ik zelf ook pedagogisch medewerkster lees dit verhaal en wat het belangrijkste is wat ik lees dat dit de eerste dag is voor het kindje. Sorry ik ben ook iemand die tegen flessen en spenen is MAAR ik vind het allerbelangrijskte dat een kind vertrouwd raakt bij ons. Dus op de eerste dagen geef je het wel een flesje en daarna praat je met de ouders over hoe jullie dat doen. Ik zelf merk dat als een kind gewent raakt dat het vanzelf de fles laat staan en uit een beker wil drinken. Het kindje ziet namelijk dat de andere dat ook doen en ervoor beloond worden met opmerkingen wat ben jij al groot enz enz. Ten 2de is melk niet altijd even gezond maar daar zijn meningen over verdeelt. Als een kind bij ons echt geen melk lust of mag stappen wij over op soja en anders over op water of thee omdat het kind toch al bijna 3 keer per dag sap krijgt Ook als een kindje tussen door aangeeft dorst te hebben krijgt het drinken. Maar zelf zou ik als ouder goed met de leidsters hier over praten want het belang vh kind gaat voorop en dat is in de eerste weken het vertrouwen krijgen in de leidsters kinderen en de locatie. En als je dan ook nog zijn/haar enige vertrouwens ding wegneemt is dat erg slecht vind ik zelf persoonlijk
of de moeder hier te kort geschoten is kan niemand bepalen, we kennen de omstandigheden niet, dus laten we daar dan vooral niet over oordelen. ik probeer sven tijdig aan een beker te laten wennen (drinkt hij nu al veel uit), maar dat is mijn mening en mijn situatie. mijn vriendin heeft haar zoontje van twee juist voor het eerst in zijn leven een tuitbeker gegeven voor 's nachts. hij heeft met de warmte veel dorst en een gewone beker geeft snel een knoeiboel in bed, dus heeft hij juist nu, op een leeftijd dat het pedagogisch evrantwoord is het af te leren, haar kindje geleerd uit een tuitbeker te drinken. dat heeft echter niets van doen met hoe een kdv of peuterspeelzaal dit dient aan te pakken. met deze warme dagen vind ik het totaal onverantwoord om lekker kinderachtig en koppig te zeggen 'ze drinkt maar uit een beker en anders niet'. ik hoor er bijna 'lekker puh' achter aan. ik vind dit te idioot voor woorden. in mijn ogen is deze psz meer bezig met haar eigen opvattingen door te drammen, dan zich bezig te houden met de gezondheid van het kind en er voor te zorgen dat het kind zich prettig en geborgen voelt. mijn kind zou er niet meer heen ga, dan maar een psz een wijk verderop.