N.a.v. dit topic meteen maar even gecheckt hoe het bij ons zit! Gelukkig zijn ze op beide dagen 'gewoon' tot 17.00 uur open! (normaal is 18.00 uur) Ik moet op die dagen tot 16.00 uur werken (normaal tot 16.30) en mijn man tot 17.00 uur en bij allebei zou het redelijk moeilijk zijn om eerder weg te komen... Komt dus zo heel mooi uit
Bij ons zijn ze ook dicht tussen kerst en oud en nieuw, nu hebben we de mazzel dat mijn man dan vrij is maar anders hadden we echt een probleem gehad. Maar goed ik vind het aan de ene kant wel een beetje overdreven, vind dat ze gewoon wel door hadden kunnen werken.
Dit jaar nog niks over gehoord. Vorig jaar was de dag voor kerst een gewone dag. En 31 december kon een hele dag wel, maar de voorkeur werd richting een halve dag gedaan. Ik geloof dat ze in de middag nog 1 samengestelde groep hadden (normaal 5 groepen daar). Maar dit jaar hebben we nergens last van met de feestdagen.
hier is de kinderopvang ook gesloten tussen kerst en oud en nieuw. Gelukkig ben ik zelf ook vrij anders hadden we een probleem. Kom net tot de ontdekking dat wij dus ook gewoon de hele maand incl deze gesloten week betalen
Wat slecht dat ze dicht zijn!! Mensen moeten toch gewoon werken?! Hier zijn ze open tot 17.00u! En dicht op échte feestdagen.
Hier ook de week tussen kerst en oud & nieuw dicht. Er is op een gegeven moment wel vervanging aangeboden, maar toen had ik al wat anders geregeld.
Hier zijn ze allebei de dagen open. Moest wel op een lijst invullen of m'n jochie zou komen of niet i.v.m. bezetting.
Op de plekken waar het kdv gesloten is, is dit niet al lang bekend? Ik bedoel in het contract of zo? Hier namelijk wel.. en tja, het 1e jaar hadden wij er ook geen erg in, maar in principe hadden we 9 maanden de tijd om een oplossing te vinden - andere oppas of zelf vrij nemen. Dus ruim genoeg de tijd... En gek, tja.. ik kan me voorstellen dat het voor het kdv wel een makkelijke oplossing is - geen problemen met het rondkrijgen van het rooster etc. En blijkbaar mogen ze dus wettelijk 4 weken dicht zijn. Hier is het in totaal (met pasen etc erbij) dus denk ik 2 weken. Valt best mee. Ik vind het alleen jammer voor m'n dochter 2 gaat maar 2 halve dagen en vind het érg leuk . Maar ach. Dan gaan we lekker zelf wat leuks doen.
heb even in het contract gekeken maar wij betalen gewoon de week door terwijl hun vrij zijn, erg wazig Of het moet dan in het bedrag verrekend zijn in wat wij per uur betalen.
In het contract van mijn zoontje staat dat het uurtarief is gebasseerd op 51 weken opvang. Dat is volgens mij exclusief de feestdagen. Dat wil zeggen dat het KDV per jaar 5 dagen gesloten is buiten de feestdagen om.
Nu snap ik ook waarom bij ons de uursprijs iets hoger is. Hier gewoon open, behalve de feestdagen zelf. Ze gaan wel eerder dicht, maar als dat een probleem is denken ze wel mee. Ik ben zelf vrij in de schoolvakanties, maar breng mijn dochter wel. Zij gaat er ook met veel plezier naartoe. Mijn zoon breng ik iig 1 dag niet en misschien beide dagen niet. Ik zou niet weten waarom ik niet een dagje voor mezelf mag nemen? Ik heb geen man die af en toe eens vrij is, hij werkt zelfs op zaterdag... (verder hoor je mij niet klagen hoor!)
tja dat is idd moeilijk te bepalen, dat kunnen ze wel zeggen natuurlijk. Daar zul je nooit acherkomen vrees ik. offtopic: grrr, had ik net heel mn rooster rond voor de vakantieweken. Komt er een ouder dat haar kindje toch komt, ze gaan toch niet meer met vakantie. Wij hadden nl ook alle ouders gevraagd een briefje in te vullen of ze komen of niet. Op een hoop dagen waren we met 2 leidsters en 12 kids, dus precies vol, nu komt er in beide weken op 3 dagen een nummer 13 bij. :x
Ook wel eens goed om het van de andere kant te horen.. Bij mij vroegen ze tijdje geleden ook of zoontje in de Kerstvakantie komt. Nu ben ik de 15e uitgerekend, en heb nog helemaal geen idee hoe het gaat lopen. Als de baby er net is, blijft ie lekker thuis. Als de baby er nog niet is, gaat ie wel. Is de baby er al een tijdje, wil ik hem wel even laten gaan. Ik weet het echt nog niet, maar aan de reactie te zien waren ze niet blij met mijn antwoord. Ze zouden dan maar noteren dat ie wel komt. Besef nu wel dat ze mede dankzij mij niets kunnen plannen.... maar ik kan echt niet inschatten hoe het straks gaat met 2 kindjes en hoe zoontje daarop reageert.
Het probleem bij ons is ook dat er een collega vrij heeft gekregen en dat we nu dus iemand nodig hebben. Op zich snap ik in jouw situatie wel dat je het niet weet hoor en als 1 iemand dat heeft is het natuurlijk niet erg. Alleen met de feestdagen zijn er natuurlijk meer mensen die twijfelen. Zo hadden wij vorig jaar de dag na kerst 13 kids op de lijst staan, dus met zn drieen netjes aanwezig. Belde de 1 na de ander op dat ze toch niet kwamen, er kwamen uiteindelijk 6 kinderen, dus 2 mensen waren voor niks gekomen. Altijd een beetje jammer. Maar in zo'n situatie waarin jij zit, zou ik niet moeilijk gedaan hebben hoor, dat moeten ze toch wel begrijpen?? Als tip: misschien je zoontje sowieso laten gaan, ook al is het babytje er net, het kdv is ook een soort veilig plekje en dan gaat dat voor hem gewoon door. Meestal gedijen de kindjes er juist goed bij.
Bij mijn kdv zijn ze geopend. Ze hebben wel gevraagd om aan te geven of er kindjes komen. Vorig jaar was mijn baby namelijk de enige op 31 december. Kijk dat ze daar niet voor open willen blijven, kan ik begrijpen. Ik heb aangegeven dat ik zou kijken of ik verlof kan krijgen, maar natuurlijk willen mijn collega's ook verlof hebben. De reactie van de bazin:"kijk of je iets kunt regelen, lukt het niet, dan blijft ze die dag bij mij thuis (ze heeft zelf een kindje van 3 jaar). Dit jaar sluiten ze 1 uur eerder op 24 dec en 31 dec. Gelukkig zijn ze niet gesloten. Ik kan écht niet zomaar verlof opnemen. Als mijn collega's ook vrij willen hebben wordt het delen van de vrije dagen. Ik vind het ook echt heel raar dat er zoveel kdv's zijn die de boel gewoon dicht gooien. Ik ben nu nog meer overtuigd van hoe blij ik mag zijn met mijn kdv.
ik kan me nog wel voorstellen dat een kdv vrije dagen heeft/sluit, maar ik vind de aankondiging nu dan wat laat. laat ze dat dan veel eerder communiceren, dan kun je wat gaan regelen. Onze oudste zoon gaat vanaf januari naar de BSO. Die is 51 weken per jaar open, muv de vakantiespelweek voor de jeugd in de zomervakantie (jaarlijks dus in de 5e week zomervakantie basisschool). Dit staat gewoon in het contract en daar kun je je dus op voorbereiden!