kdv dicht op 24 en 31 december?!?!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door muis26, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

    tulip Niet meer actief

    Je hebt helemaal gelijk. Ik zal ook nooit boos zijn t.o.v. ouders, maar ik vind dat we het in een topic als deze wel even mogen spuien, en jij en mvs vinden dat ook gelukkig. ;) Over de kinderen heb je idd ook gelijk, op kerstavond ook, iedereen was om kwart over 4/ half 5 opgehaald. Ook alle kindjes van werkende ouders. Ik had nog 1 jongetje waarvan papa en mama zelf s ochtends zeiden dat ze gingen winkelen. Die kwamen om 5 uur binnengestormd en het mannetje al 3 kwartier vragen: wanneer komt mijn mama nu??? Zo zielig vind ik dat. Als je er niks aan kunt doen (als je moet werken) houd het op natuurlijk, maar in dit geval vond ik het zielig.

    helemaal dicht vind ik ook wel raar, dat hoeft van mij ook niet, dan zijn er echt een hoop ouders die in de problemen komen.

    mvs, tuurlijk wordt het nooit op je kindje afgereageerd, dat mag ik niet hopen tenminste;)
     
  2. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dat geloof ik ook niet, hoor! De 'vaste' leidsters, dus die van zijn eigen groep en de vaste invalsters en de leidsters van andere groepen die we goed kennen, zullen mij er als ouder ook niet snel op aankijken, hoor! Maar soms... Ik krijg bijvoorbeeld ook geregeld te horen dat ik zo 'stipt' ben, als ik weer eens om klokslag half acht bij het KDV aanbel. Voelt toch een beetje alsof ze vinden dat ik altijd te vroeg ben, terwijl ik juist altijd wacht tot ze op de radio beginnen met het half acht nieuws. Tja, ik weet dat ik gewoon op tijd ben. Kan er ook weinig aan doen dat ik zelf om 8 uur op mijn werk moet zijn en dus niet pas om kwart voor 8 mijn zoon kan komen brengen.
    Maar goed, das een zijspoortje :D
     
  3. Funkie

    Funkie Bekend lid

    13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    zal ik jou wat vertellen de mijne is dicht 27 dec tot en met 3 jan.. hoe vind je die? ik heb dan vakantie maar als ik dat niet had dan had ik gezeten..
     
  4. tulip

    tulip Niet meer actief

    haha, heb je het tegen mij??? Moet wel even lachen om de manier waarop je schrijft. :D

    Even serieus, ik snap idd dat dit voor veel ouders problemen oplevert en voor mij hoeft dat ook echt niet. Er zijn ook kdv's die in de zomer 2 weken dicht zijn. Das ook echt balen als je geen kids op school hebt, dan ben je toch verplicht om in het hoogseizoen vakantie te nemen.
     
  5. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    En om het ook maar te zeggen: ons kdv is gesloten van 24 dec (ja de héle dag!) t/m 2 januari. Gelukkig hebben wij zelf ook een weekje vakantie maar kan me voorstellen dat niet alle ouders daar blij mee zijn.
    En dan is er nog 1 week zomervakantie, 1 brugdag na hemelvaart, de maandag als er kermis in ons dorp is (dat vind ik nog de ergste, die hele kermis interesseert mij geen biet, waarom is ons kdv dan dicht?!?) en zo zijn er alle feest-maandagen zoals pasen, pinksteren. Ons meisje gaat net op maandag/donderdag dus zo vallen er heel wat dagen weg. Maar ik ga offtopic, sorry.
     
  6. tulip

    tulip Niet meer actief

    ja op maandagen is het idd vaak raak. Als je op maandag werkt en dan vrij bent heb je ook echt mazzel. Maar als je moet werken en het kdv is dicht, dan is het wel vervelend.

    Ik kon zelf om half 3 weg, een paar andere collega's sloten af. Om 4 uur waren alle kids opgehaald, op 1 broertje en zusje na waarvan de ouders een lekker relaxt dagje gingen houden.;) Zoals ze zelf zeiden: met de beentjes omhoog. Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar ik vind dit toch voor mn collega's wel heel erg jammer.
     
  7. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Heerlijk toch als ouders zo'n dagje kunnen hebben terwijl hun kinderen vermaakt en verzorgd worden!Ik betaal ook voor de dagen waarop een keer vrij heb.
     
  8. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Hele andere discussie, maar de ouders die een dag vrij zijn en wel hun kind naar het kdv brengen zouden die dagen eigenlijk helemaal zelf, dus zonder kinderopvangtoeslag, moeten betalen. Ik weet het, dat is niet te organiseren en wel heel politiek correct gedacht, maar eigenlijk is het wel zo natuurlijk dat de KOT niet voor zulke dagen bedoeld is.

    Weet niet of het vaak voor komt eigenlijk, ik werk in het onderwijs en werk dus altijd op de dagen dat onze dochter naar het kdv gaat omdat ik geen vrij kan nemen buiten de vakanties maar hoor weleens dat ouders hun kinderen brengen als ze vrij zijn. Overigens is mijn man ook weleens vrij als onze dochter naar het KDV gaat maar hij werkt in de zorg en heeft dan over het algemeen nachtdienst en moet dus slapen.
     
  9. p1982

    p1982 Niet meer actief

    minke

    ik breng mijn dochter nu regelmatig naar het kdv terwijl 1 van ons vrij is (verplicht) en vind het dan echt zonde als ze niet gaat van het geld. we betalen er wel voor
    dan kan 1 van ons even in huis bezig.

    dochter vind het erg leuk op het kdv dus dat scheelt ook.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja: ik heb maar 1 halve dag in de week nodig.. die dus niet anders geregeld kan worden. Maar de minimale afname is 2 halve dagen.
    Dus ook hier 1 halve dag kdv terwijl ik thuis ben (en m'n rust neem, waar ik dan weer wel hard aan toe ben..)
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    haha, ik vind dit wel een geniale oplossing. Als dat zo was, was de vorige discussie ook niet nodig geweest.;)
     

Deel Deze Pagina