, zij adviseerde mij de flesvoeding. Nu is mijn eetlust weer terug gelukkig en wil ik weer beginnen met bv, is dit mogelijk? Als ik in me borst knijp :oops: komt er wel nog melk uit.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Syrian,

Jeetje wat een verhaal zeg!
    Wel fijn dat je jezelf nu beter voelt, dat je eetlust weer terug is. Dan kijk je direct weer heel anders tegen de dingen aan.

Je vraagt of je alsnog de borstvoeding op gang kunt krijgen.
    Dat is wel mogelijk maar realiseer je dat het wel veel tijd zal kosten. Ik zal om te beginnen een link meesturen. Lees het verhaal over relacteren eens door. Dat geeft je al een aardig beeld.

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... tatie.html

Wanneer je besluit om inderdaad de BV weer op gang te brengen dan zal dat vooral veel inspanning van jouzelf vragen. Daarbij is het belangrijk dat je omgeving achter jouw besluit staat.

Je kunt beginnen met proberen aan te leggen. De kans bestaat dat ze niet meer precies weet hoe ze aan de borst moet drinken. Het maakt het makkelijker als er melk is. Om dat te bereiken kan je gaan kolven. Met een dubbelzijdige kolf, elke 3 uur 15 minuten.

Het is goed een deskundige bij jou in de buurt te zoeken die je kan begeleiden met het aanleggen en het beoordelen hoe de voedingen verlopen. Je dochter mag immers niets te kort komen.

Afijn, er is veel over te schrijven. Lees het eens door. Als je dan nog vragen hebt dan kan je ze hier stellen. Ik zal ze beantwoorden voor zover het begeleiden via de mail in het geval van relacteren mogelijk is.

Succes en groetjes,

Ilse

3. SyrianBeauty

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Heel erg bedankt voor uw hulp alvast :D Ik heb haar aangelegd en ze weet gelukkig nog hoe ze aan de borst moet drinken en er komt dus nog steeds melk uit mijn borsten. Mijn melk is dan toch al op gang? Hoe weet ik of ze inderdaad voldoende binnen krijgt? En is het wel een verstandig besluit of kan ik beter gewoon 1 keer per dag borstvoeding geven zodat ze toch het nodige binnenheeft?

Groetjes,

Syrian beauty

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Syrian beauty,

Wat fijn dat ze nog weet hoe ze meot drinken. Dat ern og melk komt wil niet zeggen dat je productie helemaal op gang is. Wel wordt er melk aangemaakt. Maar er is natuurlijk verschil tussen melk aanmaken (een beetje laten drinken) of een volledige melkproductie (Alle voedingen aan de borst geven)

Je moet voor jezelf uitmaken wat voor jou een haalbaar doel is. Wil je 1 voeding per dag BV geven dan zal datr sneller te realiseren zijn dan wanneer je meer voedingen wilt geven.

Als je meerdere voedingen wilt geven dan kan het handig zijn om met kolven je productie een extra stimulans te geven.

Je houdt haar gewicht in de gaten. Wanneer ze aan de borst drinkt en ze komt heel snel daarna weer dan weet je dat ze nog niet genoeg heeft gehad. Blijft ze 3-4 uur slapen voor de volgende voeding dat zit het wel goed.

Succes
    Ilse

5. SyrianBeauty

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    bedankt voor uw antwoord. Ik vind het een hele lastige keuze :( Ik ben net zo blij dat haar ritme eindelijk eens goed is. Ik denk dat ik toch maar 1 borstvoeding doe. Ik vind het echt verschrikkelijk jammer dat het zo gelopen is ik ben eigenlijk altijd tegen flesvoeding geweest zeg maar :cry: Maar mijn kraamhulp heeft mij ook niet genoeg uitgelegd over bv vind ik :evil:

6. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Syrian Beauty,

Ik kan me je rotgevoel wel voorstellen. Helaas lopen dingen zoals ze lopen. Meestal zijn inderdaad de mensen die op dat moment om je heen zijn bepalend voor het verloop en de beslissingen op dat moment. Helaas blijkt later regelmatig dat het niet de weg was die je had gehoopt te volgen.

Neemt niet weg dat je op dat moment een voor jou goede beslissing hebt genomen. Goed op dat moment in die situatie.

Probeer het van je af te zetten. Misschien geeft het geven van 1 voeding nog genoeg voldoening om langzaamaan deze 'misser' een plekje te geven. Misschien reageert jou lijf wel zo goed op het geven van die ene voeding dat je het ook wel kan uitbouwen naar 2 of 3 voedingen. De tijd zal het leren. Wat belangrijk is is dat het geen moeten wordt. Dan wordt de druk rondom die BV momenten zo groot dat het minder makkelijk verloopt. Zie het zo, alles wat ze uit de borst kan drinken is meegenomen. De kans dat het dan makkelijker gaat is groter.

Wanneer je in de toekomst nog eens zwanger mocht raken dan doe je er goed aan om al in de zwangerschap een informatiebijeenkomst over borstvoeding te volgen bij een LK in jouw buurt. Zij kan dan jou ervaring meenemen, ingaan op jou situatie en uitleg geven waar je een volgende keer op moet letten.

Heel veel succes en blijf bovenal genieten van je kleine meid!

Ilse

7. SyrianBeauty

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik zal inderdaad gewoon 1 bv per dag doen, dan krijgt ze toch nog de nodige dingen binnen. Heel erg bedankt voor uw advies. En nog een hele fijne dag verder :D

Groetjes,

Syrian Beauty

8. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    JIj ook een fijne dag en geniet van je kleine prinsesje

Ilse