Die helmen worden toch allemaal gedefinieerd met een hoofdomtrek. Dus kan je toch perfect zelf zien welke helm je nodig kent en hoeveel marge je nog hebt?
Ja wel maar ben benieuwd welke jullie hebben omdat het maten zijn vanaf en tot....dus 48 cm/52 cm en weer 5260 bijv ect
Zelf vind ik fijnste om het in de winkel te gaan passen. Het verschilt per merk soms. Als het 50 cm omtrek is dan zou je denk ik wel 52-60 kunnen nemen.
Abus heeft een verstelbare helm. Vond hem wel erg duur maar ook heel fijn, licht materiaal en dus verstelbaar.
Hoofdomtrek groeit niet zo hard meer, 1 cm per jaar dacht ik als ze al wat ouder zijn. Passen is altijd beter, want sommige helmen zijn meer rond en andere meer ovaal bijvoorbeeld, net wat vorm van hoofd is. Verder naar de indicatie kijken van de centimeter. 50 cm zit in de range van 48-52 dus zou moeten passen. Ik vind die van Polisport fijn en betaalbaar.
Wij hebben deze van Bobike: Bobike Kinderhelm Sweet Wit/Roze - Maat S kopen bij HBS Maar onze dochter heeft een hoofdomtrek van 52. Bobike heeft ook nog een kleinere maat.