Kaz zou nog kunnen als je m voluit kazimir noemt (niet mijn smaak, maar is nog een normale naam op zich) maar op zichzelf is het een soort hype-spelling waar hij later niet blij mee gaat zijn. Cas is een "niks mis mee naam", al is het zeker ook niet mijn smaak.
Cas, absoluut! Kaz, waarom een z aan het eind? Als je het uitspreekt zoals het er staat krijgt het een hele andere klank dan je wilt denk ik. Waarom toch altijd dat gegoochel met namen?
Geen idee maar zoals ik eerder aangaf ken ik een Cas en een Kaz dus ik vroeg mezelf af wat normaal was/ is.
Ik kwam laatst een Caz tegen. Broertje van Pien. Ik begreep de logica van de z niet echt.. Het is een afkorting van Casper. Hooguit Kasper. Maar dan blijft de s nog steeds het meest logisch.
Cas! (en het liefst dan Casper, Cas op zich vind ik onaf.) Kaz spreek ik ook anders uit.. namelijk met een Z.
De z op het eind is een hele andere klank en het staat ook echt niet. Ik zou dus voor Kas of Cas kiezen.
Heb per ongeluk Kaz gestemd, die kleine toetsjes ook op die telefoon😬 Vind kaz niet mooi, Cas wel leuk.
Cas, heel leuk! Alsjeblieft doe geen Kaz... Ik merk dat, doordat ouders alternatieve schrijfwijze hanteren, de simpelste namen tegenwoordig gespeld moeten worden. Onze zoon heet gewoon Rens. 'Mevrouw, is het Rens met een s of z?' ..