kazen van de Albert Heyn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karin06, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    hallo,

Ik heb gehoord dat je de kazen van de Albert Heyn mag eten...klopt dat?
    Ik heb dat gisteren gedaan, drie toastjes met soort schimmelkaas van de Albert Heyn. Nu zeggen ze dat dat mag maar ik twijfel..zit me helemaal niet lekker.

KAn iemand hier iets meer over zeggen?

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Heel veel kaasjes uit spermarkten mogen wel.
    Er worden heel weinig rauwe melkse kazen verkocht, is echt wel een beetje een delicatesse.
    Maar....ze zijn er wel. Op de verpakking staat dan 'au lait cru' er staat gewoon rauwe melk. Als dat er staat mag je het niet. (Maak je niet te veel zorgen als je 3 toastjes heb gehad want de kans is erg klein dat je er iets van op loopt.)
    Als er staat gepasturiseerd of zoiets dan mag je ze gewoon eten hoor!
    Brie etc mag bijna altijd wel.
    Maar check gewoon nog ff de verpakking als dat mogelijk is.

x deb

3. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Zeker weet ik het ook niet maar mijn huisarts zei ook dat het mocht.....

ben dus ook schuldig aan een plakje mozarella van AH...maar voelde me er ook niet lekker bij

4. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    ohh thanks voor jullie snelle reactie.
    Kreeg het al helemaal benauwd..;)

Ik denk idd dat rauwe melkse kazen erg weinig worden verkocht en meer ook in de delicatessen zaken.

Pff kan ik weer gerust ademhalen...

5. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Wel opletten met de geraspte parmazaanse kaas van AH. Wij waren deze zomer op vakantie op vakantie in Frankrijk, dus helemaal getraind om alle verpakkingen van kaas in de supermarkt te controleren. Dus wij controleerden in het begin ook nog in Nederland bij de AH. Daar troffen we dus geraspte parmazaanse kaas aan met op de verpakking: gemaakt van rauwe melk. Als je het vervolgens goed verhit kan het volgens mij geen kwaad.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ja, dat wilde ik dus ook al zeggen. De vers verpakte geraspte parmezaanse kaas van AH is idd van rauwe melk gemaakt. Dit verbaasde mij toen omdat ik ook gehoord had dat de kazen van AH "veilig" zijn.
    Ik weet trouwens niet of dat ook voor blauwe kazen geldt.

7. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    volgens zuivelonline,
    mag je harde kazen die van rauwe melk gemaakt zijn wel eten! zoals echte boeren kaas en parmazaan. in de harde kazen heeft de listeria bacterie nog geen kans gehad zich te ontwikkelen..

eet smakelijk!

8. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    @elfje:

Daar zijn de meningen van deskundigen over verdeeld hoor, over die parmezaan. Mijn VK bijv, heeft mij het eten van parmezaan verboden, ondanks het feit dat het een harde kaas is. Ik heb haar verteld over zuivelonline maar ik mocht het toch niet eten. Behoorlijk vaag allemaal maar ik ga ook geen risico nemen want het is maar voor een paar maanden.

Er is een topic over parmezaan in het "Gezondheid" forum:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=21880

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Is dat dan alleen bij de AH zo, want bij de C1000 staat er alleen koemelk op de Parmezaanse kaas.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat mij hiervan erg tegen de borst stuit is dat je vk het VERBIED. Dat je moet oppassen oke, maar zoals we hier al vaak discussies hebben gehad, je doet wat het beste is voor je kindje oke... maar ik vind echt dat dit een beetje te ver gaat! Ik denk dat wij zwangeren tegewoordig echt als "ziek" worden beschouwd! Ben niet ziek ben zwanger! Ik merk wat ik kan en niet meer kan.

11. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    @daphne78

Ze was er heel beslist over, ja....Maar ik maak me daar niet zo druk over, eerlijk gezegd. Ik kan de zorg wel waarderen. :)

En ik moet toegeven, wat ik in de andere post over parmezaan wel heb vermeld: het kwam ook door mijn aanhoudende vragen over dit onderwerp.
    Met een "ik zou het niet doen, als ik jou was" nam ik geen genoegen want ik baalde er flink van. Ik ben een ontzettende kaasjunk en parmezaan is mijn lievelingskaas. :D

12. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Meiden hoe zit et eigenlijk met smeerkaas? Ik heb die van Linesse altijd. Mag dat wel?

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zolang de kaas van gepastoriseerde melk is gemaakt mag je het gewoon eten.
    Voor zover ik weet is dat bij die smeerkaas het geval.
    Er worden echt maar heel weinig kazen verkocht in de nederlandse supermarkten die van rauwe melk gemaakt zijn (au lait cru), en dus kun je de meeste gewoon eten.
    Linesse is volgens mij geen enkel probleem, maar als je twijfelt zou ik de verpakking f lezen. Hier staat het op als het om rauwmelkse kaas zou gaan.

14. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
  15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Parmezaanse kaas mag je wel eten volgens de VK op het forum, maar ik las in mijn 'kaas-kookboek' dat Parmesan zovel van rauwe als gepasturiseerde melk gemaakt kan worden, dus gewoon even opletten welke je koopt, van C1000 kan iig wel.

16. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hallo,

Ik werk op de kaasafdeling bij ah.
    Eigenlijk mag je alle kazen hebben behalve waar op staat 'au lait cru".
    Dit betekent dat de kaas gemaakt is van rauwe melk.
    Zulke kazen worden in nederland niet of nauwelijks verkocht en als ze al verkocht worden staat dit er duidelijk op vermeld.
    Dus heb jij zin in een lekker stukje brie? Dan geniet er maar lekker van!

Groetjes Inge

Deel Deze Pagina