kdv dicht op 24 en 31 december?!?!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door muis26, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Wat ben ik blij dat ze hier ook gewoon open zijn in die weken. Lijkt me ook raar om dan maar de boel te sluiten, er zijn maar een beperkt aantal bedrijfstakken die in de vakantieperiodes helemal dicht gaan.
    Voor een serviceorganisatie lijkt me het ook een beetje vreemd.

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    hier zijn de 24 en 31 dec tot 16.00 open
    maar geen last van, mijn dochter gaat niet op vrijdag;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat vind ik ook wel raar inderdaad. Dat ze het nu pas melden. Dit moet gewoon aan het begin van het jaar/contract toch bekend zijn.

In ons contract staat wel iets vermeld dat het een vast bedrag is, en dat je eigen vakantie en vastgelegde feestdagen verwerkt zijn in de uurprijs. En volgend mij staan die feestdagen ook expliciet in het contract. Daar kun je dus al snel rekening mee houden.

Maar een week dicht zou ik wel erg raar vinden. Het zou hier geen probleem zijn (zit zelf ook thuis dan), maar het is juist de tijd voor bedrijven om het jaar af te sluiten. Dan krijg je dus juist geen vrij. Mijn man mag officieel ook geen vrijnemen die dagen. Misschien is er nog verschil met de grootte van de KDV's? Ons KDV heeft 5 groepen op deze locatie, en nog veel meer locaties door de stad heen, dus ook een vaste ploeg invallers. Dat ze dan de vakantieopvang makkelijker kunnen regelen?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ deepfreeze: die van mijn zoontje is ook niet klein. Drie kinderdagverblijven met ieder 3 groepen en dan ook nog eens sinds kort gefuseerd met een andere grote organisatie. En ook een vaste invalpool. Maar toch dicht tussen kerst en oud & nieuw...

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Dit is wel erg offtopic... sorry TS....maar ik ben wel benieuwd hoe jij hierover denkt.
    Mijn zoontje is erg gevoelig. Hij gaat al vanaf 3 maanden, huilt al vanaf 9 maanden bij het wegbrengen maar dat gaat de laatste tijd erg goed. Hij huilde ook een tijdje toen hij 's ochtends door kreeg dat wij moesten werken, maar ook dit gaat nu heel goed. Nu ik verlof heb, gaat hij wel gewoon, lijkt me voor hem echt veel beter.

Hij heeft moeite met invallers, hangt aan een paar vaste leidsters maar hij heeft het wel naar zijn zin. Op de grond vindt hij het vaak te druk. Hij is klein en valt nog vaak. Aan de grote tafel vermaakt hij zich prima... hij vindt het heerlijk om boekjes te lezen, te puzzelen, knutselen, en met de leidsters liedjes te zingen. Pas aan het einde van de dag of als er veel slapen dan speelt ie op de grond.

Van de ene kant ben ik heel bang dat hij het gevoel straks heeft dat hij moet gaan terwijl hij ook wel snapt dat ik thuis ben, maar van de andere kant is het misschien wel goed dat hij 2 dagen per week in een vertrouwde omgeving (thuis is toch anders door de komst van de baby) gaat spelen.
    Ik vind het lastig wat ik moet doen, en dit dus vanwege zijn gevoelige karakter.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ lob: sorry dat ik bijval ;) Maar ik zou juist denken dat het voor hem prettig is om wel naar het KDV te gaan als jij net bent bevallen. Mijn zoontje vond het in het begin juist thuis erg hectisch toen de jongste net was geboren en was zichtbaar blij als hij naar de opvang mocht. Dat was gewoon zijn oude vertrouwde plek, waar alles nog was zoals voorheen. Thuis kwamen vaak mensen over de vloer, waren mijn man en ik nog erg aan het wennen aan de nieuwe situatie waardoor we zelf ook wat chaotischer waren en was er een kraamverzorgster in huis. Het heeft echt even geduurd voordat mijn oudste weer een beetje zichzelf was thuis.
    Dus ik zou sowieso die optie voor het KDV openhouden. Als na 1 keer toch blijkt dat hij het te heftig vindt, kun je hem altijd alsnog een paar dagen thuis houden toch? En dat moeten ze dan maar begrijpen vind ik...

7. Linda86

Linda86 VIP lid

@ deepfreeze: ons kdv heeft 7 groepen op onze locatie en ze hebben nog veel meer locaties in Noord-Brabant en Gelderland, maar ze zijn dus wel dicht die week. Denk dat 't dus weinig met grootte te maken heeft (al snap ik je gedachte wel).

8. tulip

tulip Niet meer actief

Lob, ik sluit mij aan bij Yukl. Juist vanwege zn gevoelige karakter zou ik er denk wel voor kiezen om hem te laten gaan. Ook al heeft nu soms moeite, vergeleken met de situatie straks thuis, denk ik dat het toch wel een heel vertrouwd plekje voor hem is. Op het kdv gaat alles ook door zoals het normaal gaat nl. Daar is verder niks verandert door de komst van de baby. Ik ken je zoontje natuurlijk niet persoonlijk, maar zoals ik nu in kan schatten zou ik hem wel laten gaan denk.

Bovendien vind ik ook, dat mocht het toch niet gaan, dat ze dat maar moeten snappen. Hij kan toch ook ziek worden, dan zou hij ook plots niet komen.

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi

Ik werk ook op een kdv en mijn kindjes zitten daar dus ook.
    Wij zijn ook dicht tussen kerst en oud en nieuw en sluiten de 24e om 16 uur. Ben dus zelf vrij, dus voor mij geen probleem!

Heb niet alles gelezen, maar staat dit in het contract? Zo niet dan kan je er tegen in gaan, en je uren eisen. Je tekent voor gegarandeerde opvang op vaste uren/dagen dus daar heb je ook recht op. Is het uberhoubt in overleg met de oudercommissie gegaan???

Staat het wel in het contract?????? dan denk ik er heel anders over.....
    Zoals bij mij op het kdv, daar staat het in het contract.
    Want wat ieder er dan ook van zegt, ouders etc. Hoe groot we ook zijn...Het staat in het contract wat je tekent voor je je kindje brengt/aanmeld.

Dit weet iedereen dus van te voren dus als ouders dan gaan klagen, "heb geen oppas" "lekker dan, en dat wist ik niet" "wat moet ik nu?"
    Dan denk ik bij mijzelf, dat weet je een jaar van te voren, elk jaar weer en daar heb je voor getekent. Wat je mening er ook over is, daar had je over na moeten denken voor je tekende en dan dus naar een ander kdv moeten gaan, die niet aan verplichte sluitingen doet!

Dus 2 kanten...

kus miek

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter gaat op vrijdag naar het kdv. Bij ons sluiten ze op 24 en 31 december om half 5. Mooie tijd, vind ik. Alleen toch wel een probleempje voor ons. De 31e heeft mijn vriend vroege dienst. De 24e wordt lastiger. Bij mij op het werk wil iedereen natuurlijk op tijd weg, dus dat wordt 'vechten'..;). Misschien dat opa haar kan ophalen, maar die werkt in de transport, dus dat is nog steeds geen zekerheid. Maar ja, desnoods haal ik haar van tevoren op en neem ik haar even mee naar mn werk (kdv zit bij mijn werk). Niet echt ideaal, haha..

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Yukl & Tulip, bedankt voor de tips! Zo had ik het nog niet bekeken, maar misschien is dat inderdaad wel het beste.... juist omdat hij zo gevoelig is! En werkt het niet, dan bellen ze me maar en dat halen we hem op.
    Yukl, is je oudste nu helemaal gewend aan de nieuwe situatie? En jullie zelf? Lijkt me best lastig zo in het begin.....

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja het was ook best lastig hoor :) T. vond zijn kleine broertje wel vanaf het begin helemaal fantastisch dus dat ging direct goed. Maar hij is wel een paar weken extra chagrijnig en wispelturig geweest. Op het KDV merkten ze het ook wel een beetje aan hem, maar daar ging het wel een stuk beter dan thuis. Het helpt natuurlijk niet dat ie nu ook net in de peuterpuberteit is aanbeland. Ik heb het idee dat dat proces is versneld sinds hij grote broer is geworden.
    Maar goed, het gaat nu steeds beter, ook wat het hele gezin betreft. We beginnen weer een beetje een ritme te vinden en de jongste slaapt beter waardoor we meer tijd hebben voor T. Mijn man en ik hadden echt last van het slaapgebrek waardoor we net een tikkeltje te chagrijnig waren zo nu en dan. Nu we weer een stuk uitgeruster en vrolijker zijn, merken we dat dat T. ook goed doet.
    T. is ook vrij gevoelig, dat ben ik trouwens ook. We hebben dan ook bewust een kraamfeest georganiseerd voor de familie en de overige visite zoveel mogelijk op zijn KDV dagen laten komen of anders zoveel mogelijk verspreid. Zodoende hebben we het zo rustig mogelijk proberen te houden.
    Succes! Ben benieuwd hoe het gaat straks :)

13. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Op het kdv waar ik werk en ook mijn zoontje zit zijn wij gewoon open (behalve de feestdagen) en ook de gewone openingstijden. Dus van 7:00 tot 18:00 niets eerder dicht. Voor ons weleens balen voor de ouders ideaal helaas komt het dan ook voor dat je langer moet blijven want het was druk in de supermarkt ofzo oke dan moet ik wel tot 10 tellen. Maar ik heb geluk dit jaar ik werk 31 dec niet. Maar de dagen dat wij dicht zijn staan in het contract en begin van het jaar worden er lijsten gemaakt met de feestdagen voor iedereen heel duidelijk. Wel vragen wij inderdaad of de kinderen wel of niet komen zodat wij eventueel vrij kunnen maar hier word netjes gehoor aangegeven zo is het een beetje geven en een beetje nemen.

14. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Bij het kdv waar mijn zoontje naar toe gaat sluiten ze op de 24ste en 31ste ook om 16.00 uur. Gelukkig levert dat voor ons geen problemen op omdat wij van onze baas vanaf 15.00 uur vrij krijgen en we dus ruim op tijd daar kunnen zijn. Daar komt nog bij dat we de 2 uur die we betalen tussen 16.00 uur en 18.00 uur terugbetaald krijgen.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier sluiten ze op die dagen om 17.00 uur ipv 18.30... verder gewoon open!

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik werk ook in de kinderopvang maar deel je mening niet.
    ik vindt het ook lekker om soms vrij te zijn. maar niet met de gedacht hmmm die ouders zijn lekker aan het shopen en ik aan het werk. nee hoor het is gewoon mijn werk dag wil ik vrij zijn vraag ik het aan en kan het dan kan het/ Kan het niet dan niet. ik werk kerst avond zelfs tot half 7 mischien. tja daar voor werk ik nou in de KINDER OPVANG
    juist om de kinderen op te vang en

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    :$:$:$:$:$:$ is dat jullie protecol en jou verandwoordelijk heid en gevoel voor de kindjes.

sorry hoor maar ik vindt het echt niet kunnen.

gisteren toen het zulk slecht weer was was er ook een ouder die niet naar huis konden komen optijd en die lieten hun kind voor haar een vreemde ophalen nou dat vindt ik dan al niet fijn dan blijf ik liever met haar daa.

hoe graag ik ook zelf kerst zou willen vieren wij vieren altijd kerst avond. of oud en nieuw never nooit niet dat ik een kind naar het politie bureao zou brengen. mee naar huis mag bij ons niet eens

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Op het kdv waar ik werk zijn we gewoon open. en ook de gewonen tijden van 7 tot 18,30 ik werk kerst avond tot half 7 en een ander colgea doet dat de 31 ik moet eerlijk zeggen ik hoop dat alle ouders een beetje op tijd zijn en ik dus niet tot half 7 moet maar veel eeder snap ik ook wel da thet niet kan.

er zijn vele bedrijven die eerder dicht gaan dus bv 16.00 uur. nou dan moet je nog wel de reistijd naar het kdv er bij rekeken.

echt te laten komen op deze twee of eigelijk 3 dagen vindt 5 dec ook een speciale dag. vindt ik echt niet grapig. en moet ook zeggen ik zou het dan ook duidelijk laten merken. en kindje zou zo wat de jas al aan hebben mits het geen hele goede reden is.

het kdv van me dochter is dich na kerst nou ik vindt het gewoon ruk nu moeten we dus wat regelen terwijl we allebei in een sector werken waar het erg druk is in deze tijd.

vorig jaar gingen ze ook eerder dicht en ik rede dag dus net op tijd (16.00 UUR ) waren ze ook verontwaardigt zo van we waren al bang dat je niet kwam nee ik werk en jullie zijn de opvang dus is dat mischien een reden dat ik het niet kan reden.

19. tulip

tulip Niet meer actief

het gaat niet om mijn verantwoordelijkheids gevoel, maar dat van de ouders. Het gaat niet om mensen die vast zitten in de sneeuw he??? Vorig jaar heb ik ook tot half 8 gewerkt i.p.v. 6 uur omdat mensen het kdv niet konden bereiken door de sneeuw. Dit gaat om kindjes die niet opgehaald worden en de ouders dus ook niet te bereiken zijn. Meestal gezinnen waar dan iets mis is denk ik. Want als jij je kindje op een kdv heb zitten dan bel je als je te laat bent. Wij mogen ook niet op het kdv blijven na 7 uur met kindjes als je geen ouders kunt bereiken, dat is niet verzekerd. Wij moeten dat dus doen. Dus niet doen alsof ik een slechte leidsters ben ofzo.

Bovendien denk ik dat het heel veel uitmaakt wat voor ouders je hebt. Wij hebben gezinnen met veel problemen en mensen met een sociaal niet te hoog niveau om het maar netjes te zeggen. Er zijn ouders die om half 8 binnen komen met de mededeling: ik denk niet dat ik 6 uur ga halen vanavond en ze regelen dus ook niemand anders. Dat vind je wel normaal???

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    #120 binnabinna, 19 dec 2010
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
    Nou. Wij hebben erg veel kindjes die onder controle staan dus ken die ouders wel

En ik zou ook niet acepteren dat als een ouder dat smorgens zou zeggen en daar zou ik dan ook zekker meteen achter aan gaan maar dan nog zou ik het kindje niet naar de politie brengen want ik hè juist nu al medelijden met die kindjes en om ze dan naar een nog ongemakelijkere situatie te brengen nee geen haar op me Hooft

En ik zeg ook niet dat je een slechte
    Leidster bent maat vindt het belijd niet echt fijn n kindvriendelijk

Deel Deze Pagina