kinderopvangtoeslag en onregelmatig werken

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door butt3rfly, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Over 2 weken ga ik weer werken en heb flexibele opvang bij een kdv. Ik wilde alvast kinderopvangtoeslag (jeetje wat een woord) aanvragen, maar hoe doen jullie dat als je onregelmatig werkt? Je moet het aantal uren per maand invullen, maar dat verschilt bij mij enorm! In juni gaat mijn zoon straks 99 uur naar het kdv en in juli bijvoorbeeld maar 44.

Nu vind ik het ook prima om het pas in 2011 over 2010 in te vullen en alles 'voor te schieten', maar wat vul je dan in? Moet je dan alle uren optellen en delen door het aantal maanden, zodat je een gemiddelde krijgt?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als het programma hetzelfde werkt, dan zou ik inderdaad alles optellen en delen door 12. Maar misschien dat ze wel een totaal aantal uren vragen, dat weet ik niet. Dit moet geloof ik wel voor april 2011, dus even goed in de gaten houden. Lijkt mij wel de beste oplossing als je dit kunt betalen. Heb je ook een leuk zakcentje na het afloop van het jaar :)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had hetzelfde. Ik heb een (verwacht)gemiddelde doorgegeven en wat ruimer genomen zodat je iig niet bij hoeft te betalen.

4. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Je kan dan toch beter mínder uren nu opgeven? Anders moet je toch juist terug betalen straks? Of zie ik het nu verkeerd?

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Euh.... ja sorry! :) dat bedoelde ik ook! Om het nog makkelijker te maken...:):)

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De eerste maand gaat onze dochter ook wat minder naar het KDV dan de maanden erna ik heb gewoon berekend op de uren van de maanden erna en er rekening mee gehouden dat ik strax dan waarschijnlijk iets terug moet betalen...

In jou geval zal ik een schattig maken over het aantal uren wat je denkt per jaar af te nemen en dat dan delen door 12 dan kom je op het aantal uren gemiddeld per maand...

7. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Nog even een vraag:

hoe hebben jullie het geregeld met het betalen van het kdv? Betalen jullie iedere maand een ander bedrag of elke maand hetzelfde? En moeten jullie dan jullie vakantie doorbetalen?

Bij mij wil het kdv dat ik elke maand hetzelfde bedrag ga betalen en dat heeft ze nu berekend op de maand juni, maar in juli gaat mijn zoon alweer een stuk minder vaak. Ook rekenen ze terug naar het aantal dagdelen per week, maar dat is dus wel erg variabel met flexibele opvang....

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb t nog niet aan gevraagd, maar ik vul ( voor zover ik weet wat er ingevuld dient te worden..) het aantal uur in dat in t contract met KDV staat..

Ik heb 2 ochtend flex. en of ik nu de hele ochtend van 7.30-13.00 uur Gijs er breng of van 7.30 tot 11 uur, dat maakt niet uit, heb ik begrepen..

Ik betaal er 319 per maand voor.. Dat is berekend over 50 weken.. ( week 31 en tussen kerst&oud/nieuw zijn ze gesloten)

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik werk ook onregelmatig en dus iedere maand andere uren in de opvang nodig. Ik laat de uren meestal zo rond de 50 uur per maand staan per kind (is ongeveer gemiddeld). Mocht ik een maand echt veel meer opbang nodig hebben, dan passen we het voor die ene maand aan. Is makkelijk te veranderen per maand via de belastingdienst. Wordt dan ook per direct ingevoerd. Ze zijn niet snel in alles, maar hierin wel ;).

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    ik werk straks 24 uur in de week maar ook onregelmatig. mijn zoontje gaat elke ochtend van 8 tot 12 naar het kdv en hierdoor zit ik toch aan de 25 uur per week dat hij gaat dus ik hoef verder niks te regelen.
    maar zou het inderdaad even globaal uitrekenen en dat invoeren.

Liefsz

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wat voor opvang gaan jullie kindjes dan heen?
    Mijn vriend werkt onregelmatig en Sem gaat woe en vrij naar het kdv. Het kan wel eens voorkomen dat vriendlief op een woe of vrij. vrij is maar dan gaat Sem toch naar het kdv (meestal dan, soms wilt papa een extra vader-zoondagje :D) we betalen of we Sem nou brengen of thuislaten...

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Jasmijn en Madelief gaan naar een gastouder. Die is een stuk flexibeler dan een kvd en ik betaal dus alleen de uren die ik echt nodig heb. En dus goedkoper. Zodra ik mijn rooster heb, dan geef ik die door aan de gastouder. Als ik toch een dag geen opvang nodig heb en ik geef dit een week van te voren aan, dan hoef ik die uren niet te betalen. Geef ik het later door, dan uiteraard wel, maar we hebben een superflexibele gastouder waar we echt heel blij mee zijn! :D Enige nadeel van een gastouder is wel dat als zij ziek raakt dat je dan een andere oplossing moet zoeken. Het gastouderbureau kan dat ook voor je doen, maar ja ik wil dus niet dat mijn meisjes bij een onbekende komt te zitten voor 1 dag ;). Maar eigenlijk is het altijd nog opgelost ;).

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik heb hierover toevallig vorige week naar de belastingdienst gebeld en zij gaven aan dat ik het elke maand even moet veranderen in het aangifte programma.
    Dus als ze in Juli 30 uur gaan, zet ik er dat in. Als ze in augustus 40 uur gaan, moet ik het naar 40 aanpassen. En zo dus elke maand. tis in 5 minuutjes veranderd, dus weinig moeite, en zo heb je het precies aantal uren :).

Deel Deze Pagina