Hoi meiden, Zijn er hier meer die gebruik maken van flexibele kinderopvang. Ons kindje gaat straks naar een flexibel kinderdagverblijf. De ene week zal dit om meer uren gaan als de andere week, ik weet dus nooit precies om hoeveel uur het per maand zal gaan. Hoe regelen jullie dit met de belastingdienst en de opvang? Hebben jullie handige tips voor mij? Liefs Jeanet
Hier maken wij ook gebruik van flexibele opvang, maar ik heb een contract voor gemiddeld 2 dagen per week (vrij in te delen, dus het kan best zijn dat ze de ene week 4 dgn gaan en de andere week niet) Dit aantal uren neem ik dus altijd af, en ahv dit aantal heb ik mijn teruggave van de belastingdienst geregeld. Ik zou het aantal uren dus gewoon even naar beneden afronden en dan je teruggave aanvragen. Je kunt tussentijds altijd wijzigen. Meestal krijg je aan het begin van eht nieuwe jaar je jaaroverzicht. Als je dan nog voor 1 april een wijziging indient bij de belastingdienst, krijg je meteen het resterende bedrag gestort. Het kdv schrijft gewoon automatisch van onze rekening af. Ik moet overigens voor de 10e van deze maand mijn indeling voor volgende maand doorgeven.