kdv: altijd binnen lopen of deur op slot? Hoe is dat bij jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mikki77, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    oooooh nee he,wat eng!!
    mijn zoontje gaat in augustus voor het eerst naar het kdv,maar daar kun je ook gewonn binnen lopen,en op het speelplein ook gewoon:$:$
    ik vind het heeeeeeel eng,nu durf ik hem er bijna niet meer heen te brengen.:x

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    @diaan1982: probeer nou niet zo te denken. Dit soort gekken kun je overal tegenkomen, ook gewoon op straat en zelfs in je huis. Dan kun je nergens meer heen en je kindje ook niet. Helaas zijn er van dit soort gestoorde mensen, maar je kunt het niet voorkomen door ze niet meer heen te brengen. (wat niet wil zeggen dat ik zelf geen angstig gevoel bij het idee heb).

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op ons KDV kun je zo binnenlopen, deuren zijn dicht maar niet op slot.. De speelplaats is omheind en die poorten zijn op slot en kinderen zijn nooit alleen buiten, is altijd een leidster bij..

Het is aangekaart op de ouderavond en er wordt nu naar gekeken maar is erg lastig aangezien het KDV in een school/wijkgebouw zit..

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij ons zit de deur altijd op slot. Je hebt een code nodig. Maar binnen komen lijkt me niet zo moeilijk, je loopt gewoon met iemand mee naar binnen. Alleen zal het een impulsieve actie wel tegenhouden.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

De buitenruimte is niet echt afgesloten. Er zit wel een hek omheen, maar daar zou je overheen kunnen springen als volwassene. Er heeft ook een keer iemand een tas van een leidster gestolen toen het nog heel vroeg en er nog geen kind op de groep was.

Als ik er zo over nadenk slaat dat slot op de deur dan eigenlijk helemaal nergens op. ;)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Iehh! :$

7. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Bij ons kdv (waar ik werk) heb je een soort van pasje die je bij het hek en bij de deur moet houden en verder voor vreemden die moeten aanbellen. Zou het onveilig vinden als mensen zo naar binnen kunnen lopen.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    bij ons moet je aanbellen en je melden, iedere groep heeft zn eigen bel en de vaste leidster weet dus welke ouders ze kan verwachten en binnenlaten. De speelplaats voor de babygroep is een omheind dakterras op de eerste verdieping.. knappe jongen die daar met zn bijl naar binnenkomt :) (ok, hij kan antuurlijk gewoon een ladder meenemen...)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bij ons kom je binnen met je vingerafdruk. Vind dat een heel prettig idee. En voor mijn gevoel is dit ook erg veilig.

Buitenom is afgesloten met een erg hoog hek.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons moet je aanbellen bij de deur. Elke groep heeft een eigen bel en op de groep kunnen ze dan via een camera zien wie er voor de deur staat. Als ze je niet kennen, vragen ze wie je op komt halen en dan bellen ze eerst naar de ouders van dat kindje om te vragen of dat klopt.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij ons is na vorig incident ook een slot op de deur geplaatst, maar net als bij TS is de deur tijdens haal en brengtijden (vanaf 16.00 uur dan pas) altijd wel open hier. Buitenspelen is ook gewoon op een schoolplein, aangezien het kdv hier ook bij een school in zit. Ze hebben wel een kleine binnenspeelplaats, waar ook gespeeld wordt, maar eind van de middag wordt er altijd op het speelplein gespeeld met de dreumessen en de peuters.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons is de poort op slot als de kinderen buiten spelen, als ze binnen zijn is de poort open en kun je zo naar binnen lopen. Met dat verschil dat het een heel klein kdv is, maar 1 groep en dat er altijd 2 leidsters zijn. Het is eigenlijk een verbouwde garage, om het maar even cru te zeggen... ;)

De hele ruimte is net zo groot als het raam, zeg maar, dus ze zien je altijd aan komen. De deur naar binnen is wel op slot als de kindjes binnen zijn.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hij is altijd op slot. Je moet óf aanbellen of je kunt een -persoonlijk verstrekte- sleutel gebruiken.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier hebben de ouders een cijfercode sinds 2 maanden. Voorheen moest je aanbellen. Maar omdat er dan steeds personeel van de groep af moest hebben ze het veranderd.

15. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je dat eng vind, dat de deur niet ten alle tijden op slot is. Juist tijdens breng en haalmomenten...! Whaa! Ik vraag me zelfs af het wel mag, misschien een uitzoeken, bij hen melden of zelfs de ggd er op af sturen?

Hier is het met een code. Die veranderd eens in de paar maanden.
    En er wordt nooit een kindje meegegeven aan een ander dan wat de ouders hebben aangegeven. Zelfs niet een oma die eens een keertje komt. Dan bellen we altijd eerst. Het liefst hebben we dat ouders het gewoon doorgeven of desnoods nabellen. Maar ja, dat wil nog wel eens mis gaan...

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat is bij ons KDV ook zo. Cijferslot wordt elk jaar gewijzigd.

17. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik ben werkzaam als leidinggevende in de kinderopvang. De deuren zitten bij ons op slot. Je moet als persoon aanbellen en via de intercom zeggen wie je bent en voor wie je komt. Kennen wij iemand niet dan komt diegene er niet in. Onze hekken zijn bij buitenspelen of openstaande deuren altijd op slot.
    Veiligheid voor alles vooral omdat wij verantwoordelijk zijn voor andermans mooiste bezit.

Vind je de situatie onveilig of geeft het je een onprettig gevoel dan kun je dat aankaarten bij bijv. de oudercommissie die ieder kdv verplicht heeft. De OC heeft een grote invloed dus grote kans dat er gehoor wordt gegeven aan je verzoek!!!

18. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds dat incident in Belgie is de deur bij ons KDV alleen tijdens de haal- en brengtijden van slot. Daar tussen moet je aanbellen. Maar tussen de middag is de deur ook meestal op slot omdat de kindjes die dan mee helpen met spullen naar de keuken brengen en zo ook heel vlot bij de deur kunnen zijn en buiten staan.

19. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Hier ook altijd de deur op slot. Bij brengen/ halen even aankloppen, dan kunnen ze door het raam zien wie er voor de deur staat.
    Als kindjes door iemand anders dan ouders opgehaald worden, moet je dat van tevoren melden.

20. Maia

Maia Niet meer actief

bij ons kunnen we tijdens haal en brengtijden gewoon binnenlopen, anders is het op slot. Op dit moment geen ideale situatie en ik begreep dat ze ermee bezig zijn dmv camera en aanbellen maar dat is nog niet gerealiseerd.

Deel Deze Pagina