Wegens een zware val van mijn paard op mijn staartbeentje enkele jaren terug,heb ik er nu heel erg veel last van bij het liggen,staan en zitten. De pijn word met de dag erger en zitten gaat eigenlijk niet meer zonder pijn. Nu zei mijn gynaecoloog dat men iets kan inspuiten in je staartbeentje en dat het dan terug in orde komt. Eerst gaan we een foto nemen voor de bevalling hoe erg het is en dan na de bevalling kunnen we het behandelen. Ik kan zowiezo volgens de gynaecoloog niet zonder epidurale bevallen(ik wou toch zeker een epidurale dus dat vind ik niet erg...) Maar ze liet zelfs het woord keizersnede vallen (Maar dat doen ze niet zo rap zei ze,oef!) Na mijn bevalling moet het zo snel mogelijk behandelt worden omdat het echt pijn gaat doen en ik ga moeten blijven liggen en rusten. Ik wil eigenlijk als ik de pijn volhou het nu niet laten behandelen want ik heb bang voor eventuele risico's voor mijn kindje(als er die zijn) Heeft iemand ervaring met dit?
Ik zou er snel naar laten kijken. Een vriendin van mee heeft ongeveer hetzelfde en die heeft ook periodes dat ze constant pijn heeft. Zij is er alleen te lang mee blijven lopen en ze kunnen er nu niks meer aan doen...
wat is er dan met je stuitje? ik heb ook heel last van me stuitje en ben ook ooit van het paard gevallen... volgens mijn huisarts toen had ik er een splinter vanaf! maar denk dat ik praat over een jaar of 5 geleden zeker.... ik heb ook super last van me stuitje en bi.. pff maar had dit er nog niet echt zo bij bedacht.... zou dit dan de pijn tijdens het zitten veroorzaken?
Ik moet best een foto laten nemen dan om te zien hoe erg het is... Toen ik ben gevallen(ongeveer 4 jaar geleden) ben ik niet naar het ziekenhuis gegaan om foto' te laten nemen.Dus ik weet niet echt wat er toen gebeurd is. Ik heb maanden niet kunnen zitten zonder kussentje op de stoel Ik ben bij het springen gevallen.Mijn pony stopte en ik ging rechtdoor Daarbij ben ik op de staander gevallen die toen onderaan van ijzer was Ik heb vooral de meeste pijn als ik zit en lang rechtsta.Maar zitten is echt een marteling! Dus denk wel dat je daardoor ook zo een pijn hebt bij het zitten. Ik wissel constant af met zitten,staan en liggen. Mijn gynaecoloog heeft me aangeraden om zo een rond zwembandje te kopen met zo een gat binnenin om daar in te gaan zitten Ik ben al de helft vergeten van wat ze gezegd heeft gisteren,maar volgende week ga ik naar een controle-arts van de ziekenkas en vraag ik aan hem nog eens uitleg. Met dat ons babytje groter word komt er steeds meer gewicht op mijn staartbeen en gewrichten(zoals bij BI zeker : ) Alles verschuift en bij de bevalling bij het persen ga ik zonder epidurale heeeel erg veel pijn hebben...
Ik heb vroeger ook mijn stuitje gekneusd en met de zwangerschap heb ik hier last van gehad. Dit kwam omdat je bekken verweken en je spieren het over moeten nemen. Ik bewoog te weinig en daardoor kregen mijn spieren geen kans zeg maar. Door oefeningen bij de fysio was ik er binnen een aantal keer vanaf. Misschien een tip voor jou?