KDV bij 1 jaar

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lientje, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons meisje is na mijn zwangerschapsverlof al een poosje naar het KDV geweest. Maar ik heb haar daar toen weggehaald omdat ze naar mijn schoonmoeder kon. Nu ze 1 is merken we toch wel dat ze het contact met andere kinderen mist, en willen we haar 1 dag naar het KDV brengen. Ik denk niet dat het voor haar moeilijk wordt, maar ik heb het er zelf zo moeilijk mee.

Ik belde net naar het KDV om te vragen of ze weer mocht komen. Blijkbaar hebben ze me de vorige keer feilloos doorgehad, want ze vroeg gelijk of ik er zelf wel achter stond, omdat ze de vorige keer merkte dat dat niet zo was.

En ik maar denken dat daar weinig van te merken was. Zou ik dan zo moeilijk geweest zijn voor de leidsters? Ik weet het niet, maar door die opmerking begin ik weer ontzettend te twijfelen wat ik nou moet doen. Wat zouden jullie doen?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Waarschijnlijk willen ze er gewoon zeker van zijn dat ze dit keer wel blijft en niet na 3 x ofzo eraf wordt gehaald, omdat het toch wel wennen is voor zo'n kleintje. Ik zou gewoon aangeven dat je haar eerst nog te klein en te jong vond voor het kdv en dat je er nu met een jaar anders tegenaan kijkt (als dat zo is). Ik denk niet dat de leidsters jou herinneren als die moeilijke tante hoor!

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja ik hoop dat ze me niet herinneren als moeilijk portret, want als ik dat ben geweest was dat niet bewust in ieder geval. En ja ze is er geweest van 10 weken tot een maand of 6, dus nog best wel lang. Maar ze was nog zo klein en ik vond het zo zielig om haar daar te laten. Nu is ze wat groter en is het een ander verhaal.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Oh ja, dat is inderdaad best een tijd. Maar ik kan me voorstellen dat het nu echt anders is. Als ze zo klein zijn, bestaat hun wereldje toch meer uit, slapen, eten, op schoot zitten enzo en nu kan ze lekker met andere kindertjes spelen.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Besef wel dat het nu nog moeilijker is om haar achter te laten!
    Op de leeftijd van 1 jaar gaan kindjes toch eerder huilen enzo als hun mama weggaat en je blijft bij een vreemde achter.

Ik snap de leidsters wel, het zou inderdaad jammer zijn als ze nu maar weer een korte periode bleef.
    Mijn zoontje zit ook op een kdv, daar sta ik zelf voor 100% achter, anders had ik een andere oplossing gezocht.

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Met 1 jaar is vaak moeilijk voor een kind om 1 dag per week te wennen maar is niet altijd zo. Ik had bij mij op mijn groep 1 jongen die was ouder dan 1 jaar en kwam maar 1 dag per week maar vond het alleen maar reuze gezellig maar zo hadden we ook een meisje die meer dan 3 maanden nodig had om te wennen, heel zielig.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn is toen hij bijna een jaar was naar het kdv gegaan. 1,5 dag per week.
    Nu blijkt dat hij best heel veel moeite heeft gehad met wennen.
    Hij heeft het echt hartstikke naar zijn zin, maar het is nog altijd huilen als we hem wegbrengen.
    Nu hij tegen de anderhalf jaar loopt merk ik dat hij zich lekker op zijn gemak voelt.
    Moet er wel bij zeggen dat ik het eerste jaar er niet aan moest denken hem naar het kdv te brengen maar nu ik zie hoe hij met andere kindjes omgaat en hoe hij zich ontwikkelt ben ik blij dat hij er naar toe gaat.

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Nee hoor ik vind het juist heel lief dat ze dat vragen. het is toch niet niets om een babytje achter te laten.
    En ene kindje van 1 is idd heel anders op kdv dan een kindje onder de 1. Misschien kun je vragen of ze een keer 2 uurtjes ofzo mag meedraaien zodat je eens kan zien hoe het gaat.

Deel Deze Pagina