Met 7 weken en 3 dagen ineens lichtere test?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sietsie, Jan 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    #1 sietsie, Jan 4, 2013
    Last edited: Jan 4, 2013
    Dag verloskundigen,

Ik maak me ineens toch wat zorgen... Mijn kwaaltjes leken deze week wat minder te worden, minder misselijk, minder gevoelige borsten.

Zondag ben ik jarig, en wil ik het nieuws voorzichtig aan mijn familie vertellen, omdat het gewoon een bijzondere dag is om zulk nieuws te brengen.

Dit wil ik doen door een test ipv een gebaksvorkje op het bordje te leggen, maar daar had ik een casette voor nodig ipv de dipsticks die ik normaal gebruikte. Straks dus naar het kruidvat gereden voor de KV 2v5, die op 20-12 een erg donkere teststreep gaf, donkerder dan de controlestreep.

Maar de test van straks was ineens een stuk lichter... Zeker de helft lichter dan de controlestreep. Moet ik me nu zorgen maken? Ik hoor dat de testen uiteindelijk lichter kunnen worden als de hoeveelheid HCG te hoog is geworden, maar zou dat binnen 2 weken al het geval kunnen zijn? Ik heb overigens geen bloedverlies.

Alvast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Dat je test lichter wordt zegt niet dat het niet goed zit met je zwangerschap.
    Verschilt per test, positief is positief.

Groetjes Ineke

3. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Bedankt Ineke, ik ben nu wat meer gerustgesteld :).

Share This Page