Hallo meiden (en enkele heren) Ik heb een nieuwe Smoothie maker en natuurlijk ben ik nu op zoek naar de lekkerste (en gezonde) recepten. Heb hem net uitgeprobeerd met een ongezonde versie (drie stuks fruit, wat sinaasappelsap en roomijs ) hij viel goed in de smaak bij dochterlief Ondanks dat wil ik gaan kijken of ik de dagen dat ik thuis ben het kan redden op een gezonde/voedzame smoothie voor het ontbijt en/of middageten. Dus laat me weten welke jullie maken!
Ik varieer met van alles en nog wat: banaan, avocado, rood fruit, groene spinazie, yoghurt, soms wat honing. Wat heel handig is, is diepvriesfruit zoals aardbeien/frambozen/bessen. Is tie ook lekker koud
Misschien een stomme vraag maar als er niks 'duns' doorheen gaat als sinaasappelsap of zo dan is ie toch niet te drinken?
Je kan het ook met magere melk doen. Krijg je een milkshake. Absoluut geen straf om te drinken Ik trek het er geen ochtend op.
Hier ook regelmatig een fruit smoothie. Groente vind ik persoonlijk niks (hoewel we ook een juicer hebben en daar wel groente in doen). Inderdaad vaak ingevroren fruit, bijvoorbeeld mango, aardbeien of een mengseltje van bosvruchten en dan met melk/yoghurt en/of goede appelsap/sinaasappelsap AH verkoopt veel soorten ingevroren fruit, ook kilo zakken met bosvruchten (jummiee!) Van de week had ik een doosje ingevroren mango, een klein blikje ananas op sap (dus niet op siroop!!) en een flinke scheut sinaasappelsap: heerlijk!
In dit topic staan ook al een hoop combinaties: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/565409-fruitsmooties.html#post18355130
Ik heb wel wat receptjes! Ik weet niet waar je van houdt maar hier zijn wat uiteenlopende; Banaankaramelshake: 1 banaan 1 a 2 geschilde appels in stukken Handje walnoten Handje ijsblokjes Klein scheutje honing Klein scheutje koffiesiroop karamel Aangevuld met melk. Groene smoothie Grote hand verse spinazie 2 groene kiwi's 1 geschilde appel in stukken Handje ijsblokjes Aangevuld met yoghurt Fruitbomb 1 geschilde appel, in stukken 1 kiwi 1 banaan 2 handjes rood fruit (vers of diepvries) Aangevuld met yoghurt of melk
Oeh of deze, die vind ik zaaaalig, erg gezond is ie alleen niet 1 banaan 1 halve tablet pure chocola met munt Scheutje honing 2 bolletjes vanille roomijs Verder aangevuld met (kokos)melk
Onze favorieten zijn. Banaan, diepvries mango en dubbeldrank. Diepvries framboos, banaan en peer, scheutje sinasappel bosvruchten uit de vriezer, banaan en karnemelk.
Leuk topic! Ik pak meestal: 2-3 diepvries aarbeien 1 banaan 1 appel geschild en in stukken 1 kiwi Aanvullen met yoghurt Wat suiker erin. Kan uiteraard ook met melk of melk en yoghurt. Maar net hoe dik je 'm wilt hebben. Soms laat ik de kiwi weg of doen alleen aarbei en banaan. Jammie!
Ow ja ik zie wat lekkere voorbij komen. Ik heb echt een hekel aan brood, dus ik denk dat het een goede vervanger is, overigens heeft mijn dochter dezelfde tik alleen kan zij naar een uurtje wel een boterham naar binnen werken
Wat ik erg lekker vind. En super makkelijk: Doosje diepvries aardbeien Doosje diepvries framboos Doosje diepvries bosbessen Wel even laten ontdooien. Mixen en klaar. Heb je wel paar flinke glazen mmmm
Smoothies kun je altijd dunner maken met water/ melk/sinaasappelsap. Maar op zich vind ik wat dikker ook wel lekker
Ik maak meestal een combi van groente en fruit. Bijvoorbeeld: Banaan Appel Magere kwark Sinasappelsap Lijnzaad Een stengel bleekselderij Verse spinazie Ik gebruik ook wel eens kiwi, peer, aardbeien, bevroren bosbruchten of frambozen, broccoli, komkommer, amandelmelk. Gewoon lekker varieren en gebruiken wat je in de koelkast hebt!