kdv dicht op 24 en 31 december?!?!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door muis26, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier in de buurt zijn ze 24 dec en 31 dec tot 16.00u open. Tussen kerst en nieuwjaar ook gewoon open.

Wist niet dat daar zoveel verschil in zit!

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook beide kdv/bso dicht tussen kerst en nieuw jaar.
    Kan er niet wakker van liggen, heb al wat geregeld.
    Nou ja manlief dan, ik werk gewoon;)

Wees blij trouwens, hier zijn ze met de carnaval ook 2 dagen dicht:p

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    die dagen gesloten om 16 uur, de rest gewoon open.

maareh.... denk dat deze verplaatst wordt hoor ;)

4. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

In principe mag een kdv 4weken per jaar gesloten zijn (hier zijn wettelijke regels voor) en dat is berekend in de prijs...
    Ik werk zelf ook in de opvang en wij kregen hierover veel vragen van ouders (andere jaren, want wij zijn dit jaar gewoon geopend).
    Over het algemeen zijn wij altijd open voor ouders die lekker gaan winkelen, boodschapjes etc doen en voor een aantal ouders die daadwerkelijk ook werken (rond de feestdagen).
    Jullie kdv mag dus gewoon besluiten de boel dicht te gooien, helaas!

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    waar ik werk zijn ze ook allemaal de week na kerst dicht..

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier ook zo... dag voor kerst gaan ze hier om 13.30 dicht. Onze dochter zou die middag normaal gaan, maar nu dus niet...

In principe is het hier bekend. Als het qua tijd niet uitkomt, zou ik ook m'n kindje wat eerder halen. Verder vind ik het érg jammer dat m'n dochter die ochtend niet komt, want op dit soort dagen -met weinig kindjes- is het meestal érg gezellig op het kdv ;)

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik werk op een bso, wij zijn echt alle dagen open!
    Alleen de dagen dat feestdagen zijn, zijn wij gesloten(dus dat ouders ook niet werken)

ik vind het erg stom dat bso enzo dicht gaan als ouders wel moeten werken, stukje minder service na mijn mening.

Wij zijn gewoon open tot 18.30uur.... WEL hebben we op kerstavond en oudjaarsavond ouders gevraagd om voor 17.30 te halen, indien mogelijk..... zo niet dan is het niet anders...:)

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja die leidster die vrij willen zijn vind ik eerlijk gezegd een gevalletje helaas pindakaas... mijn man wil ook graag vrij zijn met kerst en met koninginnedag bijvoorbeeld maar hij zit in de horeca dus dan weet je dat... bij ons op kantoor kan ook niet iedereen vrij zijn op 24 december.

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier is alles gewoon open, gelukkig!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Lijkt me ook onhandig. Zowel mijn man als ik mogen geen vrij eind december. Nu maak ik gebruik van een gastouder en kan ik mijn dochter gewoon brengen, maar als ze naar een kdv was gegaan wat dicht is tussen kerst en O&N had ik wel een behoorlijk probleem gehad...

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maakt het uit wat die mensen gaan doen als het kind op het kdv zit? Je betaalt er toch voor?

12. Maia

Maia Niet meer actief

hier beide dagen open tot 17:00

13. Lientjelove

#33 Lientjelove, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2010
    En zo is het dus ook helaas pindakaas voor de kinderdagverblijven die besluiten de boel dicht te gooien.. want dat mag gewoon...;)

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Meen je niet?
    Whow dan zouden wij toch een groot probleem hebben... bij mij en ook bij mijn man op het werk zijn dit erg drukke tijden dus vrij zijn is echt onmogelijk.

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ze MOGEN het indd, en dit zit ook dan vaak bij de prijs al berekend, dus je betaald er niet te veel voor;)

maar ik vind het geen SERVICE zoals ik al eerder zei:)
    En iemand zei van de leidsters.... er zijn vaak minder kinderen dus de leidsters die vrij willen kunnen vaak wel gewoon vrij, en anders maar om het jaar wisselen.....;)

16. myla

myla Lid

9 dec 2007
    80
    0
    0
    hoi allemaal,

ik werk zelf op een kdv en wij zijn geopend maar op 24 en 31 december zijn we om 16.00 uur gesloten. Moet je eens aankaarten bij de oudercommissie van je kinderdagverblijf.

groetjes Muyla

17. Lientjelove

Wel goed lezen hé... je betaald daar helemaal niet voor. Een dagverblijf mag 4weken per jaar dicht zijn en dat is in de prijs berekend (zoals ik al eerder beschreef) en als het kdv dus toch open is heb je daar geluk bij. Ik vind het wel netjes en fijn dat wij gewoon geopend zijn en dat geeft ouders de mogelijk om zulke dingen te doen (ik zeg daar toch niets verkeerd over???).

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

wij brengen alleen onze dochter als we zelf werken en ik werk in de xenos gewoon van 9 tot 6 uur
    dus mijn kind droppen omdat moeders dan lekker kan winkelen
    daar heb ik geen kdv voor

19. Lientjelove

Dat is een keuze die jezelf maakt;), maar als je aan het einde van het jaar een paar dagen vrij hebt en je besluit je kindje een dag weg te brengen zodat je even kan gaan winkelen of inkopen doen, helemaal niet verkeerd. Mijn conclusie is alleen dat wij vaak om die reden kinderen hebben rond de feestdagen (dat de meeste ouders gewoon vrij hebben, op een uitzondering na)...

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Hier gelukkig alle dagen open muv van feestdagen als Pasen ed en 1 scholingsdag per jaar, die ze ook nog (heel fijn!) elk jaar op een andere dag doen. Zo ben je niet ieder jaar de klos.
    Maar ik neem ook een 52-weken pakket af, dus ik ga ervan uit dat ze dat bij ons ook niet inbegrepen hebben in de prijs (dat ze kunnen sluiten).

Deel Deze Pagina