Ik zit met een probleem. Ben een alleenstaande jonge mama en werk 4 dagen per week. 33 uur per week (3 dagen van 9 tot 6 en een dag van 8 tot 6) Ik vind het zo zwaar om zoveel te moeten werken en zoveel van mijn kleine te moeten missen, dat ik het bijna niet meer trek. Ik zou zo graag minder gaan werken, maar hoe moet ik dat dan financieel doen? Heb geen partner geen allumentatie, geen alleenstaande ouderkorting (woon nog bij mijn ouders) en met dit loon red ik het niet als ik minder ga werken. Wie kan mij helpen en heeft er tips?
meid wat ontzettend naar.... ja dan zit je zo vast... je zou kunnen kijken voor een beter betaalde baan waarbij je minder uren zou kunnen werken ( ik weet natuurlijk niks van jouw situatie af dus mischien is dit een heel domme suggestie ) je zou een baan kunnen overwegen waarbij je gedeeltelijk thuiswerkt. wat voor werk doe je??? gr Jose
Aller eerst dank je voor je reactie. Fijn dat je me begrijpt. Werk in een winkel, lichamelijk erg zwaar en het is gewoon veel te veel te veel uur. Ik weet eigenlijk op dit moment echt niet wat voor een andere baan ik zou moeten nemen, of ik zou een studie moeten gaan doen. Bbl is dan alleen ook 4 dagen werken en 1 dag naar school.
Hey JongeMeid, Lastige situatie maar ik begrijp dat je gewoon moet... Heb je al eens bij een callcenter geprobeerd (via uitzendbureau) ? Dat werk is lichamelijk in ieder geval niet zwaar, en misschien houd je dan wat meer energie over voor je kleine. Wellicht betaalt het ook wat beter dan in een winkel?? Succes!
Ik weet niet of het financieel een groot verschil is, maar misschien is gastouder iets voor je. Ben je met je kleine, plus nog een paar erbij natuurlijk...
Gewoon even uit interesse hoor (vat het niet verkeerd op), maar waarom kun je niet rondkomen als je nog bij je ouders woont?
Er wordt hier geadviseerd om bij een Callcenter te gaan werken, maar zover ik weet verdient dat onwijs slecht... dus zou ze alsnog veel uren moeten werken. Lichamelijk is het wel minder zwaar, dat is waar. Ik zou sowieso verder kijken naar een baan dat beter betaald en waarbij je vaker thuis kunt zijn met je kindje. En een studie is zo een gek idee nog niet.
ik denk dat gastouder niet gaat als je nog thuiswoont. dat is jammer want dat kan een fijne manier zijn om geld te verdienen.... ja lastig zeg... ik weet het eigelijk niet.... ik zou inderdaad gaan zoeken naar werk waarvan je lichamelijk in ieder geval niet te moe word. en een kinderdagverblijf???? werken en leren en misschien kun je dan je kindje daarmee naartoe nemen??? het is lastig om advies te geven als je de situatie niet goed kent... ik ben ok wel een beetje nieuwsgierig hoeveel inkomen je minimaal moet hebben??? je woont bij je ouders....dan heb je toch niet zoveel nodig om rond te komen??? gr Jose