kdv dicht op 24 en 31 december?!?!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door muis26, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hier zijn ze gelukkig alle dagen gewoon open tussen kerst en nieuw.Nu werk ik tegenwoordig ook niet meer op vrijdag,dus heb ook geen last van eventuele eerdere sluitingen.Vorig jaar hebben wij de meiden ook op 24 dec naar het kdv gebracht,terwijl wij heerlijk,in de drukte, gingen winkelen.Helaas voor de leidsters dan!Zij moeten gewoon werken die dagen,en wij hadden lekker vrij.Ik plan mijn eigen vrije dagen in,en ik had het geluk de 24ste vrij te hebben.Dan doe ik ook wat ik die dag wil gaan doen.
    Als je op zulke dagen vrij wil zijn,kan je misschien beter in het onderwijs gaan werken.
     
  2. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Het kdv heeft nou eenmaal bepaalde openings- én sluitingsdagen in een jaar. Wat een ouder doet op een dag dat ie zijn kind naar het kdv gaat, gaat een leidster niks aan. Al ligt ie heel de dag in de sauna, gaat ie een iglo bouwen of gaat ie werken, hij betaalt ervoor om zijn kind te brengen. En als je die dagen liever vrij bent, dan moet je geen baan nemen in een sector waar je die dagen moet werken.
    Ben zelf verpleegkundige geweest, heb 14 jaar onregelmatige diensten gewerkt. Met kerst, nachtdienst met oud&nieuw, met moederdag, noem maar op. Daar baalde ik na al die jaren zó van, dat ik een andere baan heb gezocht. Misschien niet de baan van mijn dromen, maar ben wel alle feestdagen en weekenden vrij. Dat was voor mij dé oplossing. Kon slechts tegen de patiënten zeggen: sorry mevrouw, morgen is het zondag en wordt u niet gewassen want dan ben ik liever thuis ;)
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Inmiddels is onze dochter fulltime thuis. Maar het KDV waar ze heen ging was tussen Kerst en Nieuwjaar altijd dicht.
    Alle dagen dat ze gesloten waren (feestdagen, teamdag oid) stond gecommuniceerd in hun "brochure" en deze sluitingsdagen waren verrekend in de uurprijs.
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Blijf het raar vinden dat een KDV dicht gaat.

    Ik vind zelfs dat ze langer en vaker open moeten.

    Maar goed dat is een andere discussie
     
  5. Dday

    Dday Bekend lid

    22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook is onze BSO waar ik werk gewoon open op die dagen van 7.30 tot 18.30. Op allebei deze dagen hebben we echt heel weinig kinderen vooral op 31 december. Ik vind het prima dat wij gewoon open zijn alleen baal ik altijd wel een beetje vooral op 31 december dat alle kids bijvoorbeeld al om 14.00 / 15.00 zijn opgehaald maar dat je er dan nog precies eentje hebt tot 18.30. Ik zou echt wel rekening houden met het feit dat de leidsters misschien ook wel oud en nieuw willen gaan vieren bij familie die een eindje weg wonen. Ik zou het dus prima vinden als onze BSO op deze dagen gewoon rond 17.00 dicht gaat ofzo.
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    KDV gaat hier op 24/12 om 16 uur dicht (dus hier kan het niet gebeuren dat er één kindje pas om 18.30 wordt afgehaald) en gaat weer open op 3/1.
    Dit was ruim van tevoren bekend - ik heb net de sluitingsdagen voor 2011 toegestuurd gekregen. Ik heb er dus geen probleem mee.
     
  7. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik snap ergens wel een beetje dat je baalt, maar mijn zoontje zou dat ene kindje kunnen zijn wat tot 18.30 zou blijven omdat ik ook gewoon tot het einde van de dag MOET werken (dit jaar niet want ik heb verlof).
    En ik geloof uiteraard niet dat leidsters rot tegen hem zouden doen, maar ze zien hem dus wel een beetje als de storende factor die hun middag verpest terwijl wij daar niets aan kunnen doen en er ook nog eens veel geld voor betalen.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee inderdaad. Niet iedereen werkt van 9-5
     
  9. dt50

    dt50 Actief lid

    5 jan 2009
    215
    0
    16
    Dan moet je verlof nemen, wanneer je zeker wilt weten dat je op tijd wegkunt. Of ruilen met collega die vrij heeft.
    Ik werk ook tot 17.00 uur, kan geen vrij nemen. En vervolgens nog een klein uur reistijd. Misschien kan mijn man wat eerder vertrekken, anders heeft het kdv pech.
    Wordt mijn dochter toch echt pas om 18.00 uur opgehaald.
     
  10. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Lekker als het kdv elk jaar dicht zou zijn tussen kerst en oudjaar.

    Dan zou ik echt een probleem hebben op mn werk, omdat we meestal om en om vrij mogen nemen. Dus als je allebei vrij wilt mag degene die het jaar ervoor niet vrij was dat jaar dus wel......

    Gelukkig is hier het kdv gewoon open. Maar ik werk niet op vrijdag dus dat scheelt hier weer :)

    Eerder dicht zou hier ook waardeloos zijn. Ik werk als receptioniste en de receptie moet toch echt tot 17.00 uur open blijven. En nee, wij gaan nooit eerder dicht!

    Enne.. mijn man en ik plannen af en toe samen een donderdag vrij (dan zijn de kids op het kdv) en gaan dan een dagje shoppen. Heerlijk! Maar we brengen ze dan wel later en zorgen dat we ze bijtijds weer gehaald hebben, meestal rond 17.00 uur.
     
  11. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Ons KDV is deze week ook dicht. Misschien vreemd, maar dit is ieder jaar en we wisten het niet we haar daar aanmelde.

    Ook de vrijdag na Hemelvaart zijn ze ieder jaar dicht.
     
  12. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezeik hier van leidsters over kinderen die gebracht worden en een beetje huilen dat je niet op tijd weg kan de dag voor kerst.
    Er zijn toch openingstijden en dat zijn toch gewoon jouw werktijden?
    Ik mag toch ook niet eerder weg van mijn werk omdat het oudjaarsdag is?
    Dat zijn gewone werkdagen hoor, dus hou lekker op met dat gemiep of ga een andere baan zoeken, ik breng mijn kind liever naar mensen die graag willen werken.

    En verder zou ik het KDV wat deze weken dicht is niet kiezen voor mijn kind, voor mijn vriend en ik is dit juist de drukste tijd van het jaar. Oud en nieuw vieren w edan ook altijd met wallen onder onze ogen.
     
  13. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Ik werk in het onderwijs maar moest vrijdag de 24e gewoon werken hoor ;) (kdv was hier gewoon geopend tot 18.00 volgens mij. M'n dochter gaat nooit op vrijdag, ik moest nu werken i.v.m. kerstviering. Dit jaar was m'n man thuis, anders gaat ze naar oma)
     
  14. tulip

    tulip Niet meer actief

    eigenlijk was ik niet meer van plan om te reageren in dit topic, maar misschien zou je je mening wat normaler kunnen wegzetten.;)
    Ik hoop van harte dat jullie kdv volgend jaar besluit om toch ineens 2 weken dicht te gaan. En zeg niet dat het nooit kan gebeuren, want ik heb het zelf al eens meegemaakt.
     
  15. dt50

    dt50 Actief lid

    5 jan 2009
    215
    0
    16
    #155 dt50, 29 dec 2010
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
    Ik ben het hier volledig mee eens. Ben ook blij dat mijn kdv dit allemaal niet doet. Ze begrijpen tenminste dat ik de betalende partij ben en daarvoor ook wat mag verwachten.
    Ze hebben me wel gevraagd of ik denk dat ik mijn dochter pas om 18.00 uur kom ophalen, of dat ik mogelijk eerder verwacht te komen.
    Gewoon, zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
    Heb gezegd dat ik niets kan beloven, maar dat ik probeer om uiterlijk om 17.00 uur aanwezig te zijn (en dat ik ze 31/12 in de loop van de ochtend laat weten of ik denk dat ik 17.00 uur haal)
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    :$ das nog veel erger. Er is hier helemaal niemand die tegen ouders gezegd heeft dat ze graag vroeg naar huis willen. Het begon in dit topic met een opmerking van mij omdat ik mensen erover na wilde laten denken, meer niet. Gelukkig begrepen de meesten dat, tot er van die relschoppers kwamen.;)

    Maar.. vragen aan ouders hoelaat ze denken te komen: asociaal. Zo netjes zijn ze bij jou dus niet. En denk jij nu werkelijk dat ze niet over je praten als je om 1 voo 6 binnenkomt... get real.
     
  17. Dday

    Dday Bekend lid

    22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk was ik ook niet meer van plan te reageren maar ik kon mezelf toch niet inhouden :p Ten 1e snap ik ook wel dat als ik tot 18.30 sta ingepland dat ik dan ook waarschijnlijk tot 18.30 moet blijven.. Dit vind ik niet zo heel erg maar stiekem hoop je toch wanneer je nog maar met 1 kindje zit dat deze vroeg word opgehaald zodat je lekker naar huis kan.

    Weet je wat er bij ons heel erg vaak gebeurd is dat op dit soort dagen de ouders die die dag moeten werken op 1 of andere manier toch wat vroeger komen of opa en/of oma regelen om hun kind op te halen. En de ouders die gewoon de hele dag vrij zijn of een eigen winkel hebben dat dat standaard de ouders zijn die laat komen. En het is voor een kind ook niet leuk als alle kids al rond 16.00/17.00 opgehaald zijn en hij/zij is nog de enigste. Ik werk zelf met 4 - 5 jarige en die kindjes hebben hier wel erg veel moeite mee.

    Wij vragen overigens niet aan de ouders hoe laat ze hun kind op komen halen dit geven de ouders vaak zelf al aan.

    Nou dit is iig het laatste wat ik erover gezegd heb heb geen zin om me constant te moeten verdedigen. Dit is nou immers mijn mening.;)
     
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Natuurlijk mag je het hopen. Logisch ook want als ik werk ( werk nu niet maar dat terzijde) vind ik het ook leuk als de werkgever eerder stopt in verband met speciale dagen. Gebeurt vaak genoeg.

    En inderdaad vinden kinderen het vaak super vervelend om als laatste te worden gehaald. Dat merk ik bij Isabella ook als ik haar bij de PSZ ophaal. 1 keer was ik iets later ( wel gewoon op tijd) maar dat vond ze niet leuk. Super boos. Normaal ben ik er als de deur opengaat namelijk, ha ha.

    Nou ja, volgens mij kunnen we het met zijn allen wel eens zijn dat men het niet hoort te vragen maar dat ze leidsters er best blij mee mogen zijn als het wel een keer gebeurt dat de ouders de kinderen op speciale dagen eerder komen halen.

    Maar helemaal dicht blijf ik wel raar vinden. Vooral omdat een KDV er juist is om kinderen op te vangen van mensen die moeten werken. Elke dag, ook op speciale dagen ( met uitzonderingen natuurlijk)
     
  19. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vind het niet raar dat je hoopt eerder weg te kunnen en ook niet dat de leidsters het vragen, eigenlijk. Tijdens het WK is er ook een keer aan mij gevraagd hoe laat ik de kleine kwam halen omdat bleek dat er veel mensen eerder hun kind zouden halen, dus inventariseerden ze maar vast. Vind ik niet raar of onbeschoft of wat dan ook. Vragen staat vrij. Het moet alleen niet zo zijn dat ik 'verplicht' wordt mijn kind eerder op te halen als ik dat eigenlijk niet kan. En ja, dat een leidster er niet blij mee is als zij op mij moet wachten... Ach, ik kan er niet van wakker liggen. Zolang ze het maar niet op mijn kind afreageert ;) Ik heb zelf gelukkig wel een gladde rug inmiddels.
     
  20. ilona85

    ilona85 Fanatiek lid

    24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Vragen staat vrij toch? Oke vragen hoe laat je denkt je kindje op te halen moet kunnen toch? Ik denk dat je toch een goede band hebt met de leidsters en ouders dat je dit aan elkaar kan en mag vragen? Tuurlijk moet je tot 6 en dat geeft niets maar misschien kunnen er daardoor wel al wat mensen eerder naar huis. Dat vergt soms wat gepuzzel en ook voor de kindjes een bekend gezicht is belangrijk dus met wat overleg zijn beide partijen blij.

    Ik ben in ieder geval blij dat ik op een kdv werk en mijn zoontje zit er waar wij een open sfeer hebben waardoor wij dingen kunnen vragen andersom ook hoor ouders helpen wij ook weleens als ze omhoog zitten en ik vind mijn werk heerlijk al moet ik tot 6 op 31 december! (nee ben lekker vrij haha maar goed de jaren hiervoor gebeurde dat wel natuurlijk)
     

Deel Deze Pagina