probleem met kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door pinguin72, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter gaat sinds 1 juli 2 x per week naar het kdv. Mijn zoon is daar ook en heb nog nooit problemen gehad of wat dan ook.
    Leuke meiden, enthousiast dus toen ik laatst gevraagd werd een evaluatieformulier in te vullen kregen ze een dikke pluim van me.

Nu gaat mijn dochter dus ook en vanaf de eerste dag gaat het al mis daar.
    Mijn dochter krijgt tussen 8 en half 9 haar eerste fles. op het kdv eten ze om 9 uur fruit bij de babygroep maar dat is voor haar gewoon niet haalbaar. Zij kreeg haar fruit om 15:00.
    Toen ik haar na haar eerste dag kwam halen hadden ze d'r om 9 uur fruit gegeven en ja rond een uur of drie had ze wel heeeeeeeeeel erg gehuild dus toen nog maar een beetje fruit.
    Heb toen mijn ongenoegen geuit en dit de week erna nogmaals gezegd.
    Ze doen er moeilijk over en ik ga me dan nog lopen verantwoorden ook:x

Maar goed. Omdat ze flink spuugt door reflux en ik de medicatie toch wel graag wil minderen heb ik haar schema omgegooid en dat werkt thuis hartstikke goed.
    Ze krijgt nu om 11:00 uur fruit en dan om 13:00 1,5 boterham.
    Kom ik d'r ophalen vandaag, zegt de inval. We hebben d'r om half 12 al brood gegeven en om 13.00 uur nog een restje want anders moest ze alleen d'r broodje eten en dat was zo zielig.

Ik ben echt pisnijdig. Heb het met een van de leidsters van mijn zoon besproken en die zei.. overplaatsing vragen naar de derde babygroep.
    Ik ga morgen bellen en in ieder geval een klacht indienen. iedere keer als ik d'r wegbreng zit ik gewoon niet fijn.
    Ik durf niet eens te bellen omdat ik er zo'n naar gevoel bij heb.

Ben ik nou echt zo'n zeur of is het niet meer dan normaal dat ik er vanuit ga dat ze haar schema van thuis aanhouden?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In principe volgt een kdv zo veel mogelijk het schema van thuis. Tuurlijk kan daar wel eens wat verschil in zitten bijv. kwartiertje eerder of later, want ze hebben natuurlijk meer kindjes.
    Veel kindjes hebben op het kdv toch een wat ander schema dan thuis, ook omdat ze minder of meer slapen bijv.
    Op zich zou ik er niet zoveel problemen mee hebben als ze het eetschema wat aanpassen, maar dan alleen als het kind het er goed op doet. En als jij goede redenen hebt om het schema zo strak te hanteren, dan moeten ze dat in principe aanhouden.
    Of als dat niet lukt, of zij er anders overdenken, samen in overleg gaan.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Een kwartiertje zou ik geen probleem mee hebben. Half uurtje ook niet.
    Maar als ik d'r wegbreng. Daarbij aangeef dat ze een nieuw schema heeft omdat ze zo spuugt en dat ze dan 1,5 uur van haar voedingstijd gaan afwijken vind ik vreemd en storend.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

op het kdv waar mijn meisje naartoe gaat volgen ze het schema van thuis tot ze 1 jaar zijn en dan moeten ze met de groep meedoen. dus ik zou het ook storend vinden en zeker met een kindje dat al moeilijk het eten binnen houdt.
    zodra je je er niet meer lekker bij voelt om je kindje weg te brengen is het een gesprek waard en als dat niet helpt een klacht.
    ik geef je dus groot gelijk een kwartiertje eerder of later okay maar hele dagdelen??

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Op ons kdv houden ze van de hele jonge kindjes het schema van thuis aan. Hier begon het ook rond de 6 maanden dat het ineens heel anders ging. Fruit werd overgeslagen als zij dan op bed lag rond die tijd, ik vroeg of ze het dan niet later kon krijgen, maar dat 'paste' niet in hun schema. Ik heb me er toen eerst 1,5 week heel druk over lopen maken, en daarna heb ik een gesprekje gehad met 1 van de leidsters dat het me dwars zat. Dat was erg goed om te doen en verhelderde voor beide kanten het een en ander.

Ik merkte dat ik daarna ook echt meer los moest laten, accepteren dat het daar anders gaat en dat er nog 8 kindjes zitten met allemaal andere slaap en eetpatroon. Eigenlijk sinds ik zelf wat meer loslaat, voel ik me er zelf ook veel meer ontspannen bij.

Groet Snoozie

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb vanochtend al een gesprek gehad met de dames die vandaag op de groep stonden.
    Heb het al meerdere malen bij de reguliere leiding aangekaart trouwens.
    Maar goed de dames die er nu stonden begrepen er geen snars van waarom de andere zo moeilijk doen want er zijn wel meerdere kindjes met een afwijkend schema.
    Daarbuiten heeft mijn dochter reflux is haar ritme qua voeding best heel belangrijk.

Wat zo jammer is dat het vertrouwen gewoon weg is.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Of ze het nou leuk vinden of niet ik vind dat ze zich aan jou schema moeten houden. Bij ons heeft ieder kind zijn of haar eigen kaart met daarop de schema's. Het is toch van de zotte dat ze er van afwijken als jij nadrukkelijk vraagt om dat niet te doen. ( uitzonderlijke situaties daar gelaten). Je betaald ze er nota bene voor hoor.

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik vind ook dat ze jou schema moeten aanhouden, niks moeilijk doen enzo. Kan me voorstellen dat je vertrouwen weg is. We wonen in dezelfde stad he, zit je dochter ook bij het zwanevlot?

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hahah ja.. toevallig.
    Die van jou ook?

Heb zojuist een klacht ingediend. Ze gaat het uitzoeken en donderdag word ik teruggebelt.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Jep mijn dochter zit in baby 2. Nou ik ben benieuwd naar hun reactie.

Deel Deze Pagina